​Cervélo ogłosiło premierę Rouvida, swojego pierwszego roweru elektrycznego.

Wyposażony w flip chipy w przednich i tylnych hakach, Cervélo twierdzi, że Rouvida może przełączać się między geometrią szosową i szutrową.

Według Cervélo, zmiana geometrii z szosowej na szutrową zwiększa również efektywny maksymalny prześwit opon ramy Rouvida, umożliwiając rowerzystom korzystanie z najlepszych opon szutrowych.

Cervélo Rouvida jest wyposażony w elektryczny silnik rowerowy Fazua Ride 60, który zapewnia moment obrotowy 60 Nm i moc szczytową 450 watów i jest sparowany z akumulatorem 432 Wh. Cervélo twierdzi, że silnik może zapewnić wspomaganie do 25 km/h / 15,5 mph zgodnie z prawem dotyczącym rowerów elektrycznych.

Dostępny jest w wersji szosowej i szutrowej, Cervélo Rouvida kosztuje od 6 000 GBP / 6 200 USD / 6 799 EUR za wersję z napędem Shimano GRX RX610, felgami Fulcrum i oponami szutrowymi WTB Vulpine TCS. Według Cervélo, Rouvida może przełączać się między elektrycznym rowerem szosowym a elektrycznym rowerem szutrowym bez kompromisów. Dzieje się tak, ponieważ, jak twierdzi Cervélo, flip chipy zmieniają prześwit i dopasowanie opon, a także geometrię roweru.

Na przykład przejście z konfiguracji szosowej na szutrową zmniejsza efektywny kąt główki ramy o 0,7 stopnia (z 72 do 71,3 stopnia) i zwiększa rozstaw kół z 57,9 mm do 62 mm. Prześwit opony jest również zwiększony z 34 do 43,5 mm, a Stack i reach są odpowiednio o 7 mm wyższe i 5 mm krótsze. Cervélo twierdzi, że oferuje to rowerzystom "dopasowanie i prowadzenie, jakiego oczekujesz" od roweru szosowego lub szutrowego Cervélo, a nie kompromis między nimi.

Geometria gravela

Geometria szosa

Kanadyjczycy twierdzą również, że dołożyli wszelkich starań, aby Rouvida wyglądała i funkcjonowała jak każdy inny rower Cervélo, taki jak Cervélo Áspero lub Caledonia - dwa rowery, z którymi Rouvida ma wyraźne podobieństwa wizualne. Specyficzne umiejscowienie akumulatora pozwala zaoszczędzić "25 g oporu w tunelu aerodynamicznym", co według Flo Cycling odpowiada około 3,25 wata przy prędkości 48 km/h.

Przyciski sterujące wspomaganiem elektrycznym znajdują się również na dolnej części kierownicy, dzięki czemu można je obsługiwać w podobny sposób jak przerzutki Shimano Di2 lub eTap AXS Blips firmy SRAM.

Dostępność, ceny i specyfikacja Cervélo Rouvida

Cervélo Rouvida będzie dostępny od grudnia 2023 r. w czterech wersjach - dwóch szosowych i dwóch szutrowych. Wszystkie wersje mają tę samą ramę z włókna węglowego i są wyposażone w silnik elektryczny Fazua Ride 60, który waży 1,96 kg. Zintegrowany z górną rurą Rouvida wskaźnik żywotności akumulatora zawiera również port ładowania świateł rowerowych lub akcesoriów. Ceny zaczynają się od 6 000 GBP / 6 200 USD / 6 799 EUR za wersję szutrową z napędem Shimano GRX RX610 i kołami Fulcrum.

Najwyższym modelem jest szosowy Cervélo Rouvida Red XPLR AXS 1, który kosztuje 11 000 GBP / 13 000 USD / 12 499 EUR i waży 12,38 kg. Jest on wyposażony w grupę osprzętu SRAM Red eTap AXS XPLR, koła z włókna węglowego Reserve 40|44, opony Vittoria Corsa N.EXT TLR (w rozmiarze 700x30c) i karbonowe dodatki Cervélo.

Najwyżej wyspecjalizowaną konstrukcją szutrową jest Cervélo Rouvida Force XPLR AXS 1, który kosztuje 9 500 GBP / 9 800 USD / 10 699 EUR. Wyposażony jest w grupę osprzętu SRAM Force XPLR AXS, karbonowe koła Reserve 40|44, opony WTB Vulpine CS, zdalnie opuszczaną sztycę SRAM Reverb AXS XPLR oraz mieszankę karbonowych i aluminiowych dodatków.

Cervélo Rouvida Red XPLR AXS 1

Cena: £11,000 / $13,000 / €12,499
Rama: Cervélo All-Carbon, stożkowy widelec Rouvida
Napęd: SRAM Red eTap AXS XPLR
Koła: Reserve 40|44
Opony: Vittoria Corsa N.EXT TLR, 700x30c
Sztyca: Cervélo SP19 Carbon, 27,2 mm
Kierownica: Cervélo HB13 Carbon, zacisk 31,8 mm
Mostek: Cervélo ST31 Carbon
Siodełko: Selle Italia Novus Boost Evo SuperFlow Carbon
Deklarowana waga: 12,38 kg

Cervélo Rouvida Rival XPLR AXS 1

Rama: Cervélo All-Carbon, stożkowy widelec Rouvida
Napęd: SRAM Rival eTap AXS XPLR
Koła: Fulcrum Racing 600 DB
Opony: Vittoria Corsa N.EXT TLR, 700x30c
Sztyca: Cervélo SP19 Carbon, 27,2 mm
Kierownica: Cervélo HB13 Carbon, zacisk 31,8 mm
Mostek: Cervélo ST32 Alloy
Siodełko: Selle Italia Model X SuperFlow FeC
Deklarowana waga: 13,25 kg

Cervélo Rouvida Force XPLR AXS 1

Cena: £9,500 / $9,800 / €10,699
Rama: Cervélo All-Carbon, stożkowy widelec Rouvida
Napęd: SRAM Force AXS XPLR
Koła: Reserve 40|44
Opony: WTB Vulpine TCS, 700x40c
Sztyca: SRAM Reverb AXS XPLR
Kierownica: Cervélo AB09 Carbon, zacisk 31,8 mm, rozszerzenie 16 stopni
Wspornik kierownicy: Cervélo ST36 Alloy
Siodełko: Selle Italia Model X SuperFlow FeC
Deklarowana waga: 15,24 kg

Cervélo Rouvida GRX RX610

Cena: £6,000 / $6,200 / €6,799
Rama: Cervélo All-Carbon, stożkowy widelec Rouvida
Napęd: Shimano GRX RX610
Koła: Fulcrum Rapid Red 900
Opony: WTB Vulpine TCS, 700x40c
Sztyca: Cervélo SP19 Carbon, 27,2 mm
Kierownica: Zipp Service Course 70 XPLR Alloy, zacisk 31,8 mm, 5-stopniowe rozszerzenie, 11-stopniowy outsweep
Wspornik kierownicy: Cervélo ST36 Alloy
Siodełko: Selle Italia Model X SuperFlow FeC
Deklarowana waga: brak danych


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl