Test grupy Wheeltop EDS-TX - montaż i uruchomienie
Przygotowanie ramy do montażu bezprzewodowego zestawu Wheeltop będzie się różniło w zależności od producenta i modelu ramy. Niektóre modele j są fabrycznie przygotowane do montażu tak grup mechanicznych jak elektronicznych, całość przygotowań w takim przypadku sprowadza się do zaopatrzenia w odpowiednie przelotki i zaślepki, jeżeli ktoś kupuje nową ramę to wszystkie te elementy znajdują się w zestawie.
Montaż i regulacja jest czynnością stosunkowo prostą, najwięcej czasu zajmuje instalacja aplikacji i wstępna kalibracja przerzutek. Procedurę proponuje rozpocząć od wypakowania zestawu z pudełka i uruchomienia go na „sucho”
1. Wyciągamy zestaw z opakowania, usuwamy folie ochronne (za wyjątkiem tej informacyjnej na przerzutce przedniej która pokazuje nam jak daleko powinien znajdować się duży blat od przerzutki)
2. Instalujemy aplikacje producenta na urządzeniu mobilnym i zakładamy w niej konto.
3. Należy wybudzić przerzutki z trybu transportowego poprzez podłączenie ich do ładowania na moment. Przed parowaniem z aplikacją należy przerzutki odłączyć od ładowarki.
4. Łączymy zestaw z aplikacją – przycisk Add, szukamy w otoczeniu przerzutek poprzez bluetooth, Przerzutki powinny zostać następnie wykryte, wybieramy je i aplikacja zapyta nas o tryb połączenia.
Moim zdaniem użycie trybu wyłącznego dla 1 użytkownika „lock mode” nie ma sensu i pozostawiłem swoje w trybie współdzielonym.
5. Następnie nadajemy nazwę i możemy od razu zweryfikować jego działanie poprzez menu „trybik” -> variable speed mode -> gear shift.
oraz wybieramy ilość biegów w kasecie:
W tym momencie montujemy zestaw do roweru:
1. Przykręcamy tylną przerzutkę do haka
2. Przykręcamy przednią przerzutkę na odpowiedniej wysokości zgodnie z instrukcją
3. Zakładamy koło oraz łańcuch w odpowiedniej długości
4. Do ustawienia długości łańcucha możemy posłużyć się zmiana biegów z tyłu ale należy bezwzględnie pamiętać by przed rozpoczęciem dalszych prac wrócić do położenia „blat – ośka”
5. Następnie wrzucamy łańcuch na dużą tarczę z przodu i najmniejszą koronkę kasety z tyłu, sprawdzamy jaka jest odległość między łańcuchem z klatką przerzutki przedniej, powinna wynosić między 1 a 1,5mm a w razie potrzeby odległość za pomocą śruby korekcyjnej
6. w przypadku tylnej przerzutki ustawiamy kąt opasania kasety śrubą B.
Po fizycznym montażu przychodzi pora na konfigurację i wstępną kalibracje.
1. Upewniamy się ze przerzutki są w położeniu blat – ośka, jeśli nie to zmieniamy biegi odpowiednio za pomocą manetki lub aplikacji – w sytuacji gdyby to nie było możliwe wchodzimy do „trybik” -> first time calibration i za pomocą strzałek ustawiamy przerzutkę w zadanej pozycji
po czym opuszczamy menu calibration i menu z trybikiem (to ważne by ustawienia zostały zapamiętane.
2. Uruchamiamy „trybik” -> first time calibration i strzałkami ustawiamy odpowiednią pozycje przerzutek.
3. Jeśli przez przypadek uruchomimy first time calibration nie będąc w położeniu blat-ośka to wchodzimy do „trybik” -> first time calibration i za pomocą strzałek ustawiamy przerzutkę w zadanej pozycji po czym opuszczamy menu calibration i menu z trybikiem (to ważne by ustawienia zostały zapamiętane.
4. W trybie kalibracji przerzutka nie przerzuca biegów, w trybie tym każde przyciśnięcie przycisku w aplikacji przesuwa przerzutkę o 0.2mm w kierunku odpowiadającym wybranemu przyciskowi . Góra – 1 naciśnięcie przesunie przerzutkę w lewą stronę o 0.2mm, Dół – 1 naciśnięcie przesunie przerzutkę w prawą stronę o 0.2mm …
5. za pomocą przycisków ustawiamy przerzutkę tak aby kółeczko górne przerzutki było w jednej linii z najmniejszą zębatką kasety. Sprawdzamy pracę przerzutki zmieniając biegi, jeżeli jest zadowalająca przechodzimy do regulacji przerzutki przedniej. Dodatkowo ponownie sprawdzamy zakres pracy przerzutki tylnej i ew. regulujemy go śrubami L i H oraz śrubą regulacyjną przerzutki przedniej.
6. W tym momencie zakończyliśmy regulację przerzutek, pozostaje jeszcze jazda testowa i sprawdzenie działania systemu pod obciążeniem.
komentarze