​Przedstawiamy DOGMA X - czyste kolarstwo pomnożone przez X

Pinarello z radością prezentuje nowy, rewolucyjny rower szosowy typu endurance, DOGMA X, rozszerzając jednocześnie swoją serię rowerów endurance X SERIES.

DOGMA X jest inspirowana przez rowerzystów, którzy lubią długie dni w siodle. Ta wyjątkowa maszyna została stworzona z myślą o nowej, pionierskiej technologii X-STAYS i bezprecedensowym prześwicie opon, a jej unikalna geometria ENDURANCE i konstrukcja techniczna zapewniają idealną równowagę między osiągami i komfortem jazdy, zmieniając sposób myślenia o wytrzymałości i prędkości.

NAJWYŻSZY KOMFORT, NAJWYŻSZE OSIĄGI

W przeciwieństwie do większości rowerów wytrzymałościowych, które opierają się na przestarzałych koncepcjach z czasów, gdy opony były wąskie i wymagały dętek, DOGMA X wykorzystuje nowoczesną technologię węglową i oferuje duży prześwit na opony 35 mm, aby zapewnić zupełnie nowe wrażenia.

Producenci nie powinni polegać na ciężkich systemach zawieszenia, aby zapewnić zgodność kosztem wydajności, dlatego zaprojektowaliśmy nasze najnowocześniejsze X-STAYS, aby pochłaniać wibracje bez poświęcania masy ramy lub sztywności BB. Nasze widełki X-STAYS opierają się na starannie dobranych układach włókien węglowych i zmniejszonej średnicy w zakrzywionych górnych podporach. Tłumi to wibracje, jednocześnie zwiększając sztywność boczną, aby zrekompensować wydłużenie podpór łańcucha. Dzięki podwojeniu punktów mocowania, górne widełki rozpraszają siły w dwóch punktach rury podsiodłowej, aby jeszcze bardziej ograniczyć przenoszenie drgań na plecy rowerzysty.

Ta innowacyjna konstrukcja zapewnia najwyższy poziom komfortu bez poświęcania osiągów. W połączeniu z dużym prześwitem na opony 35 mm i nowoczesnymi kołami endurance, producent gwarantuje komfort, jednocześnie zapewniając niską wagę i wysokie prędkości.

NOWY STANDARD W TECHNOLOGII KARBONOWEJ

Pinarello kontynuuje współpracę z Toray, wiodącym na świecie producentem włókien węglowych, aby stworzyć ramę, która wyznacza nowe standardy zarówno pod względem sztywności, jak i wagi. DOGMA X wykorzystuje włókno węglowe T1100 1K, oferując najwyższy stosunek lekkości do sztywności.

ZAWSZE ASYMETRYCZNY - DLA IDEALNIE SYMETRYCZNEJ JAZDY

Asymetria jest w DNA Pinarello. Rama DOGMA X jest asymetrycznie zaprojektowana, aby zrównoważyć większe siły skrętne przenoszone przez łańcuch, zapewniając rowerzystom idealnie symetryczną jazdę.

X WYZNACZA MIEJSCE - GDZIE KOLARSTWO SPOTYKA SIĘ Z EMOCJAMI

Pinarello wzmocniło również swoją serię rowerów endurance X SERIES, wprowadzając na rynek modele X9, X7 i X5, a także X3 i X1, które zostały wydane na początku tego roku.

Ponownie, zamiast skupiać się wyłącznie na osiągach, X SERIES doskonale uzupełnia DOGMA X, który został specjalnie zaprojektowany, aby zmaksymalizować komfort rowerzysty i pochłanianie drgań, dzięki innowacyjnemu zastosowaniu układu włókien węglowych i przeprojektowanemu tylnemu trójkątowi.

FLEXI STAYS 2.0 

Jest to nowa technologia Pinarello, która pochłania wibracje, gwarantując jednocześnie lekką i wydajną ramę. Dwa różne układy włókien węglowych (T900 i T700) są stosowane w widełkach, w połączeniu z cieńszą średnicą w zakrzywionych górnych widełkach, aby zapewnić płynniejszą jazdę nawet w najtrudniejszym terenie.  Dodatkowo, podwójnie mocowane górne widełki pozwalają ramom X SERIES lepiej rozpraszać siły w dwóch punktach rury podsiodłowej, dodatkowo redukując przenoszenie drgań na plecy rowerzysty. 

PRZEŚWIT NA OPONY DO 35 MM

Ostatnie dwie edycje wyścigu Paryż-Roubaix zostały wygrane na standardowych ramach szosowych z oponami bezdętkowymi 32 mm. To prawdziwy dowód na niezrównaną równowagę prędkości i kontroli, jaką może zapewnić zwiększony prześwit opony. Pinarello X SERIES jest wyposażony w opony 35 mm, uwalniając prawdziwy potencjał ramy zarówno pod względem komfortu, jak i prędkości, niezależnie od tego, dokąd zaprowadzi Cię jazda. 

NOWA GEOMETRIA

Obejmując wypróbowaną i sprawdzoną geometrię ENDURANCE+, wcześniej prezentowaną w naszych modelach X3/1 i Paris, Pinarello X zaspokaja potrzeby szerokiej gamy rowerzystów.  ENDURANCE+ charakteryzuje się wyższym stackiem i bardziej kompaktowym zasięgiem, promując zrelaksowaną pozycję jazdy, która pozwala Bike fitterom dokładnie dopasować użytkowników do X SERIES bez uciekania się do nadmiernego stosowania przekładek lub zwiększania rozmiaru ram.

NAJLEPSZE WŁÓKNO WĘGLOWE

Firma kontynuuje współpracę z Toray, wiodącym na świecie producentem włókien węglowych, aby wyprodukować szereg ram, które oferują niezrównany komfort i kontrolę - T900 dla X9 i X7, łącząca wydajność, lekkość i łagodzenie wibracji oraz T700 dla X5, priorytetowo traktując maksymalne pochłanianie drgań przy minimalnym wzroście masy.

WAGI (wszystkie ramy w rozmiarze 53cm)

Dogma X 
Rama:950g
Widelec: 400g

X9 & X7
Rama: 960g
Widelec: 400g

X5
Rama: 990g
Widelec: 400g

CENY

Wiadomo, że tanio nie będzie. Za frameset Dogma X trzeba wyciągnąć z kieszeni 6,950 USD. Kompletny rower to już wydatek rzędu 15,500 (na Shimano DA Di2) - 16,000 USD za rower na osprzęcie Campagnolo. Sporo taniej rowery z serii X - X9 (11,800 USD), X7 (8,800 USD), X5 (6,000 USD).


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl