Perfekcja lekkości - Całkowicie nowy Scale

NOWY Scale RC SL jest idealnym połączeniem sztywności, lekkości i 30-letniego doświadczenia w dziedzinie karbonu. Te cechy, zawarte w bezkompromisowej konstrukcji ramy, zdecydowanie przyspieszają Scale z każdym uderzeniem pedałów.Odkryjcie nowego Scale RC i technologię w dalszej części artykułu.

DESIGN

Projekt NOWEGO Scale został bezkompromisowo podporządkowany naszemu dążeniu do perfekcji i dążeniu do czystej wydajności, ściśle przestrzegając naczelnej zasady "Forma podąża za Fumkcjonalnością". W poszukiwaniu najlepszej, a zarazem najprostszej konstrukcji, skupiliśmy projekt wokół tego, co najważniejsze, równoważąc DNA roweru, aby stworzyć zupełnie nową rasę rowerów XC. Rezultatem jest prosta i przejrzysta konstrukcja, która zapewnia całkowicie nowemu Scale'owi jego charakterystyczny charakter i agresywny wygląd: rower, który z dumą pokazuje swoje cechy.

GEOMETRIA

Patrząc ogólnie na układ ramy, wzięliśmy pod uwagę lata opinii od najszybszych zawodników na świecie, aby skrupulatnie dostroić geometrię nowego Scale RC. Jednym z głównych celów podczas projektowania nowego Scale RC było zapewnienie geometrii, która optymalizuje pozycję podczas jazdy i charakterystykę prowadzenia dla szerszej grupy zawodników i profili tras. Pracując z takimi zawodnikami jak Nino Schurter, Kate Courtney i reszta SCOTT-SRAM Racing Team, byliśmy w stanie dokładnie określić, czego chcieliśmy w kwestii geometrii. Geometria zupełnie nowego Scale została zainspirowana zwycięską geometrią naszego mistrzowskiego roweru wyścigowego z pełnym zawieszeniem, Spark RC, ale zoptymalizowana tak, aby wydobyć cechy rasowego hardtaila XC.

INŻYNIERIA KARBONU

Całkowicie nowy Scale to prawdziwy pokaz karbonowego kunsztu. Zbalansowanie właściwości różnych włókien węglowych tworzy specyficzną mieszankę dla każdej części roweru i rozwija jego charakter. Wyważenie wyrafinowanej mieszanki różnych włókien węglowych w jednym systemie i pozwolenie materiałom na robienie tego, do czego są przeznaczone, jest pokazem doświadczenia w dziedzinie karbonu, które zdobyliśmy w ciągu 30 lat w połączeniu z naszym nieustannym dążeniem do innowacji.

Konstrukcja monokokowa - 2023 Scale RC

Konstrukcja monocoque nowego Scale RC umożliwia produkcję przy użyciu tylko jednej formy dla głównej części roweru, przedniego trójkąta. Wykorzystując nasze doświadczenie w dziedzinie karbonu, nowy Scale składa się tylko z 3 oddzielnych części uformowanych razem. Przekłada się to bezpośrednio na zwiększoną wydajność dzięki zmniejszonej liczbie wymaganych połączeń, co zmniejsza wagę przy zachowaniu najwyższej sztywności - coś, do czego zawsze dążymy w rowerach wyścigowych typu hardtail. Dzięki temu, że cała rama jest skonstruowana jako system, konstrukcja monocoque pozwala na przenoszenie sił jako całość.

WAGA

Kiedy chodzi o rozwój produktu na najwyższym poziomie, wszystko sprowadza się do marginalnych szczegółów. To właśnie one mają realny wpływ na osiągi zarówno roweru, jak i kolarza. To coś więcej niż przewaga mierzona w pojedynczych gramach. Starannie opracowany system, równoważący optymalną mieszankę sztywności, wytrzymałości i odpowiedniej elastyczności, to to, o co nam chodziło. W nowym Scale RC trafiliśmy w dziesiątkę i zoptymalizowaliśmy wagę w całej gamie produktów. Podczas tworzenia nowego Scale RC, chcieliśmy zrobić kilka rzeczy inaczej. Scale RC wyróżnia się kilkoma inteligentnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, które optymalizują wagę i pokazują siłę innowacji SCOTT. Cechy te znajdują się we wszystkich opcjach karbonowych ram Scale RC - HMX-SL, HMX i HMF.

W całkowicie nowym Scale RC waga osprzętu spadła prawie o połowę, z 82g poprzednio do 45g w sumie (HMX-SL). Osiągnięto to dzięki zmniejszeniu użycia metalowych wkładek, w tym prowadnicy łańcucha, insertów do koszyka na bidon oraz zmniejszeniu ilości części do prowadzenia przewodów dzięki optymalizacji prowadzenia.W nowym modelu Scale RC zredukowaliśmy ilość metaluwszędzie tam, gdzie było to możliwe. Zamiast tego zastosowaliśmy lżejsze wersje polimerowe, które można znaleźć jako inserty do koszyka na bidon w ramach HMX-SL. Można je całkowicie zatkać w ramie dzięki inteligentnemu i elastycznemu mechanizmowi zatyczek. Możliwość ustawienia zatyczek i insertów mocowań zapewnia kolarzom maksymalną elastyczność i dodatkowo eliminuje potencjalne punkty wrażliwe, ponieważ są one łatwo wymienialne w przypadku uszkodzenia gwintu. Zatyczki i inserty są łatwe do ustawienia bez konieczności użycia dodatkowych narzędzi i dodatkowo przyczyniają się do ogólnego czystego projektu.

Polimerowy insert ramy HMX-SL

Insert ma zaawansowaną pustą konstrukcję, która umozliwia zaciskanie osi głowicy na wewnętrznej powierzchni otworu w ramie i pozwala osiągnąc równą powierzchnię. Daje to super czysty wygląd jaki wyrafionowaną lekkość. Byliśmy w stanie zmniejszyć wagę o 7,5g dzięki nowej konstrukcji haków a zoptymalizowana konstrukcja tylnego trójkąta faworyzuje węższą przestrzeń w tym obszarze co z kolei umożliwiło zmniejszenie wagi o kolejne 20g w tej części ramy.

Niewielki otwór serwisowy, dostępny pod osłoną w dolnej rurze, pozwala na łatwy dostęp do wnętrza ramy bez konieczności demontażu suportu. Konserwacja ramy jest ułatwiona, jeśli chodzi o prowadzenie przewodów.

Prowadnica łańcucha została uproszczona tak, aby znajdowała się równo z ramą. Ten bardzo mały element oferuje najbardziej minimalistyczną konstrukcję. Gdy nie jest używany, można go łatwo zdjąć, a otwór można całkowicie zakryć inteligentną zatyczką, co zapewnia czysty wygląd.


KOKPIT

W nowym Scale zastosowano całkowicie nowe combo Fraser iC  Syncros. Projektanci Syncrosa pracowali nad kształtem, aby przewody mogły przepływać pod kierownicą i wokół boków mostka, zanim znikną w główce ramy ze zintegrowanymi elementami z tworzywa sztucznego, aby zachować czystość i wydajność. Pozwala to uniknąć zagięć i załamań przewodów oraz zapewnia minimalistyczny wygląd przedniej części roweru. W nowym Scale można również regulować kąt główki o 0,6 stopnia. Można to zrobić bez przecinania przewodów czy odpowietrzania hamulców. Wystarczy zdemontować kierownicę, obrócić szalki główki o 180 stopni i złożyć ponownie.



LINIA MODELI SCALE

Linia Scale będzie zawierała 24 różne modele, w tym wysokiej klasy Scale RC (Racing Concept), jak również szereg modeli Scale z różnymi układami karbonowymi i wersjami aluminiowymi, w tym 4 dedykowane damskie modele Scale Contessa. Odkryj pełną kolekcję na stronie dystrybutora.  Wszystkie specyfikacje i ceny są tymczasowe i mogą się różnić w zależności od waluty. W celu uzyskania dalszych informacji prosimy o kontakt z lokalnym przedstawicielem SCOTT.

Contessa Scale 910

Scale 960


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl