Giro Aries Spherical Mips: Lekki, przewiewny i bezpieczny kask szosowy

Kask Giro Aries Spherical Mips to doskonały wybór dla kolarzy szosowych i z powodzeniem gravelowych, którzy szukają lekkiego, przewiewnego, aerodynamicznego i bezpiecznego kasku. Posiada szereg funkcji, które zapewniają komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy.

Główne cechy kasku Giro Aries Spherical Mips:

  • Lekka konstrukcja In-Mold: Skorupa kasku jest wykonana w technologii In-Mold, która łączy zewnętrzną powłokę z pianką EPS, co zapewnia lekkość i wytrzymałość. 
  • System MIPS Spherical: to udoskonalona wersja systemu MIPS, która zapewnia jeszcze lepszą ochronę przed obrażeniami rotacyjnymi podczas uderzenia. 
  • 24 otwory wentylacyjne: Kask posiada 24 duże otwory wentylacyjne, które zapewniają doskonałą wentylację i odprowadzanie ciepła. 
  • Wygodne dopasowanie: Aries Spherical Mips jest wyposażony w system dopasowania Roc Loc 5 Air, który pozwala na łatwą regulację rozmiaru i dopasowania kasku do głowy. 
  • Aerodynamiczny kształt: pomagający zmniejszyć opory powietrza podczas jazdy.

Co ponadto?

  • W zestawie z antybakteryjnymi wkładkami Ionic+™ 
  • Możliwość montażu zapięcia na okulary

Do testów otrzymaliśmy Giro Aries w kolorze matt black. Tak się złożyło że w momencie w którym wylądował na mojej głowie, wpadł mi wyjazd z kumplami do Calpe, więc było gdzie testować :)

Klasyczny czarny Aries, który pasuje do wszystkiego. Warto zwrócić uwagę na dobór rozmiaru. Przykładowo, jeśli masz 58,5 cm obwód głowy, rozmiar L, który według zapewnień producenta zaczyna się od 59, będzie dla Ciebie za duży. Dokładnie tak, zanim zamówisz ten kask, warto upewnić się czy głowa z czasem, nie zmieniła wymiaru. 

Do tej pory najbardziej pożądanym systemem ochrony był Mips, więc o co chodzi z systemem Mips Spherical? Czym on się różni od, powiedzmy starszej, aczkolwiek niezwykle popularnej technologii? 

  • Lepsze rozpraszanie energii rotacyjnej: Standardowy system MIPS wykorzystuje warstwę o niskim współczynniku tarcia, która pozwala na niewielkie obroty skorupy kasku względem głowy podczas uderzenia. W systemie Spherical ta warstwa jest bardziej zaawansowana, ponieważ składa się z dwóch oddzielnych części piankowych połączonych elastomerami. Umożliwiają one bardziej trójwymiarowy i kontrolowany ruch, co pozwala na lepsze rozpraszanie energii rotacyjnej i potencjalnie zmniejszenie ryzyka obrażeń mózgu.
  • Indywidualne dopasowanie: Kask Spherical wyposażony jest w system dopasowania Spherical Fit, który wykorzystuje unikalne sferyczne połączenie pomiędzy skorupą kasku a warstwą MIPS. Dzięki temu systemowi może ona lepiej dopasować się do kształtu głowy, co zapewnia bardziej indywidualne i komfortowe dopasowanie oraz potencjalnie poprawia skuteczność ochrony.
  • Lepsza wentylacja: System Spherical pozwala na lepszy przepływ powietrza pomiędzy skorupą kasku a warstwą MIPS. Zwiększa to ogólną wentylację kasku, co poprawia komfort podczas jazdy, szczególnie w ciepłych warunkach.
  • Potencjalnie większa ochrona czoła i skroni: System Spherical obejmuje większą powierzchnię czoła i skroni niż standardowy system MIPS. Może to potencjalnie zwiększyć ochronę tych wrażliwych obszarów głowy w przypadku uderzenia.

Warto jednak pamiętać, że żaden kask nie gwarantuje całkowitego bezpieczeństwa, a skuteczność ochrony zależy od wielu czynników, takich jak siła i kierunek uderzenia. System MIPS Spherical jest jednak udoskonaleniem standardowego systemu i może potencjalnie zwiększyć bezpieczeństwo podczas jazdy.

Poniżej zdjęcia przedstawiające jak dwie niezależne warstwy pracują względem siebie. 

W ofercie Giro znajdziemy również kaski bez Mips'a Spherical. A co daje nam dopłata do najwyższej półki?

  • System ochrony: Kask Giro Aries Spherical Mips zapewnia lepszą ochronę przed obrażeniami rotacyjnymi podczas uderzenia. 
  • Waga: jest nieco cięższy od kasku Giro Aries ze względu na dodatkowy system MIPS Spherical. 
  • Cena: jest droższy od kasku Giro Aries ze względu na bardziej zaawansowany system ochrony.

Jak leży na głowie? 

Kask Giro Aries Spherical leży na głowie wygodnie i stabilnie. System dopasowania Roc Loc 5 Air pozwala na łatwą regulację rozmiaru i dopasowania kasku do głowy. Kask posiada również antybakteryjne wkładki Ionic+™, które zapewniają komfort i zapobiegają powstawaniu nieprzyjemnych zapachów. Należy jednak pamiętać, że komfort kasku jest subiektywny i zależy od indywidualnych preferencji. Najlepiej jest przymierzyć kask przed zakupem, aby upewnić się, że leży on na głowie wygodnie i stabilnie. 

Kask jest bardzo wygodny, przynajmniej dla mnie, ale wiadomo że każdy ma inną głowę. Ja odnoszczę wrażenie jakby brali odlew z mojej czaszki, przez co proporcje są idealne - nic nie uwiera, nic nie uciska, choć wyściółka  jest tu bardzo oszczędna. W zasadzie tylko 2. Pierwsza zamocowana z przodu kasku jest dość długa i sięga aż części skroniowej. Dodatkowo przez praktycznie całą jej długość w środku wycięto bonusowe otwory wentylacyjne. Drugą wyraźnie mniejszą umieszczono na samym środku, dając komfort na czubku głowy. Ona także posiada otwory wentylacyjne. Wyściółki wykonano z materiału Ionic+ Drycore. Kask doskonale przylega do głowy na całym obwodzie. Duża zasługa w tym systemu regulacji, który zamocowany jest do skorupy tylko w dwóch punktach. Dodatkowo mamy również możliwość trzy-stopniowego ustawienia wysokości.

Wentylacja

Jest na poziomie wzorowym i nie ma się co dziwić, w końcu to flagowy model szosowy, ale po kolei. Mamy pięć głównych kanałów wentylacyjnych - środkowy rozpoczynający się potężnym  otworem wlotowym, który potem rozdziela się na trzy - środkowy i 2 boczne. Bo bokach umieszczono kolejne, też z przednimi wlotami. Po bokach, w wewnętrznej skorupie MIPS'a też jeszcze wygospodarowano miejsce na 2 kanały, ale moim zdaniem pełnią już tylko funkcję pomocniczą wentylując część skroniową głowy. 

Wewnętrzną skorupę kasku od przodu wyposażono w trzy wycięcia, którą wymuszają przepływ powietrza na przednią wkładkę, o której później. Wracając do głównej części wentylacji, zastosowano tu dość sprytny zabieg. Ponieważ jak wiecie mamy do czynienia z MIPS'em sferycznym, więc miejsca na powiedzmy "klasyczne" głęboko wycięte kanały nie ma tu miejsca. Rozwiązano to jednak dość ciekawie, ponieważ górna część posiada łączniki trzymające skorupę w całości, których dolna część już nie posiada, wskutek czego uzyskano efekt kanałów wentylacyjnych o wręcz imponującej głębokości. Jednak wewnętrzna część skorupy jest stosunkowo "płaska".  Efekt dodatkowej dystrybucji powietrza uzyskano przeprze poprzeczne wyżłobienia, które rozprowadzają powietrze znad samego styku głowy ze skorupą do właściwych kanałów wentylacyjnych. 

W tylnej części kask kończy się czterema dużymi otworami wylotowymi, dodatkowo wspomaganymi przez wycięcie tylnej części kasku w miejscu regulacji obwodu.

Czy ten Kask jest Wart swojej ceny?

Wybór kasku zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji. Kask Giro Aries Spherical Mips jest lepszym wyborem dla kolarzy, którzy szukają maksymalnej ochrony. Tu nie ma kompromisów, otrzymujemy lekki, nowoczesny kask, gwarantujący świetną aerodynamikę przy maksymalnym bezpieczeństwie. A to jest zdecydowanie warte każdej złotówki.

Dystrybutorem marki Giro w Polsce jest  AMP.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl