​Hutchinson powraca do wyścigu opon szosowych z "najszybszą w historii" oponą Blackbird

Hutchinson wprowadził na rynek oponę Blackbird, nazywając ją najszybszą oponą szosową w historii Fusion 5 Performance, która ma być szybsza, lżejsza i wytrzymalsza. Francuski producent twierdzi również, że Blackbird jest bardziej przyczepny i wytrzymały niż Fusion 5 Performance, która wcześniej była jego najszybszą oponą szosową. 

Bezdętkowa wersja Hutchinson Blackbird kosztuje 69,99 EUR, podczas gdy model z dętką to wydatek 49,99 EUR.  Obie opony są już dostępne w sprzedaży w trzech rozmiarach (26 mm, 28 mm i 30 mm) z czarnymi lub brązowymi ścianami bocznymi. Rozmiary 28 mm i 30 mm są kompatybilne z systemem bezhakowym. Wydanie Blackbird oznacza powrót Hutchinsona na rynek szybkich opon szosowych. 

Fusion 5 Performance zajmowała najwyższe miejsce w ofercie rowerów szosowych Hutchinson, ale nie była aktualizowana od dłuższego czasu. Hutchinson twierdzi, że Blackbird wykorzystuje nową, bardziej elastyczną osłonę o nazwie SwiftEasy, twierdząc, że zmniejsza to opór toczenia o 10 procent, jednocześnie poprawiając komfort i zmniejszając wagę. 

Rewolucja w komforcie i prędkości

U podstaw dążenia firmy Hutchinson do niezrównanych osiągów leży innowacyjna konstrukcja karkasu SwiftEasy. Ta przełomowa konstrukcja na nowo definiuje standardy elastyczności i wysokiej wydajności, wyznaczając nowy punkt odniesienia zarówno dla opon szosowych, jak i szutrowych.

Polega ona na tym, że karkas opony 127 TPI jest owinięty wokół stopki, a następnie połączony bezpośrednio z centralnym paskiem chroniącym przed przebiciem (jeśli taki istnieje) zamiast zwykłego procesu nakładania tych warstw na siebie. Ostatnia warstwa karkasu biegnie od stopki do stopki, zapewniając szczelność.

Blackbird TLR 28 mm waży 286 g, co jest konkurencyjne z najlepszymi oponami do rowerów szosowych, takimi jak Continental GP5000 S TR. Hutchinson twierdzi także, że bezdętkowe Blackbird o szerokości 26 mm i 28 mm ważą odpowiednio 275 g i 310 g i są bardziej wytrzymałe niż Fusion 5, dzięki nowej mieszance bieżnika. Mieszanka Mach Tread 3.0, bo o niej mowa ma być o 10 procent twardsza niż dotychczasowa mieszanka 11Storm. 

Ze względu na zwiększoną odporność na rozdarcia, Blackbird może wytrzymać 4000 km jazdy. Nowy bieżnik jest o 15 procent szerszy niż poprzedni i zoptymalizowany pod kątem nowoczesnych, szerokich obręczy. W połączeniu z bardziej elastycznym karkasem SwiftEasy, Hutchinson twierdzi, że zapewnia to większy kontakt opony z drogą, co poprawia przyczepność na zakrętach. 

Dla kolarzy szosowych, którzy nie są zwolennikami opon bezdętkowych lub mają tylko koła szosowe typu clincher, dostępna jest opona dętkowa Hutchinson Blackbird.  Producent pomija w niej lekką osnowę SwiftEasy i dodaje jej dodatkową warstwę jak rozumiemy w tradycyjnej wersji. Według producenta zapewnia to ochronę przed przebiciem wymaganą do jazdy z dętkami.

Opony Clincher Blackbird są dostępne z czarnymi lub brązowymi ściankami bocznymi w rozmiarach 26 mm, 28 mm i 30 mm. Ich waga wynosi odpowiednio 225 g, 245 g i 265 g.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl