Shimano poszerza ofertę bezprzewodowych komponentów rowerów MTB o nową grupę Deore XT M8200 DI2

Od przełomowych początków w latach 80., gdy DEORE XT zrewolucjonizował kolarstwo górskie, SHIMANO dostarcza szybkie i niezawodne systemy zmiany biegów, wytrzymały napęd oraz precyzyjne hamulce jeszcze większej liczbie rowerzystów, wprowadzając najnowsze komponenty DEORE XT M8200 Di2.  

Po niedawnym debiucie flagowej grupy wyścigowej XTR M9200, DEORE XT przejmuje kluczowe technologie i rozwiązania konstrukcyjne z XTR, oferując wytrzymałą grupę zaprojektowaną, aby sprostać wymaganiom codziennej jazdy, ciągle przesuwając granice możliwości dwóch kółek.  

  • W pełni bezprzewodowa platforma Di2 – Zmodernizowany system Di2 zapewnia szybkie i precyzyjne zmiany biegów w bezprzewodowej konstrukcji.  
  • Wytrzymały napęd – Zaprojektowany, aby przetrwać uderzenia na szlaku i dawać rowerzyście pewność siebie.   
  • Intuicyjna ergonomia – Kontrolki o naturalnym kształcie i dodatkowe możliwości regulacji pozwalają skupić się na trasie.   
  • Przewidywalna kontrola hamulców – Ulepszona aplikacja mocy z zachowaniem spójnej wydajności i modulacji w szerszym zakresie temperatur.   
  • Wolność wyboru – Więcej opcji komponentów i funkcji Di2, które można dostosować do terenu, stylu jazdy i potrzeb użytkownika.  

Wytrzymała konstrukcja napędu  

Wykorzystując technologie wprowadzone w tylnej przerzutce XTR M9250, DEORE XT M8250 wyposażono w nową technologię SHIMANO SHADOW ES z niskoprofilowym kształtem klina. Podobnie jak w XTR, stabilizator wtapia się w korpus przerzutki, eliminując wystające krawędzie, dzięki czemu omija przeszkody na szlaku i unika uderzeń o skały.
Gdy jednak dojdzie do nieuniknionego zderzenia, przerzutka absorbuje wstrząs, a funkcja automatycznej regeneracji po uderzeniu natychmiast przywraca ją do pierwotnej pozycji. Tylna przerzutka DEORE XT M8250 ma również solidną ramę z aluminium, która – choć różni się od ramy węglowej w XTR – nie ogranicza wydajności.

Cechy technologiczne tylnej przerzutki:

  • Niskoprofilowa konstrukcja – Technologia SHIMANO SHADOW ES zapewnia kształt klina, redukując przednią powierzchnię przerzutki i eliminując krawędzie, które mogłyby zahaczać o kamienie i korzenie. 
  • Automatyczna regeneracja po uderzeniu – Przerzutka pochłania wstrząsy, a następnie samoczynnie resetuje się, gwarantując ciągłą pracę. 
  • Superwytrzymała konstrukcja – Korpus przerzutki ma szerokie, wzmocnione łącze i solidne rolki, minimalizując wnikanie zanieczyszczeń i zapewniając trwałość. 
  • Nowa technologia stabilizacji łańcucha – Dzięki podwójnemu układowi sprężyn w SHIMANO SHADOW ES zwiększa się napięcie łańcucha, poprawiając jego prowadzenie i retencję. 
  • Ochrona baterii – Zabudowana wewnątrz korpusu przerzutki, szczelna bateria pozostaje na miejscu nawet na wymagającym terenie, ale można ją łatwo wyjąć do ładowania. 
  • Opcja przerzutki do E-MTB – Przewodowa przerzutka RD-M8260 dla rowerów elektrycznych zasilana jest bezpośrednio z baterii e-roweru, oferując technologię FREE SHIFT (płynne zmiany biegów podczas toczenia) i AUTO SHIFT (automatyczne zmiany biegów podczas pedałowania).
RD-M8250 – Bezprzewodowa tylna przerzutka

Technologia SHIMANO SHADOW ES
Precyzyjne bezprzewodowe zmiany biegów
Wytrzymała konstrukcja z płytą ślizgową
Solidne rolki
Wymienna i ładowalna bateria
Wózek z aluminium
Długi wózek RD-M8250 SGS dla kasety 10-51T
Średni wózek RD-M8250 GS dla kasety 9-45T

RD-M8260 – Tylna przerzutka do E-MTB

Technologia SHIMANO SHADOW ES
Przewodowa przerzutka dla E-MTB
Zasilanie z baterii e-roweru
Technologia AUTO SHIFT
Technologia FREE SHIFT
Wózek z aluminium
Długi wózek SGS
12-biegowa RD-M826012 dla HYPERGLIDE+
11-biegowa RD-M826011L dla LINKGLIDE

CS-M8200-12 – Opcje kaset   
  • Płynne i trwałe zmiany biegów pod obciążeniem   
  • 12-biegowa HYPERGLIDE+   
  • MICRO SPLINE   
  • Zoptymalizowana pod kątem trwałości   
  • Dwie największe zębatki wykonane z aluminium   
  • Dziesięć najmniejszych zębatek kutych ze stali   
  • Dostępne kasety: 9-45T i 10-51T  

Korby   

Nowa korba DEORE XT M8200 czerpie inspirację z serii XTR M9200, łącząc wytrzymałość z niską wagą. Dostępna w jednej konfiguracji dla jazdy trail, enduro i cross-country (XC), ma 176-mm q-factor, 55-mm linię łańcucha, bezpośredni montaż zębatki i standardową 24-mm stalową oś.  

FC-M8200 – Korba Trail / Enduro / XC   
  • Optymalna równowaga między sztywnością a wagą   
  • Sprawdzona konstrukcja HOLLOWTECH II   
  • Standardowy 176-mm Q-Factor   
  • Długości ramion: 160, 165, 170, 175 mm   
  • Rozmiary zębatek: 28T-36T   
  • Linia łańcucha: 55 mm  

Intuicyjna ergonomia przełączników Di2   

Przełącznik zmiany biegów z SHIMANO RAPID ES zapewnia dotykowy feedback, poprawiając kontrolę – cecha doskonalona przez lata rozwoju mechanicznych manetek i potwierdzona w XTR M9200. Nowe przełączniki można umieszczać w różnych miejscach na kierownicy, a funkcje przycisków można dostosować do preferencji jazdy, pozwalając rowerzystom personalizować ustawienia.  

SW-M8250-R / IR – Manetka Di2   
  • Technologia SHIMANO RAPID ES   
  • Precyzyjne bezprzewodowe zmiany biegów   
  • Wyraźny feedback przy każdej zmianie  
  • Wiele trybów zmiany, w tym wielokrotna zmiana przy przytrzymaniu i podwójna zmiana przy kliknięciu  
  • Regulacja płytki w wielu osiach   
  • Programowalny trzeci przycisk (np. do sterowania komputerem rowerowym lub funkcji FREE SHIFT/AUTO SHIFT przez aplikację E-TUBE)  
  • Opcje mocowania: I-SPEC EV (SW-M8250-IR) lub opaska (SW-M8250-R)  

Wydajny system hamulcowy   

DEORE XT M8200 oferuje mocną i niezawodną pracę hamulców w kilku wariantach dla różnych stylów jazdy. Z jednej dźwigni hamulcowej BL-M8200 można wybrać mocniejszy, 4-tłoczkowy zacisk BR-M8220 lub lżejsze 2-tłoczkowe wersje BR-M8200 (post mount) i BR-MT805 (flat mount).  

Dźwignia hamulcowa DEORE XT   

Nowe dźwignie DEORE XT M8200 wykorzystują technologię ERGO FLOW i ten sam punkt obrotu co XTR M9200, zapewniając naturalny ruch hamowania. Zmodernizowana krzywa SERVOWAVE płynnie, ale szybko zwiększa moc, a nowy projekt zacisku gwarantuje spójną siłę hamowania w różnych temperaturach.  

Hamulce DEORE XT wykorzystują niskolepki olej mineralny wprowadzony w XTR, który zapewnia stabilną pracę w szerszym zakresie temperatur. Połączenie tych cech gwarantuje płynną modulację i przewidywalną siłę hamowania.  

BL-M8220 – Dźwignia hamulcowa   
  • Technologia ERGO FLOW   
  • Płynna krzywa mocy SERVOWAVE  
  • Niskolepki olej stabilny w szerokim zakresie temperatur   
  • Bliższy punkt obrotu dla naturalnego hamowania   
  • Nowe pokrętło regulacji zasięgu   
  • Kompatybilność z I-SPEC EV   
  • Trwała dźwignia z aluminium  
BR-M8220 – Zacisk hamulcowy Enduro / Trail   
  • 4-tłoczkowa konstrukcja z podwójną średnicą   
  • Filtrowane okładziny przeciwdrganiowe   
  • Niskolepki płyn hamulcowy   
  • Uszczelki z równomierną prędkością powrotu   
  • Sztywna dwuczęściowa konstrukcja  
BR-M8200 – Zacisk XC (Post Mount)   
  • Lekka 2-tłoczkowa konstrukcja   
  • Niskolepki płyn hamulcowy   
  • Mocowanie Post Mount  
BR-MT805 – Zacisk XC (Flat Mount)   
  • Lekka 2-tłoczkowa konstrukcja   
  • Niskolepki płyn hamulcowy   
  • Mocowanie Flat Mount  

Koła i piasty   

Uzupełnieniem grupy DEORE XT M8200 są nowe, lekkie i wytrzymałe aluminiowe koła WH-M8200 dla enduro i XC. Dostępne w wersjach 29- i 27,5-calowych, mają ulepszoną konstrukcję piast, ułatwiającą serwis, przy zachowaniu doskonałej szczelności.  

WH-M8200 – Uniwersalne koła aluminiowe   
  • Wytrzymałe obręcze bezdętkowe 27,5" i 29"   
  • Hakowane aluminiowe obręcze o szerokości wewnętrznej 30 mm, odporniejsze na odkształcenia i przebicia   
  • Trwałe stalowe szprychy J-bend   
  • Konwencjonalna 28-otworowa konstrukcja   
  • Kąt zapadkowy 3,5 stopnia   
  • MICRO SPLINE   
  • CENTERLOCK do hamulców tarczowych  

Piasty HB-M8210-B i FH-M8210-B   

Nowe piasty M8210 mają zmodernizowane łożyska i uszczelki, ułatwiające konserwację i zwiększające wydajność. Uszczelki zoptymalizowano, aby zmniejszyć opory toczenia, zachowując ochronę przed wodą i zabrudzeniami.  

Piasta FH-M8210 oferuje ulepszony system Direct Engagement z kątem zapadkowym 3,5 stopnia, mniejszym oporem podczas toczenia i lżejszą konstrukcją.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl