Maksymalna skuteczność hamowania dzięki Bosch eBike ABS Pro

Na trasie zjazdowej wymagający rowerzyści MTB i zawodnicy Enduro chcą bardziej koncentrować się na linii jazdy, a mniej na hamowaniu. Bosch eBike Systems ma teraz dla nich rozwiązanie: nowy układ ABS Pro do wysokowydajnych układów hamulcowych. Zwiększa stabilność jazdy, umożliwiając późne i mocne hamowanie bez poślizgu przedniego koła.

Regulacja zoptymalizowana pod kątem sportowych zjazdów zaczyna dziać w ciągu milisekund i pozwala hamulcom jeszcze precyzyjniej reagować na różne nawierzchnie. Jednocześnie zoptymalizowano modulację ciśnienia hamowania, aby uzyskać jeszcze lepszą, naturalnie wysoką siłę hamowania nawet przy wyższych prędkościach na drogach szutrowych lub szlakach. Zalety dla entuzjastów rowerów e-MTB: „okno flow” jest większe, mogą oni lepiej skupić się na szlaku, jeździć bardziej precyzyjnie i mniej koncentrować na hamowaniu. Dla zawodników Enduro i rowerzystów pokonujących trasy zjazdowe oznacza to również mniejszy stres dla ciała podczas wyścigu, a tym samym większą moc i dłuższą koncentrację. 

Stabilny i dostosowany do mocy

Szybki, sportowy zjazd wymaga dobrej lub nawet zaawansowanej techniki hamowania. W przypadku nowoczesnych, wysokowydajnych układów hamulcowych możliwe jest również zbyt mocne lub nadmierne hamowanie, zwłaszcza w nieprzewidzianych sytuacjach. Osoby hamujące precyzyjnie nie tylko bezpieczniej pokonują zjazdy, ale także szybciej docierają do celu. Tutaj wkracza do gry układ eBike ABS Pro, przeznaczony dla doświadczonych rowerzystów górskich, którzy chcą zwiększyć zakres swoich umiejętności: układ ABS, zoptymalizowany pod kątem efektywności na szlaku, interweniuje szczególnie w pierwszej fazie hamowania, aby zminimalizować nadmierne hamowanie na początku. Układ ABS Pro zapewnia stabilność podczas początkowego hamowania, po czym poziom regulacji wyraźnie spada na korzyść maksymalnej skuteczności hamowania. Zapewnia to rowerzystom maksymalną siłę hamowania na danej powierzchni. Długość początkowego hamowania zależy od decyzji rowerzysty i poziomu przyczepności opony. Układ ABS Pro udoskonala jeszcze bardziej zaawansowaną już technikę hamowania i zapewnia flow podczas zjazdów.

Dwa tryby ABS dla różnych wymagań

Opracowując nowy układ ABS Pro z myślą o maksymalnej skuteczności hamowania na szlakach, firma Bosch wykorzystała doświadczenie i technologię z wyścigów eMTB. Zaowocowało to dwoma trybami ABS Pro: ABS Trail Pro dla wymagających rowerzystów górskich i ABS Race dla zawodników Enduro.

Tryb ABS Trail Pro jest nowym standardem na każdy wymagający zjazd i został opracowany z myślą o bardziej wydajnym, stabilnym i kontrolowanym hamowaniu na luźnych nawierzchniach. Rowerzyści górscy mogą w pełni skupić się na idealnej linii jazdy, a także korzystać z funkcji sterowania podnoszeniem tylnego koła na przyczepnych nawierzchniach. Może ona zapobiec niezamierzonemu, gwałtownemu uniesieniu tylnego koła w przypadku bardzo silnego nadmiernego hamowania. 

W trybie ABS Race zakres funkcji został celowo dostosowany z myślą o profesjonalistach eMTB i specjalistach od hamowania: wszyscy fani stoppie i entuzjaści ostrych zakrętów mogą korzystać z tego trybu, aby unieść tylne koło i je przesunąć, ponieważ sterowanie podnoszeniem jest wyłączone. – Otrzymaliśmy od naszych sportowców informacje, że dzięki ABS Race są po prostu szybsi. Czują się bezpieczniej, osiągają lepsze wyniki i mogą zyskać kluczowy czas na zjeździe. To zaleta dla wymagających rowerzystów, którzy chcą przekroczyć granice swoich możliwości na szlaku – mówi Claus Fleischer, prezes zarządu Bosch eBike Systems. 

Sportowcy Bosch korzystający z trybu ABS Race mają już na koncie zdobyte tytuły mistrza świata i kilka zwycięstw w zawodach Enduro. Dla mistrzyni świata eMTB, Nathalie Schneitter, tryb ABS Race roweru eMTB jest prawdziwym przełomem: – Dzięki ABS Race zachowuję większa kontrolę na zjeździe, mogę hamować później i mocniej bez utraty przyczepności i prędkości. To pozwala mi skupić się idealnie na linii jazdy. Tryby ABS Trail Pro i ABS Race można wybrać za pomocą aplikacji eBike Flow lub menu Ustawienia na wyświetlaczu.

Lepsze hamowanie w obszarze wydajności

Wyświetlacze Kiox 300, Kiox 500, Purion 200 i Purion 400* pokazują wybrany tryb ABS, a także informacje takie jak droga i czas hamowania oraz liczba operacji hamowania z użyciem układu ABS. Po zjeździe można w aplikacji eBike Flow przeanalizować swoje zachowanie podczas hamowania i porównać proporcje hamowania z regulacją przez układ ABS Pro i bez niej.  

Układ Bosch eBike ABS Pro jest kompatybilny z hamulcami tarczowymi MT7 firmy Magura i DH-R EVO firmy TRP i nie ma możliwości doposażenia w niego. Jest dostępny tylko do e-rowerów z inteligentnym systemem. Oczekuje się, że pierwsze e-rowery z nowym układem ABS Pro będą dostępne u dystrybutorów od końca 2024 roku.

Konsekwentne zróżnicowanie Bosch eBike ABS 

Nowy układ Bosch eBike ABS Pro z trybami ABS Trail Pro i ABS Race zapewnia optymalną równowagę między stabilnością jazdy a maksymalną skutecznością hamowania. Zaprezentowany w 2022 roku najmniejszy na świecie Bosch eBike ABS z trybami ABS Allroad i ABS Trail został celowo opracowany z większym naciskiem na bezpieczeństwo i stabilność. Również w 2022 roku firma Bosch zaprezentowała tryby ABS Touring i ABS Cargo, szczególnie przydatne w obszarach miejskich, na przykład w rowerach eCity, eTrekking i eCargo. W 2018 r. firma Bosch eBike Systems wprowadziła pierwszy na świecie układ ABS do rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. 

*Droga hamowania i czas hamowania nie są obecnie dostępne na wyświetlaczu Purion 400.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl