
Fox prezentuje zupełnie nowy 34 SL: niezrównane możliwości XC
Fox na nowo definiuje możliwości rowerów górskich o krótkim skoku, wprowadzając zupełnie nowy model 34 SL. Zaprojektowany z myślą o najbardziej technicznych trasach Pucharu Świata XC i aby sprostać rosnącym wymaganiom kolarzy, 34 SL zapewnia bezprecedensowe możliwości w średnicy goleni 34 ze skokiem do 130 mm - a wszystko to przy zachowaniu wagi wyścigowej Pucharu Świata.
Nowy 34 SL opiera się na dziedzictwie wiodącego w swojej klasie 34 Step-Cast (SC), zapewniając zwiększoną sztywność, lepszą elastyczność i większy skok. Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na 130 mm skoku wśród kolarzy XC, inżynierowie Foxa opracowali widelec, który przesuwa granice wydajności zawieszenia o krótkim skoku.
![]() |
![]() |
![]() |
Kluczowe innowacje:
- Pełne podwozie 34 - w przeciwieństwie do konstrukcji Step-Cast, 34 SL wykorzystuje pełne podwozie 34 ze sprężyną powietrzną o większej objętości, umożliwiając rowerzystom wybór skoku od 110 mm, 120 mm do 130 mm bez uszczerbku na wadze.
- Większy skok - teraz dostępny w wersji 130 mm, bez podwyższania masy, nowy 34 SL zapewnia przewagę zawieszenia, która pozwala na szybszy podjazd i mocniejszy zjazd.
- Przeprojektowany łuk i korona - Generatywnie zaprojektowany łuk zwiększa sztywność skrętną o 17% w porównaniu z poprzednim modelem 34 SC, jednocześnie zwiększając prześwit na opony. Nowa aluminiowa korona z serii 7000 charakteryzuje się zwiększoną obróbką wewnętrzną i anodowanym na czarno wykończeniem.
- Zwiększona powierzchnia zachodzenia tulei - Dzięki 20% większej powierzchni zachodzenia tulei w porównaniu do 34 SC, 34 SL zapewnia większą płynność, dając rowerzystom lepsze prowadzenie w trudnym terenie, szczególnie przy wyższych prędkościach.
- Tłumik GRIP SL - Zaprojektowany specjalnie do zastosowań w amortyzatorach o krótkim skoku, tłumik GRIP SL optymalizuje efektywność pedałowania, zapewniając lekkość i niezrównane wrażenia z jazdy.
- Tłumik GRIP X - dostępny w wersji 130 mm, zwiększa możliwości 34 SL na szlaku.
- Wewnętrzne kanały obejściowe - przeniesione z tyłu na bok, kanały obejściowe poprawiają czułość na małych wybojach i zmniejszają tarcie dynamiczne, zapewniając bardziej responsywną jazdę.
- Optymalizacja masy - 34 SL waży zaledwie 1475 g (29” 130 mm GRIP SL) - o 40 g mniej niż jego najbliższy konkurent - oferując jednocześnie dodatkową sztywność i zwiększony skok.
Dwufunkcyjne manetki są często duże i nieporęczne, ale nowy Fox Twin Stick wykonuje całkiem dobrą robotę zarówno pod względem estetyki, jak i ergonomii. Dwie małe łopatki zapewniają łatwą obsługę zarówno opuszczanej sztycy (większa, dolna dźwignia), jak i blokady zawieszenia.
Przyszłość krótkiego skoku
Zbudowany, aby zaspokoić potrzeby współczesnych zawodników XC, 34 SL wyznacza nowy punkt odniesienia w lekkim, wysokowydajnym zawieszeniu. Niezależnie od tego, czy pokonujesz najtrudniejsze trasy Pucharu Świata XC, czy też przekraczasz granice rowerów o krótkim skoku, 34 SL zapewnia sztywność, szybkość reakcji i oszczędność masy w swojej własnej klasie.
Najlżejszy ekosystem XC
Po połączeniu części Fox SL - 34 SL, Float SL, Transfer SL - otrzymujesz najlżejszy kompletny system zawieszenia XC i droppera od wiodącej marki, 333 gramy lżejszy niż najbliższy konkurent o równoważnej specyfikacji i 489 gramów lżejszy niż elektroniczny system XC konkurencji, z których oba oferują maksymalny skok widelca 120 mm w porównaniu do maksymalnego skoku Foxa 130 mm. Jeśli chodzi o wagę, ekosystem SL Foxa jest zdecydowanie najlżejszy. I z większym skokiem.
Ceny
34 SL - $649-$1099 USD / $869-$1469 CAD / €869 - €1469 EUR / 1149-1899 AUS / £749 - £1259
Dźwignia Twin Stick - $149 USD / $199 CAD / €199 EUR / 269 AUS / £184.95
komentarze