Zestaw do pomiaru oporu Body Rocket ma być "tunelem aerodynamicznym w Twoim rowerze".

Body Rocket to nowy zestaw czujników, który został zaprojektowany do pomiaru oporu w czasie rzeczywistym, pomagając Ci osiągnąć optymalną pozycję na rowerze w każdej sytuacji. Łącząc czujniki na wsporniku siodła, kierownicy i pedałach, mierzy on prędkość, wagę, moc wyjściową i inne parametry, aby zapewnić Ci aktualną wartość CdA bezpośrednio na komputerze rowerowym Garmin, pozwalając Ci na natychmiastową informację zwrotną na temat Twojej pozycji.

System poszukuje inwestycji w Stanach Zjednoczonych i właśnie zamknął europejską rundę finansowania o wartości 439 tys. euro. Wśród doradców i inwestorów jest były rekordzista godzinowy Alex Dowsett, a firma współpracuje z kilkoma najlepszymi zawodowcami i trenerami szosowymi i triathlonowymi. Oto szczegóły...

Jak Body Rocket mierzy opór powietrza?

Różnica pomiędzy Body Rocket a innymi systemami polega na tym, że wykorzystuje on wiele komponentów do pomiaru różnorodnych sił. Do tej pory, pomiar oporu na rowerze pochodził z przypinanego czujnika ciśnienia powietrza z pitonem wystającym z przodu (patrz Notio, SwissSide, AeroPod i Velosense).

Systemy te mierzą opór układu kolarz + rower, dając całkowitą liczbę CdA, która łączy opór wytwarzany przez ciało i sam rower. Body Rocket twierdzi, że trudno jest wyodrębnić wpływ, jaki wywiera Twoje ciało, w porównaniu z wymianą komponentów, podczas której możesz jednocześnie nieznacznie zmienić swoją pozycję podczas jazdy.

Zamiast tego Body Rocket umieszcza w rowerze (co najmniej) trzy czujniki, po jednym pod siodełkiem, kierownicą i pedałami. To izoluje kolarza od roweru i dodaje do danych inne metryki.

Masa ciała jest jednym z nich, podobnie jak siła nacisku. Pozwala to zobaczyć, jak zmiany masy ciała (utrata potu) podczas zawodów długodystansowych zmieniają liczbę CdA. Pokazuje im również, jak zmieniasz pozycję ciała i balans wagi pomiędzy siodełkiem a kierownicą... nie tylko mikro korekty, aby pozostać wygodnym, ale jak możesz faworyzować jedną nogę lub drugą, obciążać kierownicę na atakach, podjazdach i zjazdach, itp.

Mierzą również siły poziome, informując jak bardzo wiatr popycha (lub ciągnie) Cię do tyłu w stosunku do roweru.

Gdzieś tam ukryte są też czujniki ciśnienia powietrza i prędkości wiatru, ale mówią, że będą dopracowane i odchudzone (i mogą być dodatkową częścią dodawaną do roweru.

System jest nadal w fazie rozwoju, więc te zdjęcia to renderingi, a wygląd i odczucia mogą się zmienić... i nie ma aktualnego wyjaśnienia, jak działają te wkładki (platformy?) do pedałów, poza tym, że nie, nie dodają one wysokości, a "czujniki pedałów są faktycznie wbudowane w zastrzeżony system pedałów, który stanowi część kompletnego systemu".

Więc nie, nie możesz używać swoich własnych pedałów, ale ich system będzie miał wbudowany miernik mocy, więc nie musisz dodawać go do swojego roweru tylko po to, żeby go używać. Początkowo będą kompatybilne z blokami Look.

Podobno planowane są dwie różne opcje wsporników lub kierownic, ale początkowo będą one skupione na przedłużeniach aero do zastosowań TT, torowych i triathlonowych.

Docelowy przedział cenowy to €1,500 do €2,000, z celem wypuszczenia go w połowie lub pod koniec 2023 roku. Na chwilę obecną, zainteresowani zapraszani są do bezpośredniego kontaktu w sprawie możliwości inwestycyjnych.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl