​Koncepcyjny rower elektryczny Urtopia Titanium Zero: Na nowo definiuje wydajność lekkich rowerów elektrycznych

Lekkość, moc i precyzja - takimi trzema słowami można określić nowy projekt jak i silnik, którego premierę będzie można zobaczyć na nadchodzących targach Eurobike 2025. Mamy już trochę danych na temat tej premiery zatem po kolei.

SIlnik

Silnik Quark DM1.2 jest przykładem trzech podstawowych cecho których wspomniałem powyżej. Ważąc mniej niż 1,2 kg (2,6 funta), daj do dyspozycji maksymalny moment obrotowy wynoszący 65 Nm, zapewniając wydajność na dość przyzwoitym poziomie. Jego zintegrowana konstrukcja jest wyposażona w precyzyjny czujnik momentu obrotowego i dynamiczny enkoder magnetyczny, zapewniając płynne i precyzyjne wspomaganie dla naturalnych wrażeń z jazdy w różnym terenie.

Rama

Wykonana w całości ze stopu tytanu, wydrukowana w 3D, oferuje niezrównaną wytrzymałość, trwałość i lekkość, zapewniając pełną kompatybilność ze standardowymi komponentami rowerowymi, takimi jak 12-biegowa elektroniczna zmiana przełożeń SRAM. Wyposażono ją w karbonowe koła, widelec, korby i sztycę ze stopu tytanu, dzięki czemu całkowita waga roweru wynosi zaledwie 10 kg, łącznie z silnikiem i akumulatorem. I to jest spora ciekawostka, bo do tej pory najlżejszy rower elektryczny jakim mi by≥ło dane jeździć ważył 15 kg i... był to singlespeed z silnikiem w piaście, na aluminiowej ramie i z baterią która wystarczała na przejechanie około 30 km. Ten swoją minimalistyczną formą mi go przypomina, ale na tym podobieństwa się kończą.

Wbudowany ChatGPT i nie tylko

Urtopia GPTs posiada pierwszy na świecie asystent głosowy AI do jazdy, pozwalający na między innymi nawigację bez użycia rąk i alerty bezpieczeństwa w czasie rzeczywistym z ulepszonym rozpoznawaniem języka. Z łatwością możesz sterować funkcjami, takimi jak biegi i światła, za pomocą prostych poleceń głosowych, a także możesz otrzymywać pomocne wskazówki i nawigację, aby jazda była płynniejsza i przyjemniejsza. DO tego dochodzą jeszcze funkcje treningowe i zdrowotne oferując spersonalizowane spostrzeżenia. Sztuczna inteligencja dostosowuje dokładne zalecenia wyłącznie dla Ciebie - koniec z ogólnymi poradami. Takich smaczków jak opisane powyżej jest więcej i zastanawiam się, czy to w tym kierunku bedą zmierzały rowery przyszłości. Po kolei:

  • Wskazówki i rozrywka w podróży dla inteligentniejszej i bezpieczniejszej jazdy.  
  • Zabezpieczenie przed kradzieżą
  • Nawigacja GPS - bez telefonu komórkowego - jasny ekran wyraźnie pokazuje nawigację w świetle dziennym, bez brzydkiego uchwytu na telefon.
  • Odblokowanie odciskiem palca - koniec z martwieniem się o zgubienie kolejnego klucza.
  • Sterowanie głosowe
  • Aktualizacja OTA 
  • Zestaw czujników:  Moment obrotowy, żyroskop i akcelerometr zapewniają najdokładniejsze wyczucie każdego pedału i inteligentną adaptację jazdy.  
  • eSIM-Enabled: Przechowywanie i śledzenie danych, dostęp do globalnej sieci.
  • Funkcje zdrowotne i treningowe
  • Muzyka Bluetooth - wbudowany głośnik Bluetooth, pozwalający cieszyć się ulubioną muzyką podczas jazdy, bez konieczności noszenia zewnętrznego głośnika.

A co sam producent pisze o swoim wynalazku?

Zbudowaliśmy zestaw elektronicznych sterowników silnika, systemów IOT i serwerów w chmurze, które są połączone za pomocą kart eSIM, tworząc architekturę systemu telefonii komórkowej w kształcie roweru. W ten sposób, po otwarciu interfejsu API, możemy zintegrować funkcje usług oprogramowania i zasoby z całego społeczeństwa. Tak długo, jak firma programistyczna otwiera swoje API, może być zintegrowana z naszym ekosystemem. Dlatego nasz e-rower ma zintegrowane Apple Health, Google Maps, STRAVA, a nawet ChatGPT. Chcemy stworzyć inteligentny ekosystem oprogramowania i sprzętu.

Oprócz oprogramowania jesteśmy również otwarci na peryferyjny inteligentny sprzęt, łącząc inteligentne kaski, inteligentne pierścienie, inteligentne zegarki, inteligentne okulary AR itp. z naszymi rowerami, aby stworzyć ogólne inteligentne wrażenia z jazdy i zbudować system inteligentnych produktów ekologicznych.

Opisany rower możecie zobaczyć na Eurobike - Hala 8.0 E26 i F11 C06.
Czy właśnie jesteśmy świadkami powstania protoplasty rowerowego Terminatora?


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl