IGS630S odświeżony i rozbudowany flagowiec z IGPSport.

Jak już wspominaliśmy na naszych łamach zeszłoroczny premierowy komputer iGS630  marki IGP Sport stosunkowo szybko doczekał się swojego następcy w tej samej obudowie. iGP Sport wprowadził na rynek odświeżoną i o wiele bardziej rozbudowaną wersję swojego topowego licznika. 

Obudowa która w wymiarach 92x52x16.5mm pozostała niezmienna, mieści wewnątrz nieco cięższy o 10 g mózg. Obiecany czas pracy baterii zdecydowanie się wydłuża z 35 na 45 godzin. Egzemplarz testowy w naszej redakcji połączony za pomocą GPS w trybie ciągłym ( bez autopazy i przejścia w tryb czuwania) w dość niskiej temperaturze i kilku trackach przejazdu dotrwał do 38 godzin pracy, przy czym ostatnie godziny przy uruchomionym trybie oszczędzania baterii, o co zlicznik grzecznie prosił poniżej pewnego poziomu naładowania. Zwiększyła się również zdecydowanie pojemność pamięci wewnętrznej z 8Gb do 16Gb. ładowanie odbywa się za pomocą kabla Usb typu C i w stosunku do poprzednika można zwiększyć moc ładowarki, co pozwala na wyraźne skrócenie czasu ładowania licznika. Fani jazdy po wyznaczonych trasach powinni być również bardzo zadowoleni, bowiem poszerzył sie system GPS do FULL GNSS + Dual-band(L1+L5). Jakby tego było mało, pojawiły się dodatkowe opcje pracy nawigacji w trakcie jazdy. Jest możliwość przerysowania na nowo trasy najkrótszą drogą do punktu startowego danego treningu, jak i do zapisanych wczesniej punktów ( również podczas jazdy) oraz do "bazy" lub domu, który ustawiony jest na stałe w pamięci nawigacji. Każda z tych funkcji działa poprawnie, co również udało nam się sprawdzić podczas jazd testowych.

Obudowa wyposażona jest w sześć przycisków do bieżącej obsługi podczas jazdy, jak i zmiany ustawień. Konfiguracja ekranów, dokładniejsza analiza danych, oraz planowanie tras które można przesłać do licznika odbywają się za pomocą aplikacji iGPSPORT Ride zainstalowanej na telefonie sparowanym z licznikiem (Android, iOS)

Standardowo już licznik z górnej półki  po sparowaniu z aplikacją zainstalowaną w telefonie pozwala na obserwowanie aktualnej pogody w okolicy, powiadamianie o przychodzących wiadomościach i połączeniach na telefon (z opisem nadawcy). Licznik jest kompatybilny z całą gamą inteligentnego oświetlenia rowerowego połączonego również z radarem tylnym marki IGPSport, a także czujnikami pracy serca, pomiarami mocy, czujnikami kadencji i prędkości, a także trenażerami smart, którymi inteligentnie steruje regulując obciążenie adekwatnie do zadanego treningu.  Protokół treningowy można wgrać w urządzenie, lub korzystać z bazy treningowej udostępnionej przez producenta.

Jako że okres zimowy sprzyja katowaniu trenażera, sparowałem IGS630S z trenażerem Elite Direto XR i mając za sobą spore doświadczenie z treningów na aplikacji Zwift ruszyłem z dużą ciekawością by porównać dokładność, szybkość i płynność regulacji obciążeń

Znalezienie treningu w liczniku nie sprawia żadnych trudności po wejściu w menu ustawień jazdy. Licznik IGPSport stosunkowo szybko reaguje na zmiany kadencji i wkładanej w jazdę mocy i stara sie w czasie maksymalnie 2 sekund wyrównywać obciążenie do wytyczonych wartości. Fabryczne ustawienia licznika utrzymują obciążenie pośrodku zadanego przedziału mocy, o czym warto pamiętać podczas układania planu treningu. Co ciekawe, zmiany obciążeń wymuszone protokołem treningowym odbywają się nieco szybciej niż poprzez aplikację Zwift, co pozwala na dokładniejszą i bardziej stabilną pracę przy skomplikowanych, ciężkich i krótkich interwałach.

Licznik podczas treningu po wcześniejszym ustawieniu wielu preferowanych pól danych ułatwia kontrolę nad jazdą i obciążeniem organizmu na bardzo czytelnych ekranach co bardzo sprzyja dokładnemu wykonaniu zadanych jednostek.

Po skończonej jeździe mamy możliwość zarówno z poziomu licznika, jak i aplikacji w telefonie analizować wykonaną jednostkę treningową. Zarówno grafiki/ wykresy jak i wartości osiągnięte podczas jazdy są bardzo czytelne, proste w odczycie i pozwalają nawet z pominięciem analizy na Trainingpeaks lub innej platformie ocenić efektywność wykonanej pracy. Sam czas zgrywania treningu do aplikacji w telefonie trwa kilkanaście sekund. Zdarzają sie sporadyczne przypadki zerwania połączenia między telefonem a licznikiem, jednak po drugim wymuszeniu połączenia problem nigdy się nie powtarzał. Na dzień dzisiejszy baza treningów, historia przejazdów umieszczane są jedynie na aplikacji w telefonie, brak jest platformy internetowej na której byłaby możliwość swobodniejszej pracy i analizy danych. W kolejnej części naszego testu skupimy się na pracy licznika na zewnątrz, nawigowaniu i odporności na warunki atmosferyczne.

SPECYFIKACJA:

  • Kolorowy wyświetlacz LCD 2,8 cala. 
  • Wysoka rozdzielczość wraz z nowoczesnym interfejsem zapewniają bardzo przejrzystą wizualizację danych.
  • Wyprodukowany w Szwajcarii nowoczesny chip nawigacyjny u-blox oferuje wysoką wydajność. 
  • Nawigacja satelitarna: GNSS oraz GPS o podwójnej częstotliwości – o większej dokładności lokalizacji. 
  • Bateria 1700 mAh zapewnia maksymalnie do 45 godzin pracy.
  • Ładowanie USB C.
  • Połączenie bezprzewodowe: BLE5.0/ANT+
  • Wodoodporność IPX7 – pełna ochrona przed deszczem.
  • 6 fizycznych przycisków do wygodnej obsługi.
  • Zestaw przydatnych informacji na temat jazdy: temperatura, kalorie, wysokość, nachylenie, okrążenie. Ich prezentacja na ekranie podlega personalizacji.
  • Wbudowane mapy.
  • Kompatybilność z systemami SRAM eTap, Campagnolo EPS, Shimano Di2.
  • Standardowe mocowanie w zestawie.
  • Uchwyt z mocowaniem na kierownicy
  • Kompatybilność z aplikacjami Strava oraz TrainingPeaks.

Dystrybutorem na terenie Polski jest : https://trezado.pl


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

  • Chiński wheelset

    Koła karbonowe są lżejsze niż aluminiowe i mogą być bardziej aerodynamiczne, co sprawi, że będziesz szybszy na rowerze w każdym terenie. Ponadto są...

    Więcej...

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl