Bastion - wyjątkowe dzieła sztuki z Australii

WIecie że lubię wyjątkowe rowery. Im bardziej unikalne, prestiżowe, wykonane w najciekawszych technologiach, a jeśli przy tym wyjątkowe pod każdym względem tym lepiej. Taki rowerowy Hi-End. Publikowaliśmy już newsy o produktach naszych południowych sąsiadów - FESTKA. Zresztą czeski producent dość często informuje nas o różnych ciekawostkach ze swojego warsztatu. Pisaliśmy także o rowerach ze słonecznej Italii spod znaku Battaglin - wyjątkowych pod wieloma względami. Były też wiadomości o rowerach z logo Lotusa czy Aston Martina, rzadkich drogich limitowanych i pobudzających zmysły. Opublikowaliśmy też listę 10-ciu najdroższych rowerów świata. Takich rowerowych smakołyków opisywaliśmy wiele. Tym razem napiszemy o firmie tworzącej wyjątkowe rowery, a znajdujących się po drugiej stronie kuli Ziemskiej - w Australii...

A właśnie... z czym Wam się kojarzy Australia? Jednym z kangurami, a mnie z tym...

rock'n'roll and AC/DC rules 🤘🤘🤘🤘🤘🤘

OD 2015

Firma została założona w 2015 roku przez trzech byłych inżynierów i menedżerów ds. badań i rozwoju Toyoty. Firma narodziła się z popiołów przemysłu motoryzacyjnego w Australii. Założyciele Ben, James i Dean mieli silne pragnienie zaprezentowania swojej wiedzy inżynierskiej i pasji do zaawansowanej produkcji poprzez opracowanie najbardziej zaawansowanego technologicznie roweru na świecie.

Otworzyli drzwi do nowej, odważnej ery. Gdzie doskonałość jest dążeniem, a nie celem. Tworzy nową formę sztuki, od geometrii rowerowej po biomechanikę. Wielka ewolucja dumnej tradycji; nie ma bariery między człowiekiem a maszyną. Firma wierzy, że doskonałość jest subiektywna i liczy się głos kierowcy. Najlepsza jazda pochodzi z technologii i rzemiosła. Jak piszą sami o sobie: "Jesteśmy obrońcami nowego standardu. Dom wyrafinowania, napędzany przez rowerzystę".

Arch Angel - Cena P.O.A.

TERAZ

Do dnia dzisiejszego firma zatrudnia dziesięciu pełnoetatowych pracowników, a cały zespół, który pomaga tworzyć rowery, w tym Riderfit, Velocraft i Superbe Velo Service, liczy szesnaście osób. Mówimy więc o naprawdę małej manufakturze. Jest także jedną z dosłownie kilku firm rowerowych na świecie, która posiada własne możliwości druku 3D z tytanu dzięki dwóm maszynom Renishaw. Dzięki niedawno dodanym możliwościom obróbki CNC firma znajduje się w czołówce tego, co jest możliwe dzięki nowoczesnej technologii.

Wszyscy w Bastion kierują się pasją do jakości i dążeniem do doskonałości. Dzieli się radością z korzystania z najnowszych technologii i projektowania najlepszych rowerów na świecie z Tobą, rowerzystą. Wszystkich pracowników łączy jedna misja. Tworzyć najbardziej pożądane rowery na świecie. Razem z klientami manifestuje tę wizję poprzez każdy oszałamiający rower, który jest budowany.

Super Leggera - cena jest uzależniona od aplikacji, jednak większość klientów Super Leggera wydaje około 30 000 AUD plus koszty wysyłki i podatki.

TWÓJ ROWER - TWOJA DROGA

Wierzymy w Ciebie, rowerzystę. Ty wiesz, dlaczego jeździsz, jak jeździsz i jak chcesz jeździć. Jesteś najlepszą osobą do zaprojektowania roweru na zamówienie. Naszą misją jest umożliwienie Ci kierowania projektem roweru - dostosowując go do Twoich konkretnych potrzeb. Produkt końcowy jest wyjątkowo precyzyjnie wykonany razem z Tobą, dla Ciebie. 
Wierzymy, że doskonałość jest subiektywna i liczy się Twój głos. Ostateczna jazda wynika z wyselekcjonowanej mieszanki technologii i rzemiosła, a naszą rolą jest poprowadzenie Cię przez proces tworzenia roweru, od specyfikacji, przez projekt, po inżynierię i produkcję. Dostarczamy Ci odpowiednich informacji, abyś mógł podjąć najlepszą decyzję dla siebie i nikogo innego.

Road - cena jest uzależniona od aplikacji, jednak większość klientów Road wydaje około 28 000 AUD plus koszty wysyłki i podatki.

TAK WYJĄTKOWY JAK TY

Każdy rower, który jest budowany, jest wyjątkowy. Tak, istnieją pewne zalecane przepisy, ale ostatecznie każdy klient ma inne potrzeby. Niezależnie od tego, czy chodzi o geometrię, komponenty czy malowanie. Firma współpracuje z klientem przez cały proces, pomagając podejmować decyzje potrzebne po drodze w procesie, który  jest nie tylko przyjemny, ale także edukacyjny.

JAK WYGLĄDA ZAMÓWIENIE JEDYNEGO W SWOIM RODZAJU DZIEŁA SZTUKI

Po złożeniu depozytu otrzymasz dostęp do własnego portalu klienta. Znajdziesz tam formularze potrzebne do rozpoczęcia pracy, a także zaczniesz przesyłać wszelkie inspirujące informacje lub prośby, które możesz mieć. Proces zamawiania podzielony jest na trzy etapy: 

  • Specyfikacja - ze względu na wyjątkowo długi czas realizacji w branży, firma współpracuje z Tobą, aby ustalić szczegóły dotyczące budowy, takie jak model, typ hamulca, zestaw grupowy i koła, aby można było złożyć zamówienie z jak największym wyprzedzeniem. Po zakończeniu tego etapu utworzona będzie całkowita wycena i od tego momentu ceny są stałe. Następnie otrzymasz drugą fakturę, która pozwoli rozpocząć zamawianie komponentów. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś na tym etapie, zostaniesz zarezerwowany również na niestandardowe dopasowanie roweru. 
  • Personalizacja - tutaj firma współpracuje z Tobą, aby zaprojektować schemat malowania i zdecydować, jakie osobiste napisy chcesz wygrawerować w obszarze haka. Możesz dodać grafikę lub flagę swojego kraju. Ekipa Bastion dostarczy Ci własną makietę tego, jak rower będzie wyglądał, abyś mógł zatwierdzić projekt.
  • Inżynieria - po otrzymaniu informacji o dopasowaniu roweru firma rozpocznie inżynierię ramy. Stosowane jest podejście holistyczne i opracowano własne narzędzia symulacyjne i wskaźniki, które przewidują sposób prowadzenia roweru i jego sztywność. Jest to prawdopodobnie jedyne tego typu narzędzie na świecie. Pozwala to przewidzieć, jak będą zachowywać się naprawdę wyjątkowe rowery, które nigdy wcześniej nie zostały wyprodukowane. Wirtualna jazda testowa, jeśli można to tak nazwać. Wynikiem tego procesu jest rysunek techniczny i czterostronicowy szczegółowy raport inżynieryjny z wyjaśnieniem i graficznym przedstawieniem działania roweru. Po zatwierdzeniu powyższych trzech etapów rower zostaje przeniesiony do kolejki produkcyjnej.

Cross Road - cena zależy od zastosowania, jednak większość klientów Crossroad wydaje około 25 000 AUD plus koszty wysyłki i podatków.

ZAAWANSOWANA PRODUKCJA

Proces produkcyjny, od laserowego spiekania 3D do końcowego malowania, wymaga ponad 130 godzin precyzyjnej pracy maszynowej i ponad 70 godzin skrupulatnego rzemiosła ręcznego. Każdy rowerzysta powinien mieć pewność, że jego rower jest bezpieczny, a każda rama, która opuszcza warsztat, powinna przetrwać całe życie. Dlatego ramy Bastion są certyfikowane zgodnie z międzynarodową normą ISO 4210. Rower Bastion jest zawsze dostarczany zgodnie z obiecanym standardem wraz z raportami technicznymi, które to potwierdzają. Nasze mufy są formowane z proszku stopu tytanu klasy lotniczej. Następnie laser łączy proszek z dokładnymi specyfikacjami w hermetycznie zamkniętym środowisku Argonu. Rezultatem są właściwości mechaniczne, które konkurują z częściami kutymi. Sekcje rurowe są nawijane warstwa po warstwie z włókna węglowego na trzpień w sterowanym komputerowo procesie zwanym nawijaniem włókien. Umożliwia to precyzyjną orientację włókien i ciągłe ścieżki włókien, dając najwyższą kontrolę nad charakterystyką osiągów roweru.

Łącząc tytan i włókno węglowe, technologia ram rowerowych Bastion zapewnia to, co najlepsze z obu światów, tworząc najlepszą ramę na świecie. Inżynierowie dopracowali idealne połączenie tytanu i włókna węglowego, aby uzyskać ramę o optymalnej równowadze wydajności i masy. To święty Graal kolarza - rama, która łączy sztywność skrętną i wydajność ramy z włókna węglowego z komfortem jazdy ramy tytanowej. 

Sekcje rurowe ramy, które są obszarami największego ugięcia, wykorzystują włókno węglowe ze względu na jego znane właściwości tłumiące. Jednak w obszarach takich jak suport, włókno węglowe tworzy zbyt sztywne połączenie, które pogarsza komfort jazdy. Tutaj użyto tylko najwyższej jakości stopu tytanu Ti6Al4V, a najnowsza technologia druku 3D pozwala formować go w niemożliwe wcześniej kształty, aby stworzyć przełomową konstrukcję ramy Bastion. Wykorzystano niższą sztywność tytanu, aby lepiej izolować wibracje o wysokiej częstotliwości na nierównych drogach, jednocześnie maksymalizując sztywność skrętną dzięki asymetrycznym strukturom, zmieniając zarówno jazdę, jak i osiągi. W trakcie całego procesu produkcji będziesz otrzymywać aktualizacje za pośrednictwem portalu, co pozwoli Ci śledzić postępy w budowie. Po zakończeniu firma wystawi fakturę końcową przed wysyłką roweru.

Jak to ktoś kiedyś powiedział "Marzenia się nie spełniają... marzenia się spełnia". I tego Wam życzę :)
A na koniec... Oddajemy Wam cześć... tym, którzy nie boją się spełniać marzeń i do tego dążą...


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl