​Pirelli wprowadza pierwsze opony do rowerów MTB wyprodukowane we Włoszech z naturalną gumą certyfikowaną FSC™*

Pirelli prezentuje opony SCORPION XC RC i M, pierwsze w 100% wyprodukowane we Włoszech opony do rowerów górskich z naturalną gumą certyfikowaną FSC™*. Produkty te powstają w zakładzie Pirelli w Mediolanie-Bollate, który wykorzystuje wyłącznie naturalną gumę certyfikowaną przez Forest Stewardship Council™.  

Zaprojektowane z myślą o wyścigach cross-country, od short-tracków przez zawody olimpijskie aż po maratony, te nowe opony mają zdecydowanie sportowego ducha - zostały stworzone specjalnie z myślą o najtrudniejszych zawodach, ale sprawdzą się również w szerokim zakresie innych zastosowań cross-country, aż po lekką jazdę trailową.  

NOWY MIESZANKA RACE COMPOUND   

SCORPION XC RC i M wykorzystują nową formułę mieszanki zwaną RACE Compound. Została opracowana przez techników Pirelli z działu Motorsport Compound. Wyprodukowana we Włoszech, stanowi szczyt osiągnięć Pirelli w dziedzinie off-road w dyscyplinie XC. Obecnie jest to najlepsza mieszanka w gamie MTB XC Pirelli, zaprojektowana tak, aby łączyć doskonałą przyczepność chemiczną nawet na mokrych nawierzchniach, wysoką odporność na rozdzieranie i większą wydajność toczenia. Zdolność do spełniania przeciwstawnych potrzeb za pomocą jednej mieszanki pozwala oponie zachować spójną wydajność w każdym momencie wyścigu i na wszystkich typach terenu, a także przez cały okres eksploatacji opony – nawet gdy jest zużyta.  

Nowy RC zachowuje i udoskonalia poprzedni wzór bieżnika, już sprawdzony i doceniany na wszystkich poziomach użytkowania, i stoi na szczycie gamy cross-country Pirelli jako najlepszy all-rounder, oferujący idealną równowagę między prędkością a przyczepnością. W wewnętrznych testach Pirelli zredukował opory toczenia o 7% w porównaniu z poprzednim modelem o tej samej nazwie**. Zaprojektowano go tak, aby gwarantował doskonałą wydajność zarówno podczas zawodów, jak i poza nimi. Posiada idealny bieżnik na kamieniste tereny i ścieżki ziemne, a także na powierzchnie od zwartych do średnio-luźnych, suchych i mokrych. Nowy projekt z bardziej kwadratowym profilem na klockach bocznych i rzeczywistą wielkością 29x2.4 (zoptymalizowaną pod szerokie obręcze 30c) zapewnia większą kontrolę i stabilność w zakrętach dzięki większej powierzchni styku wynikającej z nowego profilu. Mniej zaokrąglony profil w porównaniu z poprzednim modelem poprawia przyczepność bocznych klocków bieżnika podczas przechylania w zakrętach, a także zapewnia bardziej bezpośrednie i responsywne uczucie podczas pokonywania zakrętów, jak również podczas hamowania czy wyskakiwania z pedałów z większą przyczepnością tylną. To idealna opona na techniczne i szybkie tereny: gdy liczy się każda sekunda, SCORPION XC RC naprawdę się sprawdza.  

Model M został całkowicie przeprojektowany. Jest idealny do dzisiejszych dynamicznych tras maratońskich, a także nadaje się do lekkiej jazdy trailowej: zapewnia idealną równowagę między niskimi oporami toczenia a dobrą przyczepnością na najbardziej śliskich terenach i mniej zwartych nawierzchniach. Wewnętrzne testy Pirelli wykazały, że nowa opona jest o 9% bardziej wydajna tocznie niż poprzedni model i o 12% lżejsza**. Mniejsza waga, ale większa objętość: SCORPION XC M również produkowany jest w rzeczywistej wielkości 29x2.4 na obręczach 30c. Oferuje doskonałą wydajność na wszystkich luźnych terenach, od suchych luźnych po lekkie błoto, dzięki bardziej otwartym klockom bieżnika i zaawansowanej mieszance RACE Compound. Naprawdę sprawdza się na wysoce technicznych trasach, gdzie kluczowe są przyczepność i sterowność. Zamontowany na przednim kole, dostosowuje się do jeszcze szerszego zakresu nawierzchni. Wzór bieżnika jest bardziej rozstawiony i rozproszony, ale jego centralne klocki są bardziej zwarte i gęstsze, optymalizując przyspieszenie i prędkość toczenia bez poświęcania kontroli. SCORPION XC M to idealny wybór na techniczne trasy, gdzie prędkość i kontrola nad rowerem muszą współistnieć.  

LITE CASING I NOWY PROWALL   

SCORPION XC RC i M dostępne są z dwoma wysokowydajnymi osłonami: ProWALL i LITE. Podczas gdy LITE zachowuje dobrze znane cechy Pirelli – lekkość i responsywność – nowy ProWALL został przeprojektowany w porównaniu z poprzednią wersją. Charakteryzuje się nowym rozkładem włókien, przy zachowaniu nylonu 120 TPI, a także wzmocnionymi bokami, co zapewnia jeszcze wyższy poziom ochrony i stabilności, szczególnie przy niskich poziomach ciśnienia.  

Nowe opony SCORPION XC RC i M są już dostępne w najlepszych sklepach rowerowych i online, w rozmiarze 29x2.4 z dwoma nowymi grafikami: Silver i Team Edition.  

Oficjalny debiut w wyścigach zaplanowano na weekend 22 czerwca, podczas rundy XCC i XCO Pucharu Świata UCI 2025 w Val di Sole.  


*Procentowy udział naturalnej gumy w całkowitej wadze opony wynosi około 17% dla wersji LITE i 20% dla wersji ProWALL. Naturalna guma to najważniejszy składnik produktu – licencja FSC™ N003618. Logo FSC™ gwarantuje, że naturalna guma używana przez Pirelli pochodzi z lasów zarządzanych w sposób odpowiedzialny, chroniących środowisko, bioróżnorodność, prawa pracowników i lokalne społeczności.   

** Procenty potwierdzone w wewnętrznych testach Pirelli.  


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl