
Antidote Pathseeker
Świat się zmienia. Nieustannie i w wielu wymiarach. Nasza ulubiona dziedzina również zyskała nową dynamikę. Modele, generacje - już nawet nie tylko lata modelowe... tworzenie i produkcja połączyły się w jeden proces, który pędzi do przodu. Jednak tylko czas pokaże, które z tych zmian zostaną z nami na stałe. Jako Antidote, przez ponad 20 lat tworzenia, zdaliśmy sobie sprawę, że gdzieś pomiędzy oszałamiającą formą a czystą funkcjonalnością istnieje złota równowaga.. Że niektóre rozwiązania są po prostu idealne. A także, że nie zawsze jesteśmy świadomi wszystkich naszych potrzeb, dopóki nie poczujemy ich wyraźnego braku. Dziś dostrzegamy również szersze wymagania stawiane całej branży przez zrównoważony rozwój, ekologię i szeroko rozumiane dobro wspólne. Po raz kolejny i na swój unikalny sposób Antidote wychodzi z niekończącego się cyklu pogoni za nowościami. Nie tworzymy innowacji bez powodu ani rozwiązań bez problemów do rozwiązania. Nie spieszymy się z z wprowadzaniem produktów na rynek tylko po to, by zająć pierwsze miejsce. Zamiast tego uważnie obserwujemy rzeczywistość, aby zagrać naszą kartą we właściwym momencie. momencie. I to jest właśnie ten moment.
Zawieszony rower szutrowy, w którym zaprojektowaliśmy zawieszenie nie jako zwykłą kopię rozwiązań MTB, ale aby sprostać specyficznym wymaganiom tego segmentu. Bez hydrauliki i skomplikowanych systemów, nasze rozwiązanie oferuje odpowiednie i niezawodne tłumienie w optymalnym zakresie skoku. Widelec również przejmuje część pracy, zapewniając płynną trakcję bez niepotrzebnego pochłaniania energii pedałowania. Podczas projektowania ramy opracowaliśmy kompozyt wykorzystujący cztery materiały: włókno węglowe, włókno lniane, włókno bazaltowe i żywicę pochodzenia biologicznego, tworząc prawdziwie ekologiczne rozwiązanie - takie, które działa i oferuje wyjątkowe korzyści. Poprzez odpowiednie ułożenie tych materiałów i wykorzystując właściwości naturalnych włókien, wyeliminowaliśmy znaczną ilość wibracji, których tradycyjne zawieszenie nie jest w stanie w pełni pochłonąć.
PATHSEEKER reprezentuje nowy wymiar synergii materiałów. To dynamika bez utraty komfortu. Wydajność z potencjałem do zabawy. Zrównoważony rozwój, który działa i przewyższa tradycyjne rozwiązania, kształtując przyszłość. To rower, w którym masz wszystko czego potrzebujesz i nic, czego nie potrzebujesz. Odpowiednia dawka, zaczerpnięta ze wszystkich rowerów na świecie. A jeśli kiedykolwiek będziesz musiał wybrać, który rower zabrać na bezludną wyspę, będziemy pewni naszej rekomendacji: Antidote otworzy przed Tobą nowe, nieodkryte szlaki.
Kluczowe właściwości
- NANO FLEX - Zawieszenie ramy ze specjalną kinematyką do jazdy po szutrze
- MONOLITH DESIGN - Jednolita, spójna konstrukcja widelca i ramy
- INTEGRATED SUSPENSION - Zintegrowany system zawieszenia i widelca z blokadą
- P.L.U.S.H. - Regulacja twardości i SAG dla każdej wagi
Szczegóły techniczne
- System zawieszenia NanoFlex
- Koła 28”
- Zawieszenie i kinematyka zaprojektowane dla rowerów szutrowych
- Zintegrowany system zawieszenia ze skokiem widelca i ramy z blokadą i pełną regulacją twardości
- Bezobsługowa konstrukcja
- Wzmocnienia Vectran
- Aluminiowe śruby klasy lotniczej
- „Płaska” rama z niskim skokiem z wewnętrznym prowadzeniem kabli
- W całości wyprodukowany w Polsce
- Niestandardowa, ręcznie wykonana grafika
- Dożywotnia gwarancja
Specyfikacja ramy
- ROZMIAR: 28''
- SKOK ZAWIESZENIA: 20mm (rama - FS) i widelec
- PRZEŚWIT OPONY: 50C
- ŚREDNICA SZTYCY PODSIODŁOWEJ: 27,2 mm
- ROZMIAR PIASTY: 12x142mm
- SUPORT: BB T47 / 85,5 mm DUB (29,5 mm) lub 30 mm
- LINIA ŁAŃCUCHA: 49 mm (kompatybilna z mechanizmami korbowymi SRAM i Shimano cranksets)
- PRZEDNIA TARCZA: maks. 42T, zalecana 40T
- STERY: ZINTEGROWANE 1,5'' - 1,5„ RURA STEROWA WIDELCA: 1 1/4” - 1.5”
- MATERIAŁ: Monocoque Carbon & Vectran Composite
- ŚRUBY: Ti i stopy aluminium lotniczego
- ZINTEGROWANY ZACISK PODSIODŁOWY
- ADAPTERY HAMULCA: RAMA FS: MOCOWANIE BEZPOŚREDNIE POST MOUNT
- CUSTOM / HT: DIRECT MOUNT 160mm FORK: POST MOUNT 160mm lub 180mm
Zawieszenie
Rosnąca popularność rowerów gravelowych w ostatnich latach latach sprawiła, że systemy zawieszenia są rozważane w wielu przypadkach i ostatecznie wysoce pożądane. Większość rowerów jest wyposażona w sztywny lub klasyczny widelec amortyzowany o krótkim skoku, podczas gdy zawieszenie tylnego koła, z kilkoma wyjątkami, zostało w większości pominięte. W naszym rozwiązaniu proponujemy ramę z starannie opracowanym systemem zawieszenia NanoFlex i dedykowanym widelcem koncepcyjnie koncepcyjnie zintegrowany z ramą.
Nanoflex
NanoFlex to zastrzeżony system zawieszenia zaprojektowany przez Antidote. Istnieje kilka rozwiązań zawieszenia tylnego koła dla rowerów
gravelowych na rynku, ale nasz system znacznie się wyróżnia. Kluczową cechą tej koncepcji jest bezpośredni transfer
zasad zawieszenia MTB, co oznacza, że ma cztery punkty obrotu i pełną sztywność boczną. Dwa z tych punktów są praktycznie stałe - tradycyjne osie obrotowe zostały zastąpione elastycznością rur tylnego trójkąta. Pozostałe punkty obrotu
działają poprzez mimośrodowy mechanizm umieszczony w przednim trójkącie, działający podobnie do krzywki popychającej amortyzator. System zintegrowany z ramą pozwala na obracanie się komponentów względem siebie, a cała konstrukcja jest stabilizowana przez elastomer.Kkontroluje on skok zawieszenia i tłumienie drgań. Jest wymienny,
umożliwiając pełny zakres regulacji sztywności.
Widelec amortyzowany to z kolei zintegrowany system połączony z widelcem z włókna węglowego. Działa on przy użyciu
sprężyny lub wymiennego elastomeru. Wygodny mechanizm blokady znajduje się w osłonie rury sterowej. W przypadku
uszkodzenia widelca, system amortyzacji widelca można oddzielić w celu wymiany lub naprawy.
Nanoflex został stworzony w oparciu o indywidualne potrzeby segmentu szutrowego. Nie jest to tylko bufor komfortu, jak w przypadku wielu tego typu rozwiązań, ale posiada cechy prawdziwego systemu, który sprostałby wymaganiom mtb:
- zawieszenie reaguje na każdy rodzaj nierówności - od małych po największe uderzenia
- zawieszenie działa przy każdej prędkości pedałowania bez wpływu na zawieszenie.
- hamowanie nie ma wpływu na zawieszenie tylny trójkąt ramy jest sztywny, nie porusza się na boki
- układ zawieszenia jest sztywny bocznie
- wszystkie części konstrukcyjne są łatwo serwisowalne (wymienne)
- występuje progresywna charakterystyka - zawieszenie twardnieje wraz ze wzrostem ugięcia, co zapobiega twardemu dobiciu
- konstrukcja zawieszenia jest dość lekka
- konstrukcja jest maksymalnie uproszczona, przy zachowaniu wysokich parametrów kinematycznych.
Schematy kolorów
Jedną z wyjątkowych cech Antidote jest indywidualne podejście do projektowania, nie wyłączając malowania. Jesteśmy dumni z naszego doskonałego splotu włókna węglowego w wersji RAW ale wygląda niesamowicie w połączeniu z pełnym malowaniem. Każdy numer seryjny Antidote ma unikalny charakter i historię. Dbałość o wygląd i estetykę produktu końcowego jest jednym z głównych filarów filozofii naszej marki. Mirek Brzozowski - Lakiernik
Filozofia marki
„W dobie masowej produkcji rowerów i powszechnego outsourcingu, jesteśmy dumni z tego, że cały cały proces produkcji naszych ram, od pierwszej kreski na desce kreślarskiej do ostatniej śruby dokręcanej podczas montażu, odbywa się w Polsce, we własnym zakresie. Skrupulatnie kontrolujemy jakość na każdym etapie, a będąc na miejscu, jesteśmy w stanie szybko reagować i mieć pełną kontrolę nad jakością naszych produktów. Cieszymy się, że możemy zapewnić poziom jakości, który jest poza zasięgiem innych producentów”. Paweł Marczak, CEO
Kim jest Antidote?
Antidota to mała butikowa firma z siedzibą w południowej Polsce. Za marką stoi grupa przyjaciół - zawodników downhillowych i entuzjastów enduro. Fascynuje ich również tworzenie unikalnych systemów zawieszenia i wyrafinowany design. Cały proces - od tworzenia prototypów, przez wycinanie form, po układanie włókien węglowych - odbywa się w Krakowie. Ich rozległa wiedza z zakresu inżynierii, projektowania, i materiałoznawstwa pozwala im przekształcać śmiałe wizje w najwyższej klasy, wysokowydajne ramy rowerowe, które są poszukiwane na całym świecie.
Ceny
Rowery
Pathseeker FS _ widelec amortyzowany FORCE_RED / I9 1/1 Ultralite Carbon / RS REVERB AXS - 12 299 €
Pathseeker FS _ widelec amortyzowany FORCE_X0 / I9 1/1 Ultralite Carbon / RS REVERB AXS - 10 099 €
Pathseeker HT Widelec amortyzowany FORCE_X0 / I9 ROAD GRCX / RS REVERB AXS - 8 699 €
Pathseeker HT _ Widelec amortyzowany RIVAL_GX / I9 ROAD GRCX - 6999 €
Pathseeker HT _ Widelec amortyzowany/APEX AXS / I9 ROAD GRCX - 6299 €
Framesety
Rama Pathseeker z pełnym zawieszeniem i widelec amortyzowany oraz mostek i stery - 4099 €
Rama Pathseeker hardtail i widelec amortyzowany - 3799 €
komentarze