​BMC i Red Bull F1 tworzą nowy Speedmachine, najszybszy rower do TT i triathlonu na świecie

Całkowicie nowy rower BMC Speedmachine do jazdy na czas i triathlonu był tajemnicą poliszynela, odkąd szwajcarski producent rowerów ujawnił w zeszłym roku swoje partnerstwo rozwojowe z zespołem wyścigowym Red Bull F1. Pięć lat prac badawczo-rozwojowych zakończyło się tym, co BMC nazywa "najszybszym rowerem do jazdy na czas i triathlonu na świecie". Teraz Red Bull Speedmachine, który widzieliśmy w zeszłym roku jako prototyp, jest gotowy.

BMC współpracowało z Red Bull Advanced Technologies, aby połączyć swoje 30-letnie doświadczenie w budowie rowerów z ekspertami od aerodynamiki i tuneli aerodynamicznych, którzy tworzą bolidy F1 Red Bulla. Ich doświadczenie w zakresie przepływu powietrza pomogło w szczególności w przekształceniu przedniej części z szeroko ustawionymi widłami widelca i unikalną płetwą rekina pod koroną widelca, aby przekierować i kontrolować przepływ powietrza z obracającego się przedniego koła.

Kontrolowanie przepływu powietrza ma kluczowe znaczenie przy projektowaniu roweru zoptymalizowanego pod kątem wydajności aerodynamicznej, dlatego każdy kształt rury, a także szerszy rozstaw widelca, przyczyniają się do obniżenia oporu powietrza pod każdym kątem odchylenia. Od rewolucyjnych spojlerów przedniego widelca SharkFin inspirowanych Formułą 1 po najnowocześniejsze kształty rur, które oczyszczają powietrze wokół ramy, aerodynamiczna filozofia Speedmachine to idealna harmonia prędkości i stabilności.

Więc, co tak naprawdę jest nowe?

Niższa waga

Dużą zmianą jest znacznie niższa waga. BMC twierdzi, że sprowadza się to do uproszczenia projektu, integracji i klasycznej zoptymalizowanej konstrukcji z włókna węglowego. W rezultacie nowy Speedmachine jest o 500 g lżejszy niż stary Timemachine 01 Disc.

Większa integracja

Ta integracja również nie jest wielkim zaskoczeniem. Usunięcie przewodów z widoku jest minimalnym wymogiem dla każdego nowoczesnego roweru. Do wyścigów z czasem kluczowy jest również bardziej zintegrowany widelec z ramą i w pełni zintegrowany kokpit, który zachowuje dopasowanie i regulację pozycji. Ponadto Speedmachine jest wyposażony w wiele opcji kierownicy bazowej, szeroką gamę rozszerzeń i możliwości regulacji.

W przypadku triathlonu dodaj zintegrowane rozwiązania do przechowywania, które mogą również poprawić aerodynamikę poprzez wygładzenie przepływu powietrza. Te rozwiązania można zdemontować, a wtedy rower może również pełnić funkcję roweru TT z homologacją UCI.

Rdzeniem integracji przechowywania jest duży zintegrowany pojemnik na wodę, który znajduje się nisko, tuż nad suportem, gdzie zmieściłoby się kilka standardowych butelek z wodą. Pół-wewnętrzny, pół-zewnętrzny wąż hydracyjny kieruje wodę do zawodnika w sposób aero, ale nadal jest łatwy do utrzymania w czystości. Duży zbiornik mieści nawet 1,2 l wody, a mniejszy o pojemności 400 m,l który możesz używać podczas prób czasowych, jest z kolei zgodny z przepisami UCI, .

Triathloniści otrzymują również dodatkowy schowek aerodynamiczny za rurą podsiodłową, ze zintegrowanym tylnym światłem. Można go jednak zdjąć także podczas wyścigów TT.

Ulepszony transport

Na początku może wydawać się dziwne, że wysokiej klasy rower wyścigowy musi być łatwy w transporcie. Ale triathlony są jednym z niewielu stylów wyścigów, które oznaczają, że większość triathlonistów będzie musiała spakować swój rower i polecieć gdzieś, aby wziąć udział w zawodach. W końcu ilu z 2000 triathlonistów startujących w Ironman Worlds mieszka w Kona?

Cała ta nowoczesna integracja i hydrauliczne hamulce tarczowe oznaczają, że nie można po prostu zdjąć wspornika kierownicy i włożyć go do pudełka, aby polecieć z rowerem. Teraz potrzebne jest starannie przemyślane rozwiązanie kokpitu, takie jak w nowym BMC Speedmachine. Można zdemontować kombinację kierownicy i mostka bez wypadania widelca z ramy i z wystarczającą elastycznością okablowania zmieścić go w torbie rowerowej. Ponadto nie ma potrzeby majstrowania przy idealnie dobranym ustawieniu aerobarów.

Radykalnie nowa geometria!

BMC podkreśla "niezwykle pewne prowadzenie" nowego Speedmachine. Ponownie dodając dopasowanie skoncentrowane na zawodniku, poprawiona stabilność nowej platformy Speedmachine została udoskonalona, aby zwiększyć pewność siebie użytkownika, pozwalając mu dłużej utrzymywać najlepszą pozycję aerodynamiczną, ścigać się z kołami aerodynamicznymi o większych stożkach i w nagrodę uzyskać większą prędkość. Aby to osiągnąć, BMC nadało całkowicie nowej platformie Speedmachine "radykalny kąt główki ramy, pochylenie i wymiary".

2024 BMC Speedmachine - ceny, opcje i dostępność

"Najszybszy na świecie rower TT i triathlonu" jak się domyślacie nie będzie tani. Będzie jednak kilka dostępnych opcji, na różne głębokości kieszeni.

BMC Speedmachine 01 jest dostępny jako frameset o wartości 7000 USD / 7000 EUR. Obejmuje on ramę, widelec, stery, kokpit, sztycę podsiodłową i zintegrowany schowek. Musisz tylko dokupić napęd, siodełko i koła. Te ostatnie w cenie nie rujnującej portfela znajdziesz tutaj.

Możesz także kupić kompletny rower za 11 000 € za BMC Speedmachine 01 TWO z napędem SRAM Force eTap AXS 2x i kołami z włókna węglowego DT Swiss ARC średniej klasy. (Ceny są takie same w dolarach amerykańskich, euro lub frankach szwajcarskich).

A może chcesz kompletny rower? 

Można też wybrać BMC Speedmachine 01 LTD za 17 000 euro z napędem Red 2x i kołami Zipp 858 NSW. 

Jest też jeszcze droższa opcja. Za 23 000 €, jednak tylko 50 nabywców może otrzymać topowy, całkowicie czarny BMC Speedmachine 00 LTD. Cena obejmuje ten sam rower i konstrukcję 01 LTD, ale dodaje ultra-premium dodatki.

Otrzymujesz m.in. wbudowane urządzenie BMC Aero Motion. Wyprodukowane przez firmę Vorn, które zapewnia dane aerodynamiczne w czasie rzeczywistym podczas jazdy, aby zoptymalizować pozycję. 

Dodatkowo dostajesz "Elite Access" do profesjonalnych obozów treningowych BMC, wczesnych premier rowerów i niestandardowego pokrowca na podróże wykonanego dla Twojego roweru.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl