Battaglin Grand Tour - elitarna stalowa szosa endurance

Tradycja to piękno, które chronimy, a nie więzy, które nas krępują. Battaglin wywiązuje się perfekcyjnie z tej tezy stosując się do paradygmatu wydajnego i komfortowego roweru szosowego. W związku z falą nowości płynącą z Włoch w tym z premierą najnowszej bezprzewodowej grupy Campagnolo Battaglin podjął sie projektu stworzenia stalowego majstersztyku. 

Przed państwem Grand Tour - limitowane do 50 sztuk stalowo-karbonowe arcydzieło inspirowane najnowszymi maszynami wyścigowymi, stawiające nacisk na zwiększony komfort oparty na dużych prześwitach i lekkiej pracującej ramie z włoskiej stali Columbus.

Wyścigowe rowery posiadające sztywne osie, progresywną podjazdową geometrie i całkowicie wewnętrzne prowadzenie od osadzenia klamko manetek na kierownicy aż po wyjście przewodów z ramy przy zacisku są głównie domeną czołowych korporacji wykorzystujące olbrzymie tajwańskie fabryki bazujące na kilometrowych rolkach kompozytu. 
Od jakiegoś czasu ten trend powoli ulega zmianie na skutek wzrostu świadomości konsumentów. Do powszechnego głosu dochodzą zdania potwierdzające fakt że stal pomimo swojej aż nazbyt dużej uniwersalności posiada większą wytrzymałość na zrywanie, odporność na wyginanie (nie mylić ze sztywnością) i poczucie tego że rama ,,żyje”. W odpowiednich rzemieślniczych dłoniach można stworzyć z tego materiału topowy i elitarny frameset.  Przyjrzyjmy się więc co marka Battaglin ma nam do zaoferowania w modelu Grand Tour  który sprzęża stalową ramę pochłaniającą wstrząsy od dziur lub kamieni z lekkim karbonowym widelcem wybierającym mikrodrgania.

Columbus GB81 to nazwa modelu Spirit HSS robionego na zamówienie Giovanni’ego Battaglin’a. Jest to aż potrójnie cieniowana bezszwowa ciągniona na zimno rura. Potrójne cieniowanie zapewnia, że grubość ścianki można zmniejszyć aż do 0,38 mm, co skutkuje wyjątkowo lekką konstrukcją. Specjalne kształtowanie rur GB81, ma na celu optymalizację wytrzymałości rury zgodnie z lokalizacją największych przeciążeń przy punktach węzłowych ramy.  
Grand Tour z natury ma charakter endurance. Z tego też względu producent przyłożył się do uzyskania kompromisu aerodynamicznego oraz mieszcząc oponę 35c. Frameset będzie dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych wydanych w odcieniu chromowanym.


o autorze

Paweł Miłosz

Moim głównym imperatywem jest pasja. Pochłonięty rowerami od 13 roku zycia a w branży od 8 lat. Obecnie kolarz szosowy i MTB o proweniencji BMXowej. Oficialnie mechanik drużynowy Warszawskiego Klubu Kolarskiego. Uznany entuzjasta fotografii...

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl