Niesamowity, modułowy rower górski Albatross Apogee z amortyzatorem pływającym i pojedynczą osią obrotu

Albatross nie stroni od alternatywnych konstrukcji ram, a najnowszym dziełem jest modułowy rower górski Apogee, który może być konwertowany między szlakowcem a lekkim enduro i zamienia prostą koncepcję single-pivot w unikalną konstrukcję pływającego amortyzatora z zaawansowaną kinematyką.

Rama składa się z trzech części: Przedniego trójkąta, tylnego trójkąta i modułu Apogee. Ten ostatni zawiera amortyzator, pivot i łączniki, a jego ideą jest umożliwienie rowerzystom zmiany dowolnej z podstawowych części w dowolnym momencie. Chcesz zmienić skok? Zmienić rozmiary kół? Zaktualizować geometrię? Nie ma problemu, wystarczy zmienić odpowiednią sekcję.

Modułowość pozwala rozwijać i udoskonalać rower, jednocześnie umożliwiając użytkownikowi podążanie za nim. Chcesz opracować kompozytowy przedni trójkąt? aluminiowy wahacz? A może rower musi rosnąć i wraz z młodym użytkownikiem w miarę jego rozwoju i postępów w jeździe? Modułowość sprawia, że wszystko to jest możliwe, zapewniając, że Twoja rama może zmieniać się wraz z Tobą.
Moduł Apogee umieszcza wszystkie komponenty zawieszenia bardzo nisko na rowerze, utrzymując tak położony środek ciężkości. Do tego jest mały, więc można go oferować w mniejszych rozmiarach ram, aby pasował do większej liczby rowerzystów.

Oto jak to działa:

Amortyzator unosi się między dwoma wahaczami. Tylny trójkąt znajduje się na głównym wahaczu, który napędza tył amortyzatora do przodu. Gdy główny wahacz się obraca, dolna połowa (poniżej głównego sworznia) porusza się do tyłu i ciągnie łącznik przymocowany do przedniego wahacza, który popycha przód amortyzatora do tyłu.

Oto podstawowa specyfikacja:

Materiał: Stalowe przednie i tylne ramy pomocnicze, moduł zawieszenia 6061-T6
Przeznaczenie: "Lekkie" enduro
Skok ramy: 144 mm (w połączeniu z widelcem 160 mm)
Prześwit opony: 29 x 2,5"
Masa ramy: 4,2 kg (w tym zestaw sterów Enduro MaxHit, oś przelotowa, hak przerzutki, bez amortyzatora, rozmiar L
Kąt główki: 64 stopnie
Wirtualny kąt rury podsiodłowej: 78 stopni
Reach: 470 mm
Rear center: 440 mm
BB drop: 32 mm
BB Spec: 73 mm BSA

Jednak modułowość pozwala na dostosowanie go do pracy z amortyzatorami pneumatycznymi i sprężynowymi, mniej lub bardziej progresywnymi i zasadniczo dostosowanie go do rozmiaru, wagi, warunków i preferencji rowerzysty.

Można również zmieniać skok, a wersja 121 mm (z widelcem 130 mm) jest również w przygotowaniu. Oba wykorzystują tę samą specyfikację amortyzatora 185x55 mm, opierając się na różnych wahaczach do zmiany skoku.

Firma pracuje również nad wymiennymi wkładami, które dostroiłyby kinematykę poprzez wprowadzenie mniejszych zmian w mocowaniu amortyzatora i pozycjach łączników. Celem jest oferowanie niestandardowych ustawień dla każdego klienta, aby zapewnić mu wrażenia, których oczekuje od rodzaju szlaków, po których jeździ.

Wszystkie pivoty obracają się na łożyskach Enduro MAX Hit dla długotrwałej trwałości, a Albatross obiecuje co najmniej 10 lat wsparcia dla każdego standardu. Możesz więc kupić rower teraz, a za dekadę będą części do wszystkiego, co się pojawi.

Apogee wciąż znajduje się w fazie prototypu, a jego premiera planowana jest na lato 2024 roku. Cena i ostateczna specyfikacja na razie pozostają niewiadomą.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl