Nowy widelec upside-down Fox Podium

Zaprojektowany dla wymagających zjazdów, technicznych tras wyścigowych i najbardziej wymagających rowerzystów na świecie – FOX przedstawia Podium, nowy wzorzec wydajności wśród wideł jednokoronowych. Dzięki wyjątkowej sztywności wzdłużnej, ultra-płynnemu skokowi i pewności jazdy rodem z rowerów downhillowych, Podium daje nieuczciwą przewagę zarówno zawodnikom enduro, jak i fanom all-mountain.  

Podium zaprojektowano tak, aby jeździło się jak na widełkach downhillowych. Bez ograniczeń. Bez wahania. Z pełnym przekonaniem, że przednie koło utrzyma tor jazdy – bez względu na to, jak mocno je naciskasz. Wszystko to przy zachowaniu znanego zakresu skoku i geometrii w jednokoronowej konstrukcji.  

FOX stworzył te odwrócone widły, aby wycisnąć absolutne maksimum z uznanego w branży amortyzatora GRIP X2, zapewniając jeszcze większą płynność skoku i budzącą zaufanie sztywność wzdłużną ramy.  

Witaj w erze nieuczciwej przewagi. Witaj w Podium.  

Szczyt wydajności  

Aby w pełni wykorzystać możliwości amortyzatora, inżynierowie FOX dążyli do optymalnej konstrukcji, zapewniającej ultraniskie tarcie pod obciążeniem. Rozwiązaniem było odwrócenie tradycyjnej konstrukcji widełek – dzięki czemu połączono je z nagradzanym amortyzatorem Grip X2, osiągając niezrównaną czułość tłumienia.  

Sercem Podium jest bezkompromisowa sztywność wzdłużna, możliwa dzięki 47-mm górnym tulejom i generatywnie zaprojektowanej koronie. Ta konfiguracja zapewnia sztywność zbliżoną do wideł dwukoronowych FOX 40, pozwalając rowerzystom utrzymywać precyzyjny tor jazdy z pełnym przekonaniem – nawet przy prędkościach downhillowych.  

Aby jeszcze bardziej zwiększyć sztywność skrętną, FOX zastąpił standardową oś 15 mm stalową osią 20 x 110 mm Boost DH, równomierniej rozkładając siły na tulejach dolnych. W połączeniu z 175-mm zakładką prowadnic (o 32% więcej niż w modelu 38, a nawet o 7% więcej niż w FOX 40), Podium zapewnia niepokonaną sztywność ramy i zmniejszone tarcie przy dużych obciążeniach.  

Im mocniej naciskasz, tym płynniejsza jazda  

GlideCore – nowoczesny system powietrzny Podium – zapewnia najwyższy poziom płynności. Dzięki wbudowanej elastyczności bocznej i osiowej, sprężyna może uginać się wraz z widełkami pod dużym obciążeniem, redukując tarcie i przyczepność. Efekt? Płynniejsza jazda, lepsza reakcja na drobne nierówności i większa kontrola na wymagającym terenie.  

Odwrócona konstrukcja skraca także odległość między prowadnicą a osią podczas kompresji widełek. Zmniejsza to dźwignię działającą na prowadnice, minimalizując tarcie dokładnie wtedy, gdy rowerzyści najbardziej tego potrzebują – podczas mocnego wjeżdżania w głęboki skok na technicznych trasach.  

Specjalnie dostrojony amortyzator GRIP X2  

Podium wyposażono w specjalnie dostrojony tłumik GRIP X2, znany z czterokierunkowej regulacji i sprawdzonej w wyścigach kontroli. Dzięki wzmocnionemu tłumieniu kompresji (dopasowanemu do zmniejszonego tarcia widełek) i delikatnie zmiękczonemu odbiciu (dla zrównoważenia mniejszej masy nieresorowanej), krzywa tłumienia Podium została zaprojektowana z myślą o agresywnym zjeździe, zawodach enduro i dominacji eMTB.  

Nieuczciwa płynność dzięki przemyślanej konstrukcji  

Każdy aspekt Podium został zaprojektowany tak, aby zmniejszyć tarcie i zwiększyć czułość:   

  • Pełne zanurzenie w oleju zapewnia stałe smarowanie uszczelek, a grawitacja pomaga usuwać zanieczyszczenia.   
  • Zmniejszona masa nieresorowana (dzięki odwróconej konstrukcji) poprawia reakcję zawieszenia.   
  • Specjalnie dostrojony amortyzator GRIP X2.  

Zbudowane jak widełki DH, jeździ jak Podium  

Podium to nie tylko nowy widelec – to nowa kategoria. Zaprojektowany, aby zapewnić wrażenia jazdy jak na widłach downhillowych w jednokoronowej konstrukcji, Podium eliminuje wahania, zwiększa pewność siebie i zapewnia światowej klasy kontrolę przy wysokich prędkościach.  

Od pełnokrwistych eMTB po rowery enduro – Podium daje rowerzystom wszystko, czego potrzebują, aby jechać szybciej, mocniej i głębiej w wymagającym terenie.  

Witaj w erze nieuczciwej przewagi. Witaj w Podium.  

Specyfikacja techniczna:   

  • SERIA: Factory   
  • KONSTRUKCJA: Odwrócona   
  • ŚREDNICA KORONY: 58 mm i 68 mm (opcje)   
  • ROZMIAR KOŁA: 29"   
  • SKOK: 170 mm i 160 mm (opcje)   
  • AMORTYZATOR: GRIP X2   
  • REGULACJE: HSC - LSC - HSR - LSR   
  • OŚ: 20 x 110 mm Boost   
  • OFFSET: 44 mm   
  • GŁÓWKA: 1.5 Tapered   
  • POKRYCIE DOLNYCH TULEI: Kashima   
  • KANAŁY BYPASS: Nie (zbędne dzięki odwróconej konstrukcji)   
  • ODPOWIETRZNIKI: Tak   
  • PŁYWAJĄCA OŚ: Tak   
  • MAKS. ROZMIAR TARCZY: 200 mm (Post Mount), max 230 mm   
  • MOCOWANIE BŁOTNIKA: Błotnik FOX dostępny jesienią 2025   
  • UKŁAD POWIETRZNY: FLOAT EVOL GlideCore   
  • WAGA POCZĄTKOWA: 2695 g  

Cena katalogowa Podium:   - 1999,99 USD   - 2679,00 CAD   - 2399,00 €   - 3349 AUD


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl