Wolfpack Gravel Super Speed. Test

Opony Wolfpack pojawiały się już wcześniej na naszym stole operacyjnym, jednak skupialiśmy się na ich wersjach szosowych.Trend gravelowy rozwija się na tyle intensywnie, że każdy szanujący się producent tworzy w tej odmianie rowerów swoje dedykowane produkty. Wolfpack Gravel przygotował dwie nieco różniące się od siebie bieżnikem wersje, Gravel Speed oraz Gravel Super Speed, którą przetrzepaliśmy dość solidnie w niemal każdym terenie i nawierzchni, nie omijając lodu i śniegu.

Technologia...

...tej opony to połączenie doświadczeń z udanych projektów opono MTB i szosowych, czyli znajdziemy tu mieszankę gum ToGuard Compound dającą bardzo dobrą przyczepność na suchej i wilgotnej nawierzchni, oplot 120 TPI i płaszcz przygotowany do systemu bezdętkowego TLR. Opona tylko w jednym rozmiarze 40-622, co może irytować fanów marki, ale taka jak widać jest "polityka" wilka. Obręcze na które zakłożone zostały opony to szerokość 20 mm. W tym zestawieniu opona ułożyła się do szerokości 40 mm i wysokości 38 mm. nasza redakcyjna waga mimo deklaracji producenta o 495 g, pokazała poniżej 470 g, co troszkę zaskakuje, jednak informacja podawana przy sprzedaży zastrzega różnice do kilku procent. Bieżnik w części centralnej jest niemal gładki, zarysowany tylko delikatnie wzorem ułożonym kierunkowo (!) co wyraźnie czuć podczas jazdy po szosie, gdzie opona pokazuje swój lwi pazur. Slick jest wyraźnie twardszy, co też można odczuć podczas zmiany nachylenia w zakrętach, gdzie do głosu dochodzi boczny wzór klocka z miększej mieszanki odpowiadającej za trzymanie w trudniejszym terenie i właśnie zakrętach na nawierzchni luźniejszej.

Montaż opony  nawet dla laika nie powinien sprawić kłopotu, w redakcyjnym garażu odpaliliśmy opony na obręczy "na sucho" bez uszczelniacza, po bardzo łatwym wejściu na obręcz. Opona wydawała sie gotowa do jazdy zaraz po napompowaniu. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na kierunek trakcji, producent nie bez powodu wyrzeźbił wzór na części centralnej, by podnieść przyczepność i zmniejszyć opory toczenia.Temat dodatkowej ochrony płaszczem nie jest nam znany w przypadku tej opony, producent nie podaje żadnej informacji, dlatego szczególną uwagę zwracaliśmy podczas testu zarówno na zużycie bieżnika, jak i ochrony przed przecięciami i przebiciami.

Wrażenia z jazdy...

...budowały się stopniowo wraz z kolejnymi przejazdami. Zaufanie do bieżnika i poznanie optymalnych wartości ciśnienia do konkretnej nawierzchni wymaga cierpliwości, lub dokładnej wiedzy przekazanej przez producenta lub użytkowników. Ufamy jednak swoim przemyśleniom w tym temacie. Opony na szosie do momentu toczenia się jednynie częścią centralną slick dawały przyjemne poczucie prędkości na poziomi 25-35 km/h bez angażowania serca i nóg i płuc do pracy ponad dpoziomem FTP. Mówiąc którko, nie trzeba jechać w trupa, by przejechać na tych oponach w terenie płaskim trening ze średnią prędkością około 30 km/h po asfalcie. W momencie wchodzenia w zakręty boczna, miększa część bieżnika zmienia poczucie sterowania znane z roweru szosowego, zakręt staje się wolniejszy i przyjemniejszy, co nie dziwi w przypadku bieżnika bardziej agresywnego. Duż ciekawiej wygląda jazda po nawierzchni wilgotnej i mokrej, na której mieszanka ToGuard jest wybitnie stabilna podczas jazdy a przyczepność szybko budzi zaufanie użytkownika. Dotyczy to jednak tylko nawierzchni równej, gładkiej i stabilnej, czyli asfalty, beton itp. Podczas okresu testowego na asflacie i podobnych gładkich nawierzchniach nie zanotowaliśmy żadnego upadku, czy uślizgu opon na mokrej,lub wigotnej nawierzchni 

Foto: bicyclerollingresistance.com

Przejdźmy więc do właściwego terenu. Na pierwszy ogień z grubej rury poszedł przejazd w poprzek Beskidu Małego, gdzie nawierzchnie przewijają się od ubitej ziemi, kamieni, czy ubitych szutrów, poprzez podłoże z liści, kończąc na dużych kamieniach i korzeniach. Jako bonus na trasach pojawiały się również spore połacie śniegu i lodu. W szybkim streszczeniu, śnieg i lód można sobie zupełnie odpuścić w przypadku Wolfpack Gravel Super Speed, bardzo możliwe że twardszy brat Gravel Speed ogarnie ten temat. Podłoże z liści pozostałych po jesiennych opadach to rÓwnież bardzo śliski temat, natomiast kamienne trasy, czy korzenie, o ile nie są mokre, są naszymi sprzymierzeńcami na tych oponach.

Szuter i ziemia w suchej kosystencji to naszybsze i najbardziej stabilne dla jazdy w terenie podłoże. Temat mokrego błota, czy mokrej trawy podobnie jak śnieg czy lód nie jest warty testowania. Opona najlepiej czuje się w terenie mieszanym szosa/szuter/drogi gruntowe suche, gdzie cały jej potencjał rozwija skrzydła. Mieliśmy możliwość sprawdzenia przyczepności i szybkości opon na w pełni szutrowych trasach w Chorwacji i ten rodzaj nawierzchni w połączeniu z przejazdami po szosie do kolejnych odcinków wydaje się być kierunkiem terenowym w jakim zmierzali projektanci opony Wolfpack Gravel. Małym minusem wydaje się być stosunkowo szybkie zużycie centralnej części bieżnika opony tylnej, po przejechaniu około 600-700 km wzór w tym miejscu zaczyna delikatnie się wycierać. Opona przednia bierze temat szutru na klatę i nie wydaje się być zmęczona targaniem kilometrów.

Podsumowanie:

Wolfpack Gravel Super Speed, to zdecydowanie opona na nawierzchnie suche w terenie i suche/mokre na szosie. Sprawdzi się zarówno u ambitnego amatora przygód na szutrach, jak i podczas wyścigu gravelowego na nawierzchniach wymienionych wyżej.

Podczas testu opony nie zostały uszkodzone, przebite, przecięte, mimo ordynarnego wręcz traktowania ich podczas jazdy. Nawierzchnie terenowo mokre sprawiają trudności w utrzymaniu trakcji i pokonywaniu przeszkód, czy wzniesień. Jazda po szosie w każdych warunkach daje duży komfort i przyczepność w zakrętach, oraz na podjazdach.

Cena opony  249,00 zł

Opony można kupić tu, oraz uzyskac dodatkowe informacje: https://wolfpack-opony.pl/Gravel_Super-Speed.html


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl