Shimano przedstawia nowe XTR 12sp Di2

Długo na to czekaliśmy, a i udało się opublikować jakieś przecieki w tym czasie, ale w końcu mamy oficjalne info: Shimano prezentuje nowe bezprzewodowe komponenty XTR M9200 Di2 z szybkim i precyzyjnym przerzucaniem, wytrzymałą konstrukcją oraz udoskonalonym systemem hamulcowym

Shimano kontynuuje swoją tradycję innowacji i inżynierii, wprowadzając nowe, w pełni bezprzewodowe komponenty rowerowe XTR M9200 Di2 dla rowerów górskich. System Di2 bez kompromisów oferuje ultraprecyzyjne i błyskawiczne przełożenia elektroniczne, a także zwiększoną trwałość każdego z komponentów.  

Zaprojektowana, aby sprostać wymaganiom prawdziwych wyścigów, nowa grupa cechuje się najbardziej wytrzymałą konstrukcją napędu w historii Shimano, bardziej intuicyjną ergonomią, przewidywalną kontrolą hamowania oraz nowymi funkcjami personalizacji, które doceni każdy rowerzysta.  

Główne cechy:   

  • W pełni bezprzewodowa platforma Di2
  • Przeprojektowany system Di2 z szybkim i precyzyjnym przerzucaniem w bezprzewodowej konstrukcji dla maksymalnej wydajności i absolutnej niezawodności.   
  • Wytrzymała konstrukcja napędu – Zaprojektowana, aby wytrzymać uderzenia na szlaku, dając rowerzyście pełne zaufanie.   
  • Intuicyjna ergonomia - Kontrolki o naturalnym dopasowaniu i wyczuciu, z dodatkowymi możliwościami regulacji, abyś mógł skupić się na trasie.   
  • Przewidywalna kontrola hamowania – Udoskonalone działanie hamulców z konsekwentną wydajnością i modulacją w szerszym zakresie temperatur.   
  • Wolność wyboru
  • Więcej opcji komponentów i funkcji Di2, które można dostosować do terenu, stylu jazdy i potrzeb wydajnościowych.  

Wytrzymała konstrukcja napędu   

Nie da się uszkodzić tego, czego nie da się trafić – przerzutka tylna XTR M9250 z nową technologią SHIMANO SHADOW ES jest mocniejsza niż kiedykolwiek i charakteryzuje się niskoprofilowym, klinowym designem. Jednostka stabilizująca idealnie wtapia się w korpus przerzutki, eliminując krawędzie, dzięki czemu omija przeszkody na szlaku i unika większości uderzeń kamieni. Gdy jednak dojdzie do nieuniknionego uderzenia, przerzutka absorbuje wstrząs, a funkcja automatycznego resetowania po uderzeniu natychmiast przywraca ją do pierwotnej pozycji.  

Dodatkowo, szeroka konstrukcja łączeń, wytrzymała płyta węglowa, design z płytą ochronną oraz solidna rolka zwiększają żywotność korpusu przerzutki.  

Cechy technologiczne przerzutki tylnej:   

  • Niskoprofilowy design
  • Technologia SHIMANO SHADOW ES zapewnia klinowy kształt, który zmniejsza przednią powierzchnię przerzutki i eliminuje krawędzie, które mogłyby zahaczyć o kamienie i korzenie.   
  • Automatyczna funkcja resetowania po uderzeniu
  • Przerzutka absorbuje wstrząsy, a następnie automatycznie resetuje się, zapewniając ciągłą wydajność.   
  • Superwytrzymała konstrukcja - Korpus przerzutki tylnej ma szerokie, wzmocnione łączenia i solidne rolki, aby zminimalizować wnikanie zanieczyszczeń i zapewnić trwałość.   
  • Nowa technologia stabilizacji łańcucha - Podwójna sprężyna tworzy większe napięcie łańcucha, zapewniając lepsze owinięcie i retencję.   Ochrona baterii - Zabezpieczona wewnątrz korpusu przerzutki, szczelna bateria nie przesunie się nawet na najtrudniejszym terenie, ale wciąż jest łatwa do wyjęcia do ładowania.   
  • Opcja przerzutki dla E-MTB - Przewodowa przerzutka RD-M9260 wykorzystuje stałe zasilanie z baterii e-roweru, oferując technologię FREE SHIFT do płynnego zmieniania biegów podczas toczenia oraz AUTO SHIFT do automatycznej zmiany biegów podczas pedałowania.  

Modele przerzutek:  

RD-M9250 – Bezprzewodowa przerzutka tylna

Technologia SHIMANO SHADOW ES  
Precyzyjne bezprzewodowe przerzucanie  
Wytrzymała konstrukcja z płytą ochronną  
Solidna rolka  
Wymienna i ładowalna bateria  
Długa prowadnica RD-M9250 SGS dla kaset 10-51T  
Średnia prowadnica RD-M9250 GS dla kaset 9-45T  

RD-M9260 – Przerzutka tylna dla E-MTB

Technologia SHIMANO SHADOW ES   
Przewodowa przerzutka dla E-MTB  
Stałe zasilanie z baterii e-roweru  
Technologia AUTO SHIFT   
Technologia FREE SHIFT
Długa prowadnica SGS   
12-biegowa RD-M926012 dla HYPERGLIDE+   
11-biegowa RD-M926011L dla LINKGLIDE 

CS-M9200-12 – Opcje kaset   

Płynniejsze i trwalsze zmiany biegów pod obciążeniem  
12-biegowa HYPERGLIDE+   
MICRO SPLINE
Optymalizacja pod kątem lekkości i trwałości  
Dostępne kasety: 9-45T i 10-51T 

 

Korby

Nowa korba XTR M9200 zapewnia zwiększoną wytrzymałość i niezawodność dla wyścigów i jazdy na światowym poziomie. Dostępna w dwóch wariantach – jednym zoptymalizowanym pod kątem wagi, a drugim pod kątem dodatkowej trwałości – wykorzystuje sprawdzoną technologię HOLLOWTECH II, osiągając nową równowagę między sztywnością a wagą, przy jednoczesnym nacisku na odporność na uderzenia.  

FC-M9220 – Korba Trail/Enduro

Wytrzymała korba dla jazdy Trail/Enduro  
Osprzęt dostosowany do Enduro zapewnia sztywny transfer mocy i odporność na uderzenia  
Sprawdzona konstrukcja HOLLOWTECH II  
Standardowy Q-Factor 176mm
Długość ramion korby: 160, 165, 170, 175mm  
Linia łańcucha: 55mm  

FC-M9200 – Korba XC

Lekka korba do jazdy i wyścigów XC  
Sprawdzona konstrukcja HOLLOWTECH II  
Przyjazny dla XC Q-Factor 168mm  
Długość ramion korby: 165, 170, 175mm  
Linia łańcucha: 55mm

Intuicyjna ewolucja ergonomii   

Współpracując z zespołem profesjonalnych testerów Shimano Skunk Team, inżynierowie udoskonalili ergonomię przerzutek i hamulców w komponentach XTR M9200.  

Dźwignie hamulcowe wykorzystują technologię ERGO FLOW i zostały przeprojektowane, aby punkt obrotu znajdował się bliżej kierownicy, zapewniając naturalny ruch palca podczas hamowania. Kształt dźwigni został również udoskonalony dzięki nowemu asymetrycznemu designowi, który dopasowuje się pod naturalnym kątem, zachęcając do agresywnej pozycji jazdy i równomiernego rozkładu masy dla lepszej kontroli.  

Nowy przełącznik przerzutek z technologią SHIMANO RAPID ES nawiązuje do tradycji mechanicznych przerzutek Shimano, zachowując kluczowe cechy, takie jak feedback dotykowy, który zapewnia kontrolę bez konieczności zmiany chwytu podczas zmiany biegów – cecha dopracowana przez pokolenia rozwoju mechanicznych przerzutek.

Przełącznik SHIMANO RAPID ES Di2 można umieścić w większej liczbie miejsc na kierownicy, a funkcje przycisków można dostosować do preferencji jazdy, pozwalając rowerzystom idealnie dopasować ustawienia. Nowe kontrolki idealnie leżą w dłoni, oferując regulację w wielu osiach, aby utrzymać odpowiednią pozycję ręki i ciała, pozwalając skupić się na trasie.  

SW-M9250R – Przełącznik przerzutek Di2   

- Technologia SHIMANO RAPID ES  
- Precyzyjne bezprzewodowe przerzucanie  
- Dotykowy feedback przy każdej zmianie biegu  
- Wiele trybów zmiany biegów, w tym wielokrotne przerzucanie przy przytrzymaniu, podwójne przerzucanie po kliknięciu lub pojedyncze przerzucanie z blokadą  
- Czterokierunkowa regulacja  
- Programowalny trzeci przycisk na manetce dla dodatkowej personalizacji – np. sterowanie komputerem rowerowym lub funkcje FREE SHIFT i AUTO SHIFT przez aplikację E-TUBE  
- Opcje mocowania I-SPEC EV i obejmy

Potężny system hamulcowy   

Jedną z najważniejszych zmian w XTR jest zaktualizowany system hamulcowy, oferujący najbardziej wydajną i przewidywalną kontrolę hamowania w historii Shimano.  

Nowa linia hamulców XTR oferuje trzy unikalne konfiguracje:   

1. Lekką konstrukcję dla wyścigów i jazdy XC,  
2. Udoskonalone działanie dla bardziej agresywnej jazdy z góry,  
3. Trzecią opcję łączącą kluczowe cechy obu dla optymalnej równowagi między wagą, modulacją hamulców, mocą i kontrolą.  

Rozwój dźwigni hamulcowych Trail/Enduro  

Pod względem mocy i spójności, dźwignia hamulcowa BL-M9220 ma przeprojektowaną ścieżkę SERVO WAVE, która płynnie, ale szybko zwiększa siłę hamowania, idealnie nadając się dla rowerzystów Trail i Enduro. Nowy design ERGO FLOW zapewnia stałą prędkość powrotu w każdych temperaturach dzięki nowej formule niskolepkiego oleju mineralnego, który płynie równomiernie w szerszym zakresie temperatur. Połączenie tych cech gwarantuje stabilny ruch tłoczków w układzie, zapewniając spójną wydajność i płynną modulację mocy.  

BL-M9220 – Dźwignia hamulcowa Enduro/Trail   

- Technologia ERGO FLOW  
- Płynna krzywa mocy SERVOWAVE  
- Niskolepki olej, stabilny w szerszym zakresie temperatur  
- Bliższy punkt obrotu i uniesiona dźwignia dla naturalnego ruchu hamowania  
- Nowy pokrętło regulacji zasięgu na korpusie dźwigni  
- Kompatybilność z I-SPEC EV   
- Wytrzymała aluminiowa dźwignia  

BR-M9220 – Zacisk hamulcowy Enduro/Trail

- Konstrukcja 4-tłoczkowa z podwójną średnicą  
- Design klocków hamulcowych z żebrami przeciwdrgającymi  
- Niskolepki płyn hamulcowy  
- Uszczelki zacisku ze stałą prędkością powrotu  
- Jednoczęściowa konstrukcja zacisku dla optymalnej sztywności i wagi  

BL-M9200 – Dźwignia hamulcowa XC   

- Lekka konstrukcja z dźwignią z włókna węglowego  
- Główny cylinder z magnezu  
- Niskolepki płyn hamulcowy  
- Kompatybilność z I-SPEC EV

BR-M9200 – Zacisk hamulcowy XC   

- Lekka konstrukcja 2-tłoczkowa  
- Tłoczek z odpornego na ciepło tworzywa  
- Niskolepki płyn hamulcowy  
- Mocowanie post  
- Uszczelki zacisku ze stałą prędkością powrotu  

Koła i piasty   

Uzupełnieniem nowej linii XTR M9200 są imponująco lekkie i trwałe karbonowe koła MTB Shimano. Dostępne w superlekkiej opcji XC lub bardziej wytrzymałej wersji Enduro, koła XTR mają zaktualizowaną konstrukcję piast z przemysłowymi łożyskami dla łatwej konserwacji, przy jednoczesnym nacisku na doskonałą szczelność.  

WH-M9220 – Koła Enduro/Trail   

- Wytrzymała 29-calowa karbonowa obręcz bezdętkowa  
- Obręcz hookless o wewnętrznej szerokości 30mm, zapobiegająca odkształceniom i przebiciom  
- Wytrzymałe stalowe szprychy  
- Konwencjonalna konstrukcja 28-szprychowa  
- Kąt zazębienia 3,5 stopnia  
- Mniejszy opór podczas toczenia  
- MICRO SPLINE  
- Hamulce tarczowe CENTERLOCK

WH-M9200 – Lekkie koła XC

- Lekka 29-calowa karbonowa obręcz bezdętkowa  
- Obręcz hooked o wewnętrznej szerokości 29,6mm  
- Lekkie tytanowe szprychy  
- Prosta konstrukcja 24-szprychowa  
- Kąt zazębienia 3,5 stopnia  
- Mniejszy opór podczas toczenia  
- MICRO SPLINE  
- Hamulce tarczowe CENTERLOCK 

Piasty HB-M9210 i FH-M9210  

Nowe piasty M9210 Shimano mają zaktualizowane łożyska i uszczelki dla łatwiejszej konserwacji i lepszej wydajności. Uszczelki zostały zoptymalizowane, aby zmniejszyć opór toczenia, jednocześnie skutecznie chroniąc przed wodą i zanieczyszczeniami, co ułatwia długotrwałą konserwację.  

Piasta FH-M9210 oferuje ulepszony system wolnego koła Direct Engagement z kątem zazębienia 3,5 stopnia, mniejszym oporem podczas toczenia i lżejszą konstrukcją.  


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl