Unno Horn 2025 - Poświęcony doskonałości

Gdy w 2018 roku ręcznie tworzono pierwszego HORN-a, był on wyjątkowy w swojej kategorii. Wyróżniał się jako jedna z najlżejszych ram produkcyjnych kiedykolwiek wykonanych, oferując geometrię, jakiej wcześniej nie spotkano. Jednak to, co kiedyś było rzadkością, szybko stało się standardem w nowoczesnym XC.  

Od tamtej pory firma poświęciła się doskonaleniu układów włókien węglowych i eksplorowaniu nowoczesnych geometrii, dążąc do osiągnięcia najlepszej możliwej równowagi między wagą a sztywnością w branży.  

REDEFINICJA WSZECHSTRONNOŚCI

Nowy HORN to wyrafinowana ewolucja swojego poprzednika, zachowująca charakterystyczne DNA rowerów gravity, z doskonałą integracją zawieszenia.  Ostrzejszy niż brzytwa na podjazdach, niezwykle pewny na zjazdach i do tego superlekki.  

To gotowa do wyścigów maszyna XC, która zapewnia bezkompromisową wydajność dla rowerzystów wymagających najwyższej klasy osiągów na każdym szlaku.  

WERSJA FACTORY SL TO JEDEN Z NAJLŻEJSZYCH GOTOWYCH DO WYŚCIGÓW PRODUKCYJNYCH ROWERÓW XC Z 110MM ZAWIESZENIEM, WAŻĄCY TYLKO 9,6 KG (z dropperem i blokadą zawieszenia)

NOWE FUNKCJE I ULEPSZENIA

Idealna mieszanka włókna węglowego

Rama łączy wysokowytrzymałe i wysokomodułowe włókno węglowe, oferując idealną równowagę wytrzymałości i sztywności, aby przenieść całą moc z korby na ziemię.  

Mechanizm zapobiegający obracaniu   

Główka ramy z technologią Block-Lock chroniąca dźwignie hamulca/przełączniki przed uderzeniem w górną rurę.  

Zintegrowany kokpit  

Zintegrowany kokpit DEUX XC o wysokiej sztywności dla maksymalnej responsywności.  

Łatwość prowadzenia linek   

Linki hamulca i przerzutki tylnej mogą być poprowadzone od tyłu po złożeniu ramy i wychodzić na główce ramy, przechodząc z trójkąta tylnego do przedniego bez konieczności rozbierania ramy. Są również w pełni puszczone w prowadnikach, zapewniając cichą jazdę.  

Flex-stay design   

Konstrukcja Flex-stay oszczędza wagę, eliminując tylny pivot z łożyskami i osprzętem, bez uszczerbku dla czułości zawieszenia.  

Czyste widełki tylne   

Port pancerza przerzutki tylnej jest ukryty, więc nie pozostawia widocznego pustego otworu przy korzystaniu z bezprzewodowej przerzutki.  

Półukryty amortyzator   

Półukryty, ale w pełni dostępny amortyzator dla łatwości konserwacji i regulacji.  

Większa przestrzeń  

Widełki tylne są wystarczająco szerokie, aby pomieścić opony XC do 2,6".  

Maksymalna swoboda   

Dropper post w każdej wersji dla maksymalnej swobody ruchu podczas zjazdów.  

Wbudowany błotnik tylny   

Wbudowany błotnik tylny chroni pivot chainstaya przed zabrudzeniem i zanieczyszczeniami.  

Chronione łożyska   

Osłony przeciwpyłowe chronią wszystkie łożyska przed błotem, brudem i wodą, zwiększając ich żywotność i trwałość. W razie problemów objęte są dożywotnią gwarancją.  

Cicha jazda   

Ochrona chainstaya zapewniająca cichą jazdę.  

Inne funkcje   

Gwintowane mufy suportu dla lepszej kompatybilności i łatwości konserwacji, bez hałasu czy luzów na dłuższą metę.  

Rama mieści do 2 bidonów.  

Zintegrowany zacisk siodełka.  

Zintegrowana prowadnica łańcucha z wewnętrzną powierzchnią gumową.  

Rower wyposażony jest w tarcze 160 mm, ale rama może pomieścić tylne tarcze do 180 mm.  

Dopracowana platforma UNNO XC

Nasza platforma XC charakteryzuje się niższym przełożeniem dźwigni na początku skoku, aby zminimalizować niepożądane ruchy zawieszenia, zwłaszcza podczas sprintów na stojąco z mniejszym obciążeniem tylnego koła.  

Od punktu SAG do końca skoku progresja wzrasta na tyle, aby zapobiec twardym uderzeniom, zapewniając płynną i kontrolowaną jazdę. W połączeniu ze specjalnie dostrojonym amortyzatorem daje to idealne ustawienie zawieszenia.  

Anti-squat ustawiony jest na neutralnym poziomie 100%, umożliwiając efektywne pedałowanie bez konieczności blokowania amortyzatora, dzięki czemu rower jest zarówno responsywny, jak i wszechstronny w różnych warunkach.  


SPECYFIKACJA I WERSJE  

FACTORY  

RAMA: Włókno węglowe T800 i T1100, 110 mm  

WIDELEC: ROCKSHOX SID SL Ultimate Flight Attendant, 110 mm  

AMORTYZATOR: ROCKSHOX SIDLUXE Ultimate Flight Attendant, 190x37,5 mm  

DROPPER: ROCKSHOX Reverb AXS, 31,6 mm - 150 mm  

GŁÓWKA RAMY: ACROS Block-Lock 135º z przekładkami CANE CREEK  

KIEROWNICA / MOSTEK: DEUX XC Integrated, 760 mm, 0 mm wzniosu, długość mostka 60 mm  

CHWYTY: ESI Chunky  

PRZEDNIE KOŁO: DT SWISS XRC 1200, 29”, Center Lock  

TYLNE KOŁO: DT SWISS XRC 1200, 29”, XD, Center Lock  

OPONA PRZEDNIA: SCHWALBE Rocket Ron, Evo, Super Ground, TLE, 29” x 2,25”  

OPONA TYLNA: SCHWALBE Thunder Burt, Evo, Super Ground, TLE, 29” x 2,25”  

HAMULCE: FORMULA Cura X  

TARCZE: FORMULA – 160 mm (przód), 160 mm (tył)  

ŁAŃCUCH: SRAM XX SL, T-Type, 118 ogniw  

PRZERZUTKA: SRAM XX SL Eagle AXS T-Type  

KONTROLER: SRAM AXS Pod Discrete Clamp  

KASETA: SRAM XX SL, XS 1299 T-Type, 10-52 t  

KORBA: SRAM XX SL Eagle, Spider Power Meter Q174, 170 mm  

SUPORT: SRAM DUB BSA MTB73 Wide  

ZĘBATKA: SRAM 34 t  

SIODEŁKO: FIZIK Vento Antares 00  

USZCZELNIACZ: X-SAUCE, 200 ml  

ROZMIARY: S1, S2, S3  

CENA: B.D.

FACTORY SL  

RAMA: Włókno węglowe T800 i T1100, 110 mm  

WIDELEC: ROCKSHOX SID SL Ultimate, 110 mm  

AMORTYZATOR: ROCKSHOX SIDLUXE Ultimate, 190x37,5 mm  

BLOKADA: ROCKSHOX TWISTLOCK Ultimate, 3-pozycyjna  

DROPPER: FOX Transfer SL, 31,6 mm - 125 mm  

GŁÓWKA RAMY: ACROS Block-Lock 135º z przekładkami CANE CREEK  

KIEROWNICA / MOSTEK: DEUX XC Integrated, 760 mm, 0 mm wzniosu, długość mostka 60 mm  

PRZEDNIE KOŁO: DT SWISS XRC 1200, 29”, Center Lock  

TYLNE KOŁO: DT SWISS XRC 1200, 29”, XD, Center Lock  

OPONA PRZEDNIA: SCHWALBE Rocket Ron, Evo, Super Ground, TLE, 29” x 2,25”  

OPONA TYLNA: SCHWALBE Thunder Burt, Evo, Super Ground, TLE, 29” x 2,25”  

HAMULCE: FORMULA Cura X  

TARCZE: FORMULA – 160 mm (przód), 160 mm (tył)  

ŁAŃCUCH: SRAM XX SL, T-Type, 118 ogniw  

PRZERZUTKA: SRAM XX SL Eagle AXS T-Type  

KONTROLER: SRAM AXS Pod Discrete Clamp  

KASETA: SRAM XX SL, XS 1299 T-Type, 10-52 t  

KORBA: SRAM XX SL Eagle, Spider Power Meter Q174, 170 mm  

SUPORT: SRAM DUB BSA MTB73 Wide  

ZĘBATKA: SRAM 34 t  

SIODEŁKO: FIZIK Vento Antares 00  

USZCZELNIACZ: X-SAUCE, 200 ml  

ROZMIARY: S1, S2, S3  

CENA: B.D.

PRO  

RAMA: Włókno węglowe T800 i T1100, 110 mm  

WIDELEC: FOX 34 SL Factory, 120 mm, offset 44 mm, 15x110 mm  

AMORTYZATOR: FOX Float SL Factory, 190x37,5 mm  

BLOKADA: FOX Remote, 3-pozycyjna  

DROPPER: FOX Transfer, 31,6 mm - 125 mm  

GŁÓWKA RAMY: ACROS Block-Lock 135º z przekładkami CANE CREEK  

KIEROWNICA / MOSTEK: DEUX XC Integrated, 760 mm, 0 mm wzniosu, długość mostka 60 mm  

CHWYTY: ESI Chunky  

PRZEDNIE KOŁO: DT SWISS XRC 1700, 29”, Center Lock  

TYLNE KOŁO: DT SWISS XRC 1700, 29”, XD, Center Lock  

OPONA PRZEDNIA: SCHWALBE Racing Ralph, Evo, Super Ground, TLE, 29” x 2,35”  

OPONA TYLNA: SCHWALBE Racing Ralph, Evo, Super Ground, TLE, 29” x 2,35”  

HAMULCE: FORMULA Cura X  

TARCZE: FORMULA – 160 mm (przód), 160 mm (tył)  

ŁAŃCUCH: SRAM X0, T-Type, 118 ogniw  

PRZERZUTKA: SRAM X0 Eagle AXS T-Type  

KONTROLER: SRAM AXS Pod Discrete Clamp  

KASETA: SRAM X0, XS 1295 T-Type, 10-52 t  

KORBA: SRAM X0 Eagle, 170 mm  

ZĘBATKA: SRAM 34 t  

SIODEŁKO: FIZIK Terra Ridon X5  

USZCZELNIACZ: X-SAUCE, 200 ml  

ROZMIARY: S1, S2, S3  

CENA: B.D.

RACE  

RAMA: Włókno węglowe T800 i T1100, 110 mm  

WIDELEC: FOX 34 SL Factory, 120 mm, offset 44 mm, 15x110 mm  

AMORTYZATOR: FOX Float SL Factory, 190x37,5 mm  

BLOKADA: FOX Remote, 3-pozycyjna  

DROPPER: ONEUP V3, 31,6 mm - 150 mm  

GŁÓWKA RAMY: ACROS Block-Lock 135º z przekładkami CANE CREEK  

KIEROWNICA / MOSTEK: DEUX XC Integrated, 760 mm, 0 mm wzniosu, długość mostka 60 mm  

CHWYTY: ESI Chunky  

PRZEDNIE KOŁO: DT SWISS X 1900, 29”, Center Lock  

TYLNE KOŁO: DT SWISS X 1900, 29”, XD, Center Lock  

OPONA PRZEDNIA: SCHWALBE Racing Ralph, Evo, Super Ground, TLE, 29” x 2,35”  

OPONA TYLNA: SCHWALBE Racing Ralph, Evo, Super Ground, TLE, 29” x 2,35”  

HAMULCE: FORMULA Cura X  

TARCZE: FORMULA – 160 mm (przód), 160 mm (tył)  

ŁAŃCUCH: SRAM 70, T-Type, 118 ogniw  

PRZERZUTKA: SRAM S1000 Eagle AXS T-Type  

KONTROLER: SRAM AXS Pod Discrete Clamp  

KASETA: SRAM 70, XS 1270 T-Type, 10-52 t  

KORBA: SRAM S1000, 170 mm  

ZĘBATKA: SRAM 34 t  

SIODEŁKO: FIZIK Terra Ridon X5  

USZCZELNIACZ: X-SAUCE, 200 ml  

ROZMIARY: S1, S2, S3  

CENA: B.D.


UNNO to hiszpańska marka, która zdobyła uznanie w świecie rowerów górskich dzięki innowacyjnemu podejściu do projektowania i ręcznej produkcji najwyższej klasy ram. Specjalizuje się w tworzeniu ultralekkich, sztywnych i precyzyjnie zaprojektowanych ram z włókna węglowego, przeznaczonych dla wymagających zawodników enduro, XC i trail.  

Marka wyróżnia się minimalistycznym designem, zaawansowaną inżynierią oraz dbałością o detale, takimi jak zintegrowane prowadzenie linek czy nowatorskie rozwiązania geometrii. UNNO stawia na jakość, a nie masową produkcję – każda rama jest ręcznie laminowana w Barcelonie, co gwarantuje najwyższy poziom wykonania.  

Rowery UNNO, takie jak HORN (XC), DASH (All Mountain) czy BURN (enduro) czy ich elektryczni braci MITH i IKKI, cenione są za doskonałe właściwości jezdne, świetną responsywność i wyjątkową zwrotność. To wybór profesjonalistów i pasjonatów, którzy szukają sprzętu bez kompromisów.  

Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie https://www.unno.com


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl