
Eurobike 2025: Gdzie wizje spotykają się z gotowymi rozwiązaniami rynkowymi
Innowacje na styku kolarstwa i mobilności przyszłości – E-rowery i bio-rowery jako tygiel innowacji, designu i technologii – Nowe koncepcje pojazdów, mobilność miejska i zrównoważone innowacje. Rozpoczęła się najważniejsza impreza branżowa roku 2025 - targi Eurobike.
Gdy Eurobike 2025 otworzy swoje podwoje w dniach 25–29 czerwca we Frankfurcie, wiodące targi świata z 1500 wystawcami z ponad 60 krajów ponownie staną się sceną dla najnowszych osiągnięć w dziedzinie kolarstwa i ekomobilności. Na skrzyżowaniu transformacji mobilności, zrównoważonego rozwoju i cyfryzacji branża prezentuje pełnię swojej innowacyjności – od samonapędzających się systemów biegów i ergonomicznych systemów adaptacyjnych po inteligentne rozwiązania logistyczne i szybkie pojazdy napędzane pedałami. E-rowery wciąż dominują na rynku, jednak klasyczne „bio-rowery” mocno zaznaczają swoją obecność dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom. Eurobike 2025 bardziej niż kiedykolwiek pozycjonuje się jako platforma holistycznych rozwiązań mobilnościowych, wykraczających daleko poza tradycyjny rower.
Na początku targów przedstawiciele mediów zapoznali się z kluczowymi trendami kształtującymi tegoroczną edycję wiodących targów:
Shimano – 11.0 A50
Czy cały rynek rowerowy zajmują e-rowery? Jednak spojrzenie na dane statystyczne niemieckiego Związku Przemysłu Rowerowego (ZIV) pokazuje nieco bardziej zróżnicowany obraz. W Niemczech prawie połowa wszystkich nowych rowerów jest wciąż sprzedawana bez silnika elektrycznego. Branża rowerowa nieustannie rozwija też innowacje dla tradycyjnych rowerów. Na przykład producent komponentów Shimano opracował autonomiczny system automatycznych przełożeń dla rowerów gravel, trekkingowych i miejskich. System o nazwie Q-Auto zostanie zaprezentowany na targach. Wcześniej o tym rozwiązaniu pisaliśmy tutaj.
Simplon – 11.0 C42
Rowery gravel uznawane są za ostatni bastion na rynku rowerowym. Tutaj silniki elektryczne wciąż są raczej wyjątkiem niż regułą. Ale jeśli rozejrzeć się po nowościach e-gravel na Eurobike, można odnieść wrażenie, że nie pozostanie to długo prawdą. Weźmy na przykład nowe rowery e-gravel Grid e:Lightfirmy Simplon: dzięki nowemu systemowi napędowemu TQ będą one nie tylko funkcjonalne, ale też staną się estetyczną wizytówką targów.
Hepha – 12.0 A21
Producent rowerów Hepha może być stosunkowo nowym graczem na rynku, ale ludzie stojący za marką mają już za sobą historię udanych innowacji w segmencie rowerowym. Nic więc dziwnego, że w tym roku na stoisku Hepha znajdzie się wyjątkowo innowacyjna nowość – ErgoAdjust. To system z podziałką przy wszystkich punktach styku z rowerem, który w połączeniu z pomiarami w aplikacji ma prowadzić do idealnej ergonomii. Demonstrację systemu przeprowadzono m.in. na nowej linii e-trekkingowej, która sama w sobie zasługuje na uwagę mediów.
Engel/Canyon – 8.0 N04
Formowanie wtryskowe jako metoda produkcji od jakiegoś czasu pobudza wyobraźnię branży rowerowej, choć temat nie jest nowy. Podczas gdy obecnie wtryskowo produkuje się już np. błotniki czy osłony baterii do e-rowerów, producenci coraz śmielej sięgają po tę technologię do wytwarzania części nośnych. Zaleta? Po uruchomieniu produkcji można szybko i tanio wytwarzać duże ilości. W tym roku goście Eurobike zobaczą, jak to wygląda w praktyce, na stoisku austriackiego producenta maszyn Engel. W czasie targów maszyna będzie produkować przedmontowane kierownice dla producenta rowerów Canyon.
Van Raam – 8.0 D32
Dzięki odpowiedniemu rowerowi mobilność pozostaje możliwa dla starszych osób, a nawet młodszych rowerzystów z ograniczeniami ruchowymi. Ale kto powiedział, że odpowiednie produkty muszą wyglądać jak łóżko szpitalne? W ojczyźnie rowerowej mobilności, czyli Holandii, projektanci z Van Raam mają zupełnie inne zdanie. Ich nowy model Thuja, który świętuje światową premierę na Eurobike, to trójkołowiec do poruszania się w każdych okolicznościach życia. Co więcej, dzięki zaawansowanej technologii i designowi Thuja może śmiało konkurować na wiodących targach świata rowerowego.
Honda – 8.0 F16
Logistyka ostatniej mili, czyli ostatnie kilometry dostawy do klienta, staje się coraz większym wyzwaniem dla firm kurierskich, ale też dla przestrzeni publicznej. Koncern motoryzacyjno-technologiczny Honda ogłosił właśnie założenie w USA start-upu Fastport. Na Eurobike po raz pierwszy zaprezentuje on ekspertom swój „eQuad” do logistyki miejskiej. Porozmawiamy z twórcami nie tylko o szczegółach technicznych, ale też o potencjale alternatywy dla vanów i podobnych pojazdów dla firm logistycznych.
Cixi – 8.0 G28
E-rower nie ma prawa jazdy po autostradzie, prawda? „Ça dépend” (to zależy) – odpowiedzieliby projektanci z Cixi. Ich pojazd aktywny Vigoz, który zostanie zaprezentowany na Eurobike w wersji prototypowej, może osiągnąć napędzaną pedałami prędkość do 120 km/h. Czy to jeszcze rower, czy już samochód? A może zupełnie nowa kategoria pojazdów? Na te pytania odpowiedzą twórcy Cixi z Francji. O ciekawym rozwiązaniu Cixi pisaliśmy tutaj.
Vaude – 11.0 B23
Chyba nikogo nie zdziwi, że to właśnie marka Vaude daje na Eurobike wyjątkowy przykład w kwestii zrównoważonego rozwoju. Firma znad Jeziora Bodeńskiego prezentuje na targach nowy plecak TrailControl 20+ ZERO. Podczas trasy medialnej i w rozmowie z renomowanym dostawcą sprzętu outdoorowego i rowerowego. Ten nowy model plecaka to dla Vaude coś więcej niż zwykła codzienność.
KTM – 11.0 C36
KTM produkuje rowery w całym spektrum rynkowym – od modeli do codziennej mobilności, przez rowery rekreacyjne i turystyczne, aż po sprzęt sportowy wysokiej klasy. Firma z regionu Innviertel znana jest jednak nie tylko jako jeden z najbardziej wszechstronnych producentów rowerów, ale też jako przedsiębiorstwo rodzinne z niezwykłą historią. Dlatego w rozmowie z ludźmi z KTM chcemy porozmawiać nie tylko o nowościach, na które rowerzyści mogą liczyć w nadchodzącym sezonie, ale też o tym, jak sytuacja rynkowa wygląda z perspektywy firmy rodzinnej.
Vello – 12.0 B20
Piękna różnorodność świata rowerowego często napotyka ograniczenia w miejskiej rzeczywistości, gdy np. brakuje miejsca do przechowywania lub chcemy łączyć różne formy mobilności. Ale dzięki odpowiedniemu rowerowi takie wyzwania nie są już problemem, co pokazuje prezentacja wiedeńskiego producenta Vello na Eurobike.
Magura – F12.0 B31
Producent samochodów Volvo postawił sobie kiedyś za cel, by pewnego dnia wyeliminować wypadki spowodowane przez jego pojazdy. To, co dziś brzmi całkiem realnie w świecie motoryzacji, od dawna inspiruje też branżę rowerową, co zobaczymy na przykładzie producenta komponentów Magura. Jego pomysłowość w zakresie bezpieczeństwa – od systemów antyblokujących hamulce po inne rozwiązania – jest wciąż niewyczerpana. Więcej informacji na temat nowości Magura na rok 2026 szukajcie u nas jutro na portalu.
Dalsze informacje:
33. edycja Eurobike odbędzie się na terenach Messe Frankfurt w dniach od środy 25 czerwca do niedzieli 29 czerwca 2025 r. Trzy dni inauguracyjne, zarezerwowane dla międzynarodowej publiczności eksperckiej (25–27 czerwca), zostaną następnie otwarte dla szerokiej publiczności w weekend 28 i 29 czerwca 2025 r. Więcej informacji na: www.eurobike.com.
Obserwujcie też nasz portal. Będziemy publikować nowości, a i nasz ekipa, która jest na targach nie będzie próżnować.
komentarze