​SHIMANO poszerza ofertę komponentów gravelowych o nową grupę GRX Di2 2x12

Nowe komponenty GRX Di2 2x12 z serii RX825 łączą w sobie bezkonkurencyjną elektroniczną zmianę biegów ze zoptymalizowanymi opcjami przełożeń do codziennej jazdy, wyścigów i całodniowych wypraw. W nowej grupie wprowadzono dźwignie Dual Control udoskonalone pod kątem komfortu i kontroli, przerzutkę tylną SHIMANO SHADOW RD+ zapewniającą lepsze trzymanie łańcucha oraz przerzutkę przednią przeznaczoną do jazdy gravelowej zapewniającą precyzyjną zmianę przełożeń.

Zaprojektowana dla kolarzy gravelowych, którzy żyją chwilą, zapuszczają się w nieznane i startują w nieprzewidywalnych wyścigach, nowa 12-rzędowa grupa Shimano GRX Di2 zapewnia precyzyjne i niezawodne działanie w każdych warunkach, dzięki czemu możesz skupić się tylko na jeździe.

Udoskonalona platforma Di2 – przeprojektowany system Di2 z szybką i precyzyjną zmianą przełożeń oraz bezprzewodowym kokpitem zapewnia najwyższą wydajność i niezawodność. Zaawansowany napęd do gravelu – ulepszony 12-rzędowy układ napędowy o niezrównanej wydajności i sprawdzona technologia Shimano HYPERGLIDE+ zapewniają płynną zmianę przełożeń w każdej sytuacji. Udoskonalony interfejs i ergonomia – GRX oferuje wysoki komfort i pewny chwyt, niezrównaną ergonomię, czysty kokpit i najwyższy stopień personalizacji.

Napęd 2x12 GRX z elektroniczną zmianą przełożeń

Nowy zestaw gravelowych komponentów Shimano wprowadza opcję elektronicznej zmiany przełożeń do grupy GRX 2x12 obecnej na rynku od zeszłego roku. Łącząc nowe dźwignie przerzutek GRX RX825 Di2, dostępne przełączniki satelitarne, przednią i tylną przerzutkę z dostępnym mechanizmem korbowym, kasetą i hamulcami RX820, rowerzyści będą mogli cieszyć się charakterystyczną dla Shimano wydajnością i niezawodnością zmiany przełożeń Di2 w gravelowym napędzie 2x12.

Rowerzyści mogą dostosować zakres przełożeń do swoich potrzeb, wykorzystując mechanizm korbowy RX820 z tarczami 48/31 lub RX610 z tarczami 46/30. Podobnie można wybrać kasetę 11-36T lub 11-34T, aby uzyskać szeroki zakres ciasno zestopniowanych przełożeń, co pozwala pedałować z wygodną kadencją.

Komponenty kompatybilne z GRX RX825 Di2: 

  • mechanizm korbowy RX820 48/31T 
  • mechanizm korbowy RX610 46/30T 
  • kaseta 11-36T HG710 
  • kaseta 11-34T R9200, R8100, R7100

Każda z opcji napędu współpracuje z karbonowymi kołami Shimano WH-RX880. Dzięki 25-milimetrowej szerokości wewnętrznej i zmodernizowanemu bębenkowi DIRECT ENGAGEMENT, koła RX880 zapewniają pełną kontrolę na każdej, nawet bardzo wyboistej nawierzchni.

Niezrównana elektroniczna zmiana przełożeń Shimano Di2

Podobnie jak 12-rzędowe grupy DURA-ACE, ULTEGRA i 105 Di2, także nowa grupa GRX Di2 ma przewody tam, gdzie ma to sens i wyposażona jest w centralny, wieloportowy akumulator, który zapewnia stabilne i długotrwałe zasilanie zarówno przedniej, jak i tylnej przerzutki. Przewody o mniejszej średnicy łączą akumulator bezpośrednio z obiema przerzutkami, eliminując potrzebę stosowania łączników i upraszczając montaż. Centralnie umieszczony akumulator wewnętrzny ułatwia także ładowanie i jest odpowiednio chroniony podczas jazdy w każdych warunkach.

Bezprzewodowy kokpit Shimano Di2

12-rzędowa grupa Shimano GRX Di2 ma bezprzewodowy kokpit przystosowany do jazdy gravelowej, a podwyższone osłony dźwigni przerzutek z żebrowaną powierzchnią i antypoślizgowe dźwignie hamulca zapewniają pewny chwyt niezależnie od intensywności jazdy. Podobnie jak w oryginalnych dźwigniach DUAL CONTROL GRX RX815 Di2, ta bezpieczna pozycja dłoni została uzyskana dzięki umieszczeniu trzeciego przycisku Di2 po wewnętrznej stronie osłony.

Niezależnie od tego, czy używany jest on do zmiany przełożeń, czy do przewijania ekranów komputera rowerowego, trzeci przycisk pozwala w pełni wykorzystać zalety elektronicznego systemu Shimano Di2.

Przystosowane do kierownic gravelowych

Nowe dźwignie DUAL CONTROL przystosowane są do współpracy z gravelowymi kierownicami z rozchyleniem. Zaokrąglony kształt zapewnia płynniejsze przejście z kierownicy na osłony dźwigni i tworzy większą powierzchnię, co pomaga wyeliminować punkty nacisku.

ST-RX825 – dźwignie DUAL CONTROL do hydraulicznego hamulca tarczowego

  • Bezprzewodowa komunikacja Di2 
  • Dźwignie Dual-Control 2x12 
  • Ergonomia dźwigni hamulca dostosowana do jazdy gravelowej 
  • Przystosowane do kierownic z rozchyleniem 
  • Dźwignia hamulca z powierzchnią antypoślizgową  
  • Trzy przyciski Di2 na dźwignię umożliwiające personalizację w aplikacji E-TUBE PROJECT Cyclist 
  • Wymienne baterie pastylkowe (2 x CR1632) o przewidywanej żywotności od 3,5 do 4 lat 
  • Masa: 415 g (para)

Dodatkowe przełączniki zmiany przełożeń Di2 

Nowy system Di2 umożliwia także zastosowanie dodatkowych przełączników zmiany biegów, co stanowi kolejną kluczową zaletę elektronicznej zmiany przełożeń. Podłączając jeden z przełączników satelitarnych, czy to na górze kierownicy, na dolnym chwycie, czy na lemondce, rowerzyści mogą całkowicie skupić się na jeździe bez konieczności przekładania rąk. Podobnie jak w przypadku trzeciego przycisku na dźwigniach DUAL CONTROL GRX Di2, tym przełącznikom satelitarnym można przypisać różne funkcje, w tym zmianę przełożeń dowolnej przerzutki, sterowanie kompatybilnymi światłami i komputerami rowerowymi lub jako przycisk licznika okrążeń podczas treningów.

Tylna przerzutka SHIMANO SHADOW RD+

Tylna przerzutka RX825 wyposażona jest w pionierską technologię Shimano SHADOW RD+. Dzięki przełącznikowi on/off można rozłączyć sprzęgło SHADOW RD+, co ułatwia zdejmowanie tylnego koła. Włączone sprzęgło zapewnia większe napięcie łańcucha, co przekłada się na cichszą pracę napędu i bardziej precyzyjną zmianę przełożeń.

Podobnie jak w 12-rzędowych grupach Shimano Di2, tylna przerzutka jest również węzłem komunikacyjnym układu napędowego, łączącym się bezprzewodowo z dźwigniami przerzutek, kompatybilnymi komputerami rowerowymi i aplikacją E-TUBE PROJECT Cyclist za pośrednictwem smartfona. Znajduje się w niej także gniazdo ładowania systemu i przycisk wielofunkcyjny, który umożliwia łatwe sprawdzenie poziomu naładowania akumulatora, parowanie przez Bluetooth i przejście do trybu regulacji obu przerzutek.

Tylna przerzutka RD-RX825
  • Stabilizator łańcucha SHIMANO SHADOW RD+ 
  • Zintegrowana łączność i ładowanie D-FLY 
  • 12-rzędowa  
  • Kompatybilna z kasetami 11-34T i 11-36T 
  • Masa: 310 g

Większa linia łańcucha i większy prześwit

Podobnie jak pierwsze grupy GRX, seria RX825 wykorzystuje większą o 2,5 mm linię łańcucha, by zapewnić większy prześwit na szerszą oponę oblepioną błotem. 

Przednia przerzutka FD-RX825
  • Większa o 2,5 mm linia łańcucha niż w przerzutkach szosowych 
  • Większy prześwit na oponę 
  • 2x12-rzędowa  
  • Masa: 142 g

Personalizacja E-TUBE PROJECT oraz FRONT SHIFT NEXT

Korzystając z aplikacji E-TUBE PROJECT Cyclist, rowerzyści mogą wybierać pomiędzy różnymi interwałami zmiany przełożeń, przypisywać funkcje do przycisków zmiany przełożeń (które przyciski wykonują jakie funkcje), programować różne tryby automatycznej zmiany biegów, takie jak tryby Synchronized, Semi-Synchronized i Fine Tune.

Premiera serii RX825 zbiega się również z debiutem nowej funkcjonalności Shimano FRONT SHIFT NEXT. Dzięki tej aktualizacji oprogramowania układowego można teraz korzystać z przyjaznej dla użytkownika aplikacji E-TUBE PROJECT Cyclist, aby zaprogramować dowolny przycisk Di2 do zmiany przełożeń z przodu w obu kierunkach za pomocą jednego przycisku. To nowe oprogramowanie jest kompatybilne nie tylko z GRX RX825, ale także z całą rodziną 12-rzędowych grup szosowych Shimano Di2. W rezultacie zmiana przełożeń jest bardziej intuicyjna dla mniej doświadczonych rowerzystów, a zaawansowanym kolarzom umożliwia szybsze podejmowanie decyzji w ogniu rywalizacji.

Oprócz znacznego uproszczenia procesu zmiany przełożeń, funkcja Shimano FRONT SHIFT NEXT może również zwolnić inne przyciski, co pozwala przypisać im dodatkowe funkcje, takie jak przewijanie ekranów sparowanego komputera rowerowego, sterowanie światłami czy licznikiem okrążeń, dzięki czemu można nie odrywać rąk od kierownicy, nawet podczas najcięższego wysiłku.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


Powiązane galerie

komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl