
Pirelli prezentuje CINTURATO EVO TLR – oponę, która zapoczątkowuje kategorię Road Enduro w kolarstwie
Pirelli przedstawia CINTURATO EVO TLR, nową oponę rowerową, następczynię modelu CINTURATO Velo, który od premiery w 2018 roku stał się bestsellerem w portfolio Pirelli Cycling. Jest to pierwsza opona w ofercie Pirelli wykorzystująca kauczuk naturalny z certyfikatem FSC™, zawierająca jednocześnie ponad 50% materiałów pochodzenia biologicznego i recyklingowanych*
Zachowując wszystkie zalety poprzednika – zwłaszcza niezawodność i ochronę przed przebiciami – nowa CINTURATO EVO TLR oferuje jeszcze lepszą przyczepność, komfort i trwałość, aby zapewnić doskonałe osiągi w każdych warunkach pogodowych i na różnych nawierzchniach. Dzięki swoim cechom technicznym i szerokiej gamie rozmiarów, CINTURATO EVO TLR wprowadza nową kategorię: oponę road enduro. Ten wszechstronny koncept, znany i ceniony w świecie motocykli, trafia teraz również do kolarstwa, oferując uniwersalność zastosowania.
SMARTEVO AS – NAJBARDZIEJ ZAAWANSOWANA MIESZANKA PIRELLI CYCLING
CINTURATO EVO TLR wykorzystuje mieszankę SmartEVO AS, najbardziej zaawansowaną technologię Pirelli Cycling pod względem przyczepności, tłumienia wibracji i trwałości. Zaprojektowana specjalnie dla rowerzystów poszukujących kontroli, komfortu i pewności prowadzenia na różnych nawierzchniach, ta formuła zapewnia idealną równowagę między przyczepnością (nawet na mokrej nawierzchni i przy niskich temperaturach), absorpcją wibracji i zwiększonym przebiegiem, gwarantując płynną jazdę nawet na nierównym terenie i w trudnych warunkach pogodowych**.
PRODUKOWANA WE WŁOSZECH, DOSTĘPNA W WIELU ROZMIARACH
Wytwarzana we włoskiej fabryce Pirelli w Mediolanie-Bollate, CINTURATO EVO TLR to opona bezdętkowa (TLR), przeznaczona do kolarstwa szosowego, dojazdów do pracy i jazdy po gravelu. Dostępna w szerokim zakresie rozmiarów – od 28-622 do 55-622 – jest idealna dla rowerzystów, którzy lubią zjeżdżać z utwardzonych dróg, ale preferują gładki bieżnik, niezależnie od nawierzchni. Wytrzymała i trwała, sprawdzi się również w mieście, np. podczas codziennych dojazdów do pracy czy rekreacyjnych przejażdżek.
PONAD 50% MATERIAŁÓW POCHODZENIA BIOLOGICZNEGO I RECYKLINGOWANYCH* ORAZ CERTYFIKAT FSC™
CINTURATO EVO TLR zawiera ponad 50% materiałów bio-based i recyklingowanych*, co potwierdziła niezależna firma Bureau Veritas zgodnie z normą ISO 14021. Dodatkowo opona posiada certyfikat FSC™***, który dotyczy odpowiedzialnego zarządzania łańcuchem dostaw kauczuku naturalnego – to rozwiązanie unikalne dla Pirelli w branży.
Logo FSC™ jest globalnie rozpoznawane jako symbol odpowiedzialności środowiskowej i społecznej oraz wysokich standardów w tych obszarach. Produkty z certyfikatem FSC™ pochodzą z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony, zgodnie z rygorystycznymi kryteriami środowiskowymi, społecznymi i ekonomicznymi. Wprowadzenie tego certyfikatu pomaga przeciwdziałać wylesianiu, chronić bioróżnorodność i zachować naturalne ekosystemy, a także zapewnia przejrzysty i weryfikowalny łańcuch dostaw. Z perspektywy społecznej standardy FSC™ chronią prawa pracowników i lokalnych społeczności zamieszkujących obszary leśne, promując sprawiedliwe warunki pracy i rozwój regionalny.
To podwójne wyróżnienie, potwierdzone przez niezależne instytucje, jest absolutnym rekordem na rynku i świadczy o zaangażowaniu Pirelli w redukcję śladu środowiskowego poprzez stosowanie innowacyjnych materiałów oraz dostarczanie rzetelnych, zweryfikowanych informacji.
Aby zapewnić pełną przejrzystość wobec użytkowników, Pirelli opracowało własne logo, które będzie umieszczane na oponach zawierających co najmniej 50% materiałów bio-based i recyklingowanych. Symbol – dwie strzałki w kole – podkreśla zaangażowanie marki w gospodarkę obiegową, jednocześnie gwarantując najwyższą wydajność i bezpieczeństwo. Logo to znajdzie się również na nowych oponach CINTURATO EVO TLR, obok znaku FSC™.
INSPIROWANA JEDNĄ Z NAJBARDZIEJ ZNANYCH I LUBIANYCH OPON MOTOCYKLOWYCH PIRELLI
Specjalny bieżnik nowej CINTURATO EVO TLR inspirowany jest rowkowaniem jednej z najlepszych opon motocyklowych Pirelli do road enduro – SCORPION Trail III. Podobne zastosowanie obu produktów (zarówno w kolarstwie, jak i motocyklach terenowych) umożliwiło transfer technologii z opony motocyklowej do rowerowej. Podobnie jak jej motocyklowy odpowiednik, CINTURATO EVO TLR jest przeznaczona przede wszystkim do jazdy po asfalcie, ale jej wzór bieżnika został opracowany również z myślą o drogach szutrowych i gravelu.
Pirelli przeprojektował więc wzór bieżnika SCORPION Trail III specjalnie dla rowerów, optymalizując rozkład rowków i pełnych sekcji. W porównaniu do tradycyjnych, bardziej „wyścigowych” opon szosowych, bieżnik CINTURATO EVO TLR ma gładką centralną część, która zapewnia stabilny i sztywny ślad kontaktowy, zwiększając przebieg i odporność na przecięcia, podczas gdy bardziej wyprofilowane barki poprawiają przyczepność mieszanki na mokrych lub śliskich nawierzchniach. Wzór, bogaty w rowki i krawędzie, zwiększa przyczepność na nietypowych nawierzchniach, takich jak gravel.
Optymalizacja powierzchni styku i nowa konstrukcja przyczyniają się również do znacznej poprawy odporności na ścieranie, co przekłada się na +40%**** większy przebieg w porównaniu do oryginalnego CINTURATO Velo, przy tej samej grubości bieżnika.
DOSTĘPNOŚĆ
Nowa CINTURATO EVO TLR jest już dostępna w sprzedaży online i w najlepszych sklepach rowerowych w rozmiarach: 28-622, 30-622, 32-622, 35-622, 40-622 (w kolorze czarnym, a w rozmiarach 28, 30 i 32 także w wersjach Classic i Retro). W szerszych rozmiarach (45-622, 50-622, 55-622) pojawi się w sprzedaży później w sezonie.
*Tylko dzięki podejściu fizycznej segregacji. W zależności od rozmiaru opony zawartość materiałów bio-based i recyklingowanych wynosi od ok. 25% do 27%. Materiały bio-based obejmują kauczuk naturalny, biochemikalia i oleje roślinne, a materiały recyklingowane – krzemionkę pozyskiwaną z łusek ryżowych i nylon z recyklingu.
**W porównaniu do Cinturato Velo (testy wewnętrzne Pirelli).
***Kauczuk naturalny stanowi od 23% do 24% całkowitej wagi opony, w zależności od rozmiaru. Do 2026 roku cały kauczuk naturalny używany w europejskich fabrykach Pirelli będzie posiadał certyfikat FSC™. Numer licencji: N003618
****Rozmiar 28-622 (testy wewnętrzne Pirelli).
komentarze