
Unno Horn 2025 - Poświęcony doskonałości
Gdy w 2018 roku ręcznie tworzono pierwszego HORN-a, był on wyjątkowy w swojej kategorii. Wyróżniał się jako jedna z najlżejszych ram produkcyjnych kiedykolwiek wykonanych, oferując geometrię, jakiej wcześniej nie spotkano. Jednak to, co kiedyś było rzadkością, szybko stało się standardem w nowoczesnym XC.
Od tamtej pory firma poświęciła się doskonaleniu układów włókien węglowych i eksplorowaniu nowoczesnych geometrii, dążąc do osiągnięcia najlepszej możliwej równowagi między wagą a sztywnością w branży.
REDEFINICJA WSZECHSTRONNOŚCI
Nowy HORN to wyrafinowana ewolucja swojego poprzednika, zachowująca charakterystyczne DNA rowerów gravity, z doskonałą integracją zawieszenia. Ostrzejszy niż brzytwa na podjazdach, niezwykle pewny na zjazdach i do tego superlekki.
To gotowa do wyścigów maszyna XC, która zapewnia bezkompromisową wydajność dla rowerzystów wymagających najwyższej klasy osiągów na każdym szlaku.
WERSJA FACTORY SL TO JEDEN Z NAJLŻEJSZYCH GOTOWYCH DO WYŚCIGÓW PRODUKCYJNYCH ROWERÓW XC Z 110MM ZAWIESZENIEM, WAŻĄCY TYLKO 9,6 KG (z dropperem i blokadą zawieszenia)
NOWE FUNKCJE I ULEPSZENIA
Idealna mieszanka włókna węglowego
Rama łączy wysokowytrzymałe i wysokomodułowe włókno węglowe, oferując idealną równowagę wytrzymałości i sztywności, aby przenieść całą moc z korby na ziemię.
Mechanizm zapobiegający obracaniu
Główka ramy z technologią Block-Lock chroniąca dźwignie hamulca/przełączniki przed uderzeniem w górną rurę.
Zintegrowany kokpit
Zintegrowany kokpit DEUX XC o wysokiej sztywności dla maksymalnej responsywności.
Łatwość prowadzenia linek
Linki hamulca i przerzutki tylnej mogą być poprowadzone od tyłu po złożeniu ramy i wychodzić na główce ramy, przechodząc z trójkąta tylnego do przedniego bez konieczności rozbierania ramy. Są również w pełni puszczone w prowadnikach, zapewniając cichą jazdę.
Flex-stay design
Konstrukcja Flex-stay oszczędza wagę, eliminując tylny pivot z łożyskami i osprzętem, bez uszczerbku dla czułości zawieszenia.
Czyste widełki tylne
Port pancerza przerzutki tylnej jest ukryty, więc nie pozostawia widocznego pustego otworu przy korzystaniu z bezprzewodowej przerzutki.
Półukryty amortyzator
Półukryty, ale w pełni dostępny amortyzator dla łatwości konserwacji i regulacji.
Większa przestrzeń
Widełki tylne są wystarczająco szerokie, aby pomieścić opony XC do 2,6".
Maksymalna swoboda
Dropper post w każdej wersji dla maksymalnej swobody ruchu podczas zjazdów.
Wbudowany błotnik tylny
Wbudowany błotnik tylny chroni pivot chainstaya przed zabrudzeniem i zanieczyszczeniami.
Chronione łożyska
Osłony przeciwpyłowe chronią wszystkie łożyska przed błotem, brudem i wodą, zwiększając ich żywotność i trwałość. W razie problemów objęte są dożywotnią gwarancją.
Cicha jazda
Ochrona chainstaya zapewniająca cichą jazdę.
Inne funkcje
Gwintowane mufy suportu dla lepszej kompatybilności i łatwości konserwacji, bez hałasu czy luzów na dłuższą metę.
Rama mieści do 2 bidonów.
Zintegrowany zacisk siodełka.
Zintegrowana prowadnica łańcucha z wewnętrzną powierzchnią gumową.
Rower wyposażony jest w tarcze 160 mm, ale rama może pomieścić tylne tarcze do 180 mm.
Dopracowana platforma UNNO XC
Nasza platforma XC charakteryzuje się niższym przełożeniem dźwigni na początku skoku, aby zminimalizować niepożądane ruchy zawieszenia, zwłaszcza podczas sprintów na stojąco z mniejszym obciążeniem tylnego koła.
Od punktu SAG do końca skoku progresja wzrasta na tyle, aby zapobiec twardym uderzeniom, zapewniając płynną i kontrolowaną jazdę. W połączeniu ze specjalnie dostrojonym amortyzatorem daje to idealne ustawienie zawieszenia.
Anti-squat ustawiony jest na neutralnym poziomie 100%, umożliwiając efektywne pedałowanie bez konieczności blokowania amortyzatora, dzięki czemu rower jest zarówno responsywny, jak i wszechstronny w różnych warunkach.
SPECYFIKACJA I WERSJE
FACTORY
RAMA: Włókno węglowe T800 i T1100, 110 mm
WIDELEC: ROCKSHOX SID SL Ultimate Flight Attendant, 110 mm
AMORTYZATOR: ROCKSHOX SIDLUXE Ultimate Flight Attendant, 190x37,5 mm
DROPPER: ROCKSHOX Reverb AXS, 31,6 mm - 150 mm
GŁÓWKA RAMY: ACROS Block-Lock 135º z przekładkami CANE CREEK
KIEROWNICA / MOSTEK: DEUX XC Integrated, 760 mm, 0 mm wzniosu, długość mostka 60 mm
CHWYTY: ESI Chunky
PRZEDNIE KOŁO: DT SWISS XRC 1200, 29”, Center Lock
TYLNE KOŁO: DT SWISS XRC 1200, 29”, XD, Center Lock
OPONA PRZEDNIA: SCHWALBE Rocket Ron, Evo, Super Ground, TLE, 29” x 2,25”
OPONA TYLNA: SCHWALBE Thunder Burt, Evo, Super Ground, TLE, 29” x 2,25”
HAMULCE: FORMULA Cura X
TARCZE: FORMULA – 160 mm (przód), 160 mm (tył)
ŁAŃCUCH: SRAM XX SL, T-Type, 118 ogniw
PRZERZUTKA: SRAM XX SL Eagle AXS T-Type
KONTROLER: SRAM AXS Pod Discrete Clamp
KASETA: SRAM XX SL, XS 1299 T-Type, 10-52 t
KORBA: SRAM XX SL Eagle, Spider Power Meter Q174, 170 mm
SUPORT: SRAM DUB BSA MTB73 Wide
ZĘBATKA: SRAM 34 t
SIODEŁKO: FIZIK Vento Antares 00
USZCZELNIACZ: X-SAUCE, 200 ml
ROZMIARY: S1, S2, S3
CENA: B.D.
FACTORY SL
RAMA: Włókno węglowe T800 i T1100, 110 mm
WIDELEC: ROCKSHOX SID SL Ultimate, 110 mm
AMORTYZATOR: ROCKSHOX SIDLUXE Ultimate, 190x37,5 mm
BLOKADA: ROCKSHOX TWISTLOCK Ultimate, 3-pozycyjna
DROPPER: FOX Transfer SL, 31,6 mm - 125 mm
GŁÓWKA RAMY: ACROS Block-Lock 135º z przekładkami CANE CREEK
KIEROWNICA / MOSTEK: DEUX XC Integrated, 760 mm, 0 mm wzniosu, długość mostka 60 mm
PRZEDNIE KOŁO: DT SWISS XRC 1200, 29”, Center Lock
TYLNE KOŁO: DT SWISS XRC 1200, 29”, XD, Center Lock
OPONA PRZEDNIA: SCHWALBE Rocket Ron, Evo, Super Ground, TLE, 29” x 2,25”
OPONA TYLNA: SCHWALBE Thunder Burt, Evo, Super Ground, TLE, 29” x 2,25”
HAMULCE: FORMULA Cura X
TARCZE: FORMULA – 160 mm (przód), 160 mm (tył)
ŁAŃCUCH: SRAM XX SL, T-Type, 118 ogniw
PRZERZUTKA: SRAM XX SL Eagle AXS T-Type
KONTROLER: SRAM AXS Pod Discrete Clamp
KASETA: SRAM XX SL, XS 1299 T-Type, 10-52 t
KORBA: SRAM XX SL Eagle, Spider Power Meter Q174, 170 mm
SUPORT: SRAM DUB BSA MTB73 Wide
ZĘBATKA: SRAM 34 t
SIODEŁKO: FIZIK Vento Antares 00
USZCZELNIACZ: X-SAUCE, 200 ml
ROZMIARY: S1, S2, S3
CENA: B.D.
PRO
RAMA: Włókno węglowe T800 i T1100, 110 mm
WIDELEC: FOX 34 SL Factory, 120 mm, offset 44 mm, 15x110 mm
AMORTYZATOR: FOX Float SL Factory, 190x37,5 mm
BLOKADA: FOX Remote, 3-pozycyjna
DROPPER: FOX Transfer, 31,6 mm - 125 mm
GŁÓWKA RAMY: ACROS Block-Lock 135º z przekładkami CANE CREEK
KIEROWNICA / MOSTEK: DEUX XC Integrated, 760 mm, 0 mm wzniosu, długość mostka 60 mm
CHWYTY: ESI Chunky
PRZEDNIE KOŁO: DT SWISS XRC 1700, 29”, Center Lock
TYLNE KOŁO: DT SWISS XRC 1700, 29”, XD, Center Lock
OPONA PRZEDNIA: SCHWALBE Racing Ralph, Evo, Super Ground, TLE, 29” x 2,35”
OPONA TYLNA: SCHWALBE Racing Ralph, Evo, Super Ground, TLE, 29” x 2,35”
HAMULCE: FORMULA Cura X
TARCZE: FORMULA – 160 mm (przód), 160 mm (tył)
ŁAŃCUCH: SRAM X0, T-Type, 118 ogniw
PRZERZUTKA: SRAM X0 Eagle AXS T-Type
KONTROLER: SRAM AXS Pod Discrete Clamp
KASETA: SRAM X0, XS 1295 T-Type, 10-52 t
KORBA: SRAM X0 Eagle, 170 mm
ZĘBATKA: SRAM 34 t
SIODEŁKO: FIZIK Terra Ridon X5
USZCZELNIACZ: X-SAUCE, 200 ml
ROZMIARY: S1, S2, S3
CENA: B.D.
RACE
RAMA: Włókno węglowe T800 i T1100, 110 mm
WIDELEC: FOX 34 SL Factory, 120 mm, offset 44 mm, 15x110 mm
AMORTYZATOR: FOX Float SL Factory, 190x37,5 mm
BLOKADA: FOX Remote, 3-pozycyjna
DROPPER: ONEUP V3, 31,6 mm - 150 mm
GŁÓWKA RAMY: ACROS Block-Lock 135º z przekładkami CANE CREEK
KIEROWNICA / MOSTEK: DEUX XC Integrated, 760 mm, 0 mm wzniosu, długość mostka 60 mm
CHWYTY: ESI Chunky
PRZEDNIE KOŁO: DT SWISS X 1900, 29”, Center Lock
TYLNE KOŁO: DT SWISS X 1900, 29”, XD, Center Lock
OPONA PRZEDNIA: SCHWALBE Racing Ralph, Evo, Super Ground, TLE, 29” x 2,35”
OPONA TYLNA: SCHWALBE Racing Ralph, Evo, Super Ground, TLE, 29” x 2,35”
HAMULCE: FORMULA Cura X
TARCZE: FORMULA – 160 mm (przód), 160 mm (tył)
ŁAŃCUCH: SRAM 70, T-Type, 118 ogniw
PRZERZUTKA: SRAM S1000 Eagle AXS T-Type
KONTROLER: SRAM AXS Pod Discrete Clamp
KASETA: SRAM 70, XS 1270 T-Type, 10-52 t
KORBA: SRAM S1000, 170 mm
ZĘBATKA: SRAM 34 t
SIODEŁKO: FIZIK Terra Ridon X5
USZCZELNIACZ: X-SAUCE, 200 ml
ROZMIARY: S1, S2, S3
CENA: B.D.
UNNO to hiszpańska marka, która zdobyła uznanie w świecie rowerów górskich dzięki innowacyjnemu podejściu do projektowania i ręcznej produkcji najwyższej klasy ram. Specjalizuje się w tworzeniu ultralekkich, sztywnych i precyzyjnie zaprojektowanych ram z włókna węglowego, przeznaczonych dla wymagających zawodników enduro, XC i trail.
Marka wyróżnia się minimalistycznym designem, zaawansowaną inżynierią oraz dbałością o detale, takimi jak zintegrowane prowadzenie linek czy nowatorskie rozwiązania geometrii. UNNO stawia na jakość, a nie masową produkcję – każda rama jest ręcznie laminowana w Barcelonie, co gwarantuje najwyższy poziom wykonania.
Rowery UNNO, takie jak HORN (XC), DASH (All Mountain) czy BURN (enduro) czy ich elektryczni braci MITH i IKKI, cenione są za doskonałe właściwości jezdne, świetną responsywność i wyjątkową zwrotność. To wybór profesjonalistów i pasjonatów, którzy szukają sprzętu bez kompromisów.
Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie https://www.unno.com
komentarze