Bianchi Aquila RC-A nowy byk celeste.

Bianchi właśnie wypuściło swoją najnowszą maszynę do jazdy na czas, Aquila RC. Ten rower jest wynikiem 20 miesięcy nieustannych prac badawczo-rozwojowych, z jednym celem: stworzyć możliwie najszybszy rower TT.

Aquila RC zadebiutowała w wyścigu w ten weekend w Étoile des Bessèges. Wyścig, w którym każdy zaoszczędzony wat może oznaczać różnicę między podium a przegraną.

Szybkość nie jest refleksją - to filozofia. 

Dział Reparto Corse firmy Bianchi przyjął to samo holistyczne podejście do projektowania, które zastosowano przy opracowywaniu motocykla Oltre RC Hyperbike. Traktując zawodnika i rower jako jeden system aerodynamiczny. Oznacza to, że każda rura, każdy komponent i każdy milimetr pozycji rowerzysty został zoptymalizowany, przetestowany i dopracowany. 

Nazwa Aquila od dawna jest częścią tożsamości Bianchi - oznacza "orła", symbolizując moc, prędkość i precyzję. Nowa Aquila RC uosabia to bardziej niż kiedykolwiek, zapewniając aerodynamikę na wyższym poziomie, agresywne pozycjonowanie i rzeczywisty wzrost prędkości.

Optymalizacja TT -wzrost mocy

Bianchi współpracował ze specjalistami WorldTour TT i Kévinem Vauquelinem z Arkéa-B&B Hotels (zwycięzcą etapu Tour de France i olimpijczykiem z Paryża 2024), aby dopracować każdy szczegół. Rezultat? Rower, który jest szybki nie tylko w tunelu - jest szybki tam, gdzie ma to znaczenie.

Kilka kluczowych rozwiązań konstrukcyjnych: 

Kąt rury podsiodłowej 77,5° - dostosowany do preferencji zawodowców WorldTour TT, pozwalający na bardziej agresywną, aerodynamiczną pozycję.

Udoskonalone kształty rur - zaprojektowane tak, aby wykorzystać "efekt żeglowania", zamieniając boczne wiatry w ciąg do przodu. Współpraca kokpitu z Vision FSA - w pełni zintegrowana, regulowana i zbudowana z myślą o czystej wydajności aerodynamicznej.

Przyrost prędkości, który można zmierzyć 

Tutaj robi się naprawdę ciekawie. Nowa Aquila RC oszczędza 16,1 wata przy prędkości 50 km/h (31 mph) w porównaniu do swojego poprzednika, podczas jazdy na czas na dystansie 40,7 km, co przekłada się na 37-sekundową przewagę - różnicę, która może zadecydować o podium.

Jak do tego doszli? Bianchi's Reparto Corse nie polegało tylko na CFD i testach w tunelu aerodynamicznym. Poszli na całość z testami na  zawodnikach i manekinach. Opracowali nawet innowacyjne narzędzie do poruszania sztuczną nogą, aby zmierzyć, jak ruch człowieka wpływa na aerodynamikę.

Rower był testowany w wielu konfiguracjach: statycznej, z ruchomymi nogami i z różnymi konstrukcjami widelca. Zapewnia to optymalizację pod kątem rzeczywistych wymagań wyścigów.

Rama, dopasowanie i dostępność 

Waga ramy: 1,3 kg (rozmiar M), 

widelec: 400 g Rozmiary: S, M, L 

Maksymalny prześwit opony: 28 mm 

Kolorystyka: Glossy Black & Metallic Celeste z akcentami Celeste CK16 

Cena detaliczna: €5,449 (rama)


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl