​Nowa ENVE SES AR może być najdroższą jednoczęściową kierownicą na świecie

Wcześniej sprzedawany tylko z rowerami ENVE, kokpit jest teraz dostępny na rynku wtórnym

ENVE udostępniło swoją jednoczęściową kierownicę SES AR dla ogółu konsumentów, a jej cena jest bardzo wysoka. Wcześniej była ona dostępna tylko w rowerach Custom Road marki i u wybranych producentów ram. Kokpit jest teraz dostępny w 20 konfiguracjach szerokości i długości, ze wspornikami tak krótkimi jak 90 mm i kierownicami tak szerokimi jak 460 mm. 

Komponenty i koła ENVE mają reputację droższych. Niedawno wprowadzony na rynek zestaw piast Innerdrive Premium kosztuje 900 GBP / 750 USD, a koła do rowerów szosowych mogą kosztować ponad 3000 USD. SES AR One-Piece ma podobnie wysoką cenę, kosztując 1 200 USD. 

W nomenklaturze ENVE "AR" oznacza "All-Road", a SES AR One-Piece jest odpowiedni dla rowerów szosowych i szutrowych. Kształt kierownicy kokpitu jest podobny do kierownicy ENVE SES AR, zaprojektowanej w odpowiedzi na to, jak wiele osób jeździ teraz na jednym rowerze na wielu powierzchniach. Ma rozszerzony dolny chwyt o 5 cm od rozstawu klamkomanetek we wszystkich szerokościach kierownic, a górną część o profilu aerodynamicznym.

Podobnie jak wszystkie kierownice ENVE, kokpit ma zintegrowane zatyczki na końcu kierownicy, które zapewniają czystsze wykończenie podczas owijania taśmy. Karbonowy kokpit, wykonany w siedzibie ENVE w Ogden w stanie Utah, waży 330-360 g w zależności od szerokości kierownicy i długości wspornika kierownicy. Wszystkie kokpity ENVE SES AR One-Piece są dostarczane z mocowaniem komputera rowerowego K-Edge, a także elementami dystansowymi i zestawem osprzętu. 

W 20 dostępnych rozmiarach zastosowano kombinację szerokości kierownicy i długości wspornika kierownicy. Pięć szerokości kierownicy waha się od 380 mm do 460 mm, a pięć długości wsporników kierownicy waha się od 90 mm do 130 mm. Nie wszystkie szerokości są sparowane ze wszystkimi długościami mostków, ale ENVE twierdzi, że można zamówić nietypowe kombinacje rozmiarów lub niestandardowe długości mostków, ale wiąże się to z czasem realizacji. 

A co z kompatybilnością?

Chociaż wcześniej był dostępny tylko jako część pakietu ENVE Custom Road, ENVE SES AR One-Piece jest kompatybilny z ENVE MOG i ENVE Melee. Poza gamą rowerów ENVE, kokpit jest dostępny z każdą ramą zbudowaną z wykorzystaniem systemu In-Route marki.

System In-Route prowadzi przewody, kable i przewody hamulcowe przez kierownicę i mostek, w dół przedniej rury sterowej, a następnie do widelca i ramy. ENVE twierdzi, że jeśli Twój rower nie ma systemu In-Route, ale ma podobne wewnętrzne prowadzenie, możesz użyć kokpitu. Mówi jednak, że może to wymagać modyfikacji headsetu, co może unieważnić gwarancję. Dodatkowe kompatybilności zostaną ogłoszone w przyszłości.

Ze względu na ręczny charakter tego produktu, jego ilość jest ograniczona i może podlegać czasowi realizacji.

  • Waga: 380 g (120 mm x 42 cm) 
  • Opcje wspornika: 90-130 mm 
  • Opcje szerokości kierownicy: 38-46cm 
  • Spadek: 129 mm 
  • Zasięg: 76mm Kąt: -7° 
  • Rozszerzenie 18 stopni (5 cm między osłonami a spadkiem) 
  • Zawiera: (3) podkładki dystansowe 10 mm (2) podkładki dystansowe 5 mm (1) podkładka obejściowa 10 mm

o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl