Cannondale prezentuje Scalpel LAB71 CFR Team Edition z nowym XTR Di2

Cannondale Factory Racing (CFR) powraca do rywalizacji w Pucharze Świata XC z nowym rowerem i wyposażeniem. Zespół, w którym ścigają się tacy zawodnicy jak Charlie Aldridge oraz mistrzyni olimpijska i świata Jolanda Neff, stawia na rowery Scalpel LAB71 z charakterystycznym widelcem Lefty.  

Od premiery nowego napędu Shimano XTR Di2, która była kilka dni temu dostępna jest limitowana wersja Scalpel LAB71 CFR Team Edition na sezon 2025. To niemal dokładna kopia maszyn, na których ściga się zespół CFR, z tym samym malowaniem i komponentami od sponsorów. Jak wspomniałem, rower wyposażono w nowo wprowadzony, bezprzewodowy napęd XTR M9200 Di2 oraz hamulce, które właśnie trafiły na rynek.  

LAB71 Scalpel to najbardziej zaawansowany rower cross-country w ofercie Cannondale. Z 120 mm skoku z przodu i tyłu, jest przygotowany na wymagające trasy współczesnych wyścigów XC. Tylne zawieszenie oparto na systemie Proportional Response Suspension z czterowahaczową konstrukcją i elastycznymi chainstayami FlexPivot. Z przodu znajdziemy kontrowersyjny, ale efektywny widelec Lefty Ocho 120 Carbon.

CFR Team Edition różni się od standardowego Scalpela LAB71 przede wszystkim stylizacją i wyposażeniem. Dzięki identycznemu malowaniu jak rowery teamowi CFR, a także topowym komponentom od sponsorów, ta edycja to prawdziwa perełka w świecie wyścigów XC.  

Poza efektownym malowaniem w barwach zespołu, największą atrakcją jest nowy, bezprzewodowy system XTR M9200 Di2, obejmujący korby, suport, kasetę, przerzutkę, manetki i łańcuch XTR oraz hamulce tarczowe XTR M9220 z czterema tłoczkami – dla maksymalnej mocy hamowania, choć samo Shimano zaprezentowało do XC

Pozostałe kluczowe komponenty:   
  • Amortyzator Fox  
  • Sztyca Fox Transfer SL Dropper   
  • Lekkie obręcze FSZ KFX Team Edition Carbon   
  • Opony Schwalbe Rocket XC   
  • Zintegrowany kokpit XC-One  

Specyfikacja

RAMA

Rama  - Scalpel LAB71, konstrukcja Series 0 Carbon, skok 120 mm, system zawieszenia Proportional Response, geometria Proportional Response, elastyczne widełki FlexPivot, pełne wewnętrzne prowadzenie linek, suport BSA 73 mm, główka ramy 1,5" z redukcją do 1-1/8" i wewnętrznym prowadzeniem linek, osie 148x12 mm, linia łańcucha 55 mm, UDH, mocowanie tarczy post-mount – natywna tarcza 160 mm  

Widelec  - Lefty Ocho 120 Carbon, skok 120 mm, amortyzator Chamber Damper, sprężyna OppO, taperowana rura sterowa, offset 50 mm, zdalna blokada TwistLoc Ultimate (podwójna)  

Stery  - Acros ICR  

Amortyzator tylny  - Fox Float SL Factory EVOL SV, powłoka Kashima, wymiary 190x45 mm, indywidualne ustawienia, zdalna blokada TwistLoc Ultimate (podwójna)  

NAPĘD  

Przerzutka tylna  - Shimano XTR Di2 M9250, bezprzewodowa, elektroniczna, 12-biegowa  

Manetki  - Shimano XTR Di2 M9250, bezprzewodowe, elektroniczne, mocowanie I-SPEC EV, 12-biegowe  

Łańcuch  - Shimano XTR, 12-biegowy  

Korby  - Shimano XTR M9200, 30T  

Kaseta  - Shimano XTR 9200, 9-45, 12-biegowa  

Suport  - Shimano BSA 73 mm  

HAMULCE  

Hamulce  - Shimano XTR M9220, hydrauliczne, tarczowe, 4-tłoczkowe, tarcze MT905 6-otworowe (180/160 mm)  

Dźwignie hamulcowe  - Shimano XTR M9220, hydrauliczne  

KOŁA  

Obręcze  - FSA KFX Team Edition Carbon, 24 otwory, szerokość wewnętrzna 30 mm, bezhakowe, tubeless ready 

Szprychy  - Proste, aero  

Rozmiar opon  - 2,4"  

Rozmiar kół  - 29"  

Piasty  - (Przód) FSA X-900 Lefty, mocowanie 6-otworowe / (Tył) X-900, zębatka PRS 72T, mocowanie 6-otworowe, oś 12x148 mm, MicroSpline  

Opony  - Schwalbe Rocket XC Pro, 29x2,4", bieżnik Speed Compound, przystosowane do bezdętkowej  

KOMPONENTY  

Kierownica  - SystemBar XC-One Flat, karbonowa, zintegrowana z mostkiem, wewnętrzne prowadzenie linek, wznios 5°, wygięcie 8°, szerokość 760 mm, kąt mostka -6°, mocowanie 1-1/8"  

Mostek  - SystemBar XC-One Flat, karbonowy, zintegrowany z kierownicą  

Chwyty  - SRAM Silicone  

Siodło  - Prologo Dimension NDR, szyny Tirox  

Sztyca  - Fox Factory Transfer Neo, elektroniczna, bezprzewodowa, skok 150 mm, średnica 31,6 mm  

Niezależnie od tego, czy jesteś zagorzałym kibicem Cannondale Factory Racing, czy po prostu szukasz najlepszego roweru XC z osprzętem Shimano i Fox (w przeciwieństwie do SRAM w standardowym LAB71), CFR Team Edition to propozycja warta uwagi.   

Geometria

Cena i dostępność Scalpel LAB71 CFR Team Edition   

Limitowana edycja CFR Team Edition jest już dostępna. Niestety, taka technologia i prestiż mają swoją cenę – 14 699 USD, czyli o 699 USD więcej niż wersja z SRAM (14 000 USD). Więcej informacji znajdziesz na stronie Cannondale lub u autoryzowanych dealerów. 


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl