​Factor przedstawia nowy OSTRO VAM, zaprojektowany dla rowerzystów, którzy wymagają tego, co najlepsze

Zachowując wrażenia z jazdy oryginalnego OSTRO VAM, jednocześnie zapewniając niezrównane korzyści aerodynamiczne przy niższej masie.

Factor Bikes, producent rowerów wyczynowych klasy premium, zaprezentował kolejną generację modelu OSTRO VAM. Zaprojektowany i opracowany z myślą o wszechstronnej prędkości, nowy model został ukształtowany wokół precyzyjnie zarządzanych korzyści aerodynamicznych, oferując jednocześnie rowerzystom bezkompromisowy i wysoce responsywny rower wyścigowy. 

Inżynierowie Factor starali się znaleźć równowagę między masą, sztywnością i aerodynamiką, odmawiając rezygnacji z któregokolwiek z tych trzech krytycznych elementów kosztem innego. Rezultatem jest nowoczesny rower wyścigowy dla rowerzystów, którzy wymagają precyzyjnego prowadzenia, natychmiastowego transferu mocy, komfortu na bezlitosnych drogach i niskiej masy dla optymalnej wydajności na podjazdach. 

Nowy OSTRO VAM został już sprawdzony w zawodowym peletonie przez Steviego Williamsa, zwycięzcę klasyfikacji generalnej Santos Tour Down Under 2024.

Większa prędkość na prostej dzięki podejściu projektowemu "od przodu do tyłu

Zaczynając od krytycznej dla aerodynamiki krawędzi czołowej roweru - głównie widelca i główki ramy - zespół inżynierów uchwycił i systematycznie oceniał korzyści aerodynamiczne w miarę przesuwania się projektu do tyłu. Każda z koncepcji projektowych Factor została poddana modelowaniu CFD i oceniona na trzy sposoby, aby zapewnić, że wzrost wydajności zostanie przekazany rowerzyście: niezależnie, jako kompletny rower i dynamicznie z udziałem rowerzysty. 

Zaprojektowany, przetestowany i wyprodukowany we własnym zakresie przez Factor, każdy pomysł projektowy przeszedł setki symulacji w całym cyklu rozwoju przed weryfikacją w tunelu aerodynamicznym i testami w warunkach rzeczywistych. Kluczowe obszary optymalizacji w porównaniu do poprzedniej ramy OSTRO VAM obejmują widelec, główkę ramy, rurę górną i sztycę podsiodłową.  Szybki proces iteracji, analizy i optymalizacji projektu Factor zaowocował zmniejszeniem oporu powietrza o 70 gramów (oszczędność siedmiu watów) w porównaniu z poprzednią ramą OSTRO VAM, przy czym korzyści aerodynamiczne stają się bardziej widoczne przy kątach odchylenia od pięciu do dziesięciu stopni, które najbardziej odzwierciedlają rzeczywiste warunki jazdy.

Opracowany wraz z nowym OSTRO VAM, nowy zestaw kołowy Black Inc 48/58 zapewnia prędkość w każdych warunkach. Zaokrąglony profil, zapewniający przewidywalne wrażenia z jazdy bez kompromisów w zakresie masy i aerodynamiki, jest zoptymalizowany pod kątem opon 28 mm z wewnętrzną szerokością obręczy 23 mm, promując wydajność aerodynamiczną przy większych kątach odchylenia i dając rowerzyście większe poczucie kontroli przy podmuchach i bocznym wietrze. 

Piasta z karbonowymi szprychami o wysokim kołnierzu została zaprojektowana tak, aby zmaksymalizować odczucia z jazdy dzięki zwiększonemu kątowi usztywnienia i sztywności bocznej koła, a przesunięte łoże szprych zapewnia zrównoważone napięcie na karbonowych szprychach. Przy wadze 1270 gramów za parę, zestaw kołowy Black Inc 48/58 jest idealnym uzupełnieniem OSTRO VAM.

Cel w każdym gramie

Każdy gram został wymodelowany, przetestowany i sprawdzony, aby zapewnić korzyści aerodynamiczne i poprawić wrażenia z jazdy OSTRO VAM. Przy wadze ramy wynoszącej 820 gramów w rozmiarze 54 (pomalowanym), oszczędności zostały uzyskane zarówno dzięki aerodynamicznym ulepszeniom Factora, jak i w odpowiedzi na niedawno zaktualizowane przepisy UCI dotyczące szerokości rur. W związku z tym OSTRO VAM w rozmiarze 54 z gotowymi komponentami można łatwo zbudować jako kompletny rower o wadze poniżej 6,8 kg w połączeniu z nowymi kołami Black Inc 48/58. Oznacza to zmniejszenie masy o 267,8 grama w porównaniu z poprzednią generacją. 

W nieustannym dążeniu do poszukiwania każdego aerodynamicznego zysku, Black Inc opracował również zestaw koszyków na bidon OSTRO VAM, aby wypełnić lukę, która powstaje między ramą a koszykami na bidon, zmniejszając miejscowy opór zarówno z bidonem, jak i bez niego. Koszyk na bidon Black Inc OSTRO VAM Sprint został opracowany tak, aby był najbardziej funkcjonalny aerodynamicznie, gdy rowerzysta wyrzuca bidon przed końcowym sprintem; profile foliowe i precyzyjne odstępy od rury podsiodłowej działają tak, aby szczelnie przepuszczać powietrze przez rurę i do tylnego koła.

Rob Gitelis, założyciel Factor Bikes i Black Inc, powiedział: "Wraz z premierą nowego OSTRO VAM przesuwamy granice projektowania i produkcji rowerów z włókna węglowego, aby ulepszyć to, co już było sprawdzonym zwycięzcą. Zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Santos Tour Down Under w 2024 r. było wymarzonym debiutem dla OSTRO VAM i nie możemy się doczekać, kiedy zawodowi kolarze i konsumenci osiągną nowe wyżyny dzięki temu rowerowi".

Ceny i dostępność

Nowy Factor OSTRO VAM jest dostępny wyłącznie na factorbikes.com i u autoryzowanych dealerów Factor na całym świecie. Można go nabyć jako zestaw ramowy, zestaw ramowy z karbonowymi kołami z hamulcami tarczowymi Black Inc 48/58 lub jako kompletny rower w rozmiarach 45, 49, 52, 54, 56, 58 i 61. 


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl