​Producent dronów DJI niespodziewanie wkracza na rynek rowerowy z silnikiem Avinox eMTB

Silnik 105 Nm debiutuje wyłącznie w rowerze Amflow PL o skoku 150 mm

Producent dronów i kamer sportowych DJI wszedł na rynek elektrycznych rowerów górskich z Avinox - lekkim systemem silnikowym o wadze 2,25 kg, który zapewnia dwukrotnie większy moment obrotowy niż jego konkurenci. Elektrycznemu silnikowi rowerowemu towarzyszy pełnoprawna aplikacja i dwie opcje lekkich akumulatorów. W momencie premiery silnik jest dostępny wyłącznie w modelu Amflow PL.

Moment obrotowy, moment obrotowy, moment obrotowy

  • Silnik: 105 Nm momentu obrotowego, 2,52 kg
  • Akumulator: 800/600 Wh, 3,74/2,87 kg
  • Pięć trybów wspomagania, w tym automatyczne

Najważniejszym parametrem nowego silnika Avinox jest deklarowany moment obrotowy 105 Nm. To dwa razy więcej niż w przypadku innych lekkich silników, takich jak Specialized SL 1.2 (50 Nm), ale też o 20 Niutów więcej niż mainstreamowe produkty potentatów branży, bowiem DJI Avinox z łatwością przewyższa większe silniki, takie jak Shimano EP8 i Bosch Line CX, z których oba zapewniają 85 Nm, ważące o wiele więcej. To, czy tak duży moment obrotowy jest rzeczywiście użyteczny na szlaku, zależy od dostarczanej mocy systemu, ale nadal jest to imponująca liczba. Przy deklarowanej wadze 2,53 kg, silnik Avinox plasuje się gdzieś pomiędzy wagą lekkiego silnika a silnika o pełnej mocy. SL1.2 firmy Specialized waży około 1,9 kg, podczas gdy systemy EP8 i Line CX ważą odpowiednio 2,6 kg i 2,9 kg. 

"Dziedzictwo pasji DJI do innowacji, a także nasza wiedza w zakresie technologii akumulatorów i silników zgromadzona w dronach i systemach stabilizacji kamer, doprowadziły nas do stworzenia Avinox. To naturalny ruch dla DJI, aby rozszerzyć działalność w tej dziedzinie, ponieważ opanowaliśmy technologie niezbędne dla systemu roweru elektrycznego, pod względem niezawodnego rozwoju silnika, zarządzania baterią, projektowania mechanicznego i inżynierii. Ten potężny i kompaktowy system napędowy do rowerów elektrycznych uosabia nasze dążenie do doskonałości technologicznej i otwiera nowe, ekscytujące możliwości dla DJI jako wiodącego producenta technologii w branży outdoorowej. Cieszymy się, że możemy przedstawić nową propozycję, w której spodziewamy się, że nasza wiedza może zapewnić użytkownikom lepsze wrażenia". powiedziała Christina Zhang, DJI, starszy dyrektor ds. strategii korporacyjnej

Automatyczne wspomaganie, tryby silnika i integracja

Silnik Avinox ma pięć trybów wspomagania, z których wszystkie można dostroić za pomocą aplikacji Avinox. Kierowcy mogą wybierać spośród tradycyjnych trybów Eco, Trail i Turbo, a także 30-sekundowego trybu Boost, który tymczasowo zapewnia maksymalną moc i moment obrotowy. 

Dla użytkowników preferujących podejście "ustaw i zapomnij", silnik DJI posiada tryb automatyczny. Dostosowuje on pomoc w oparciu o informacje w czasie rzeczywistym z wbudowanych czujników. Dokładny sposób działania i dane zbierane przez czujniki nie zostały jeszcze ogłoszone. Towarzysząca aplikacja Avinox umożliwia użytkownikom zmianę trybów mocy, rejestrowanie przejażdżek i konfigurowanie ustawień bezpieczeństwa roweru.

Eco - Stworzony z myślą o efektywnej jeździe na długich dystansach, tryb Eco oferuje stopniowe przyspieszanie i niższe wspomaganie, dzięki czemu rowerzyści mogą z łatwością pokonywać płaskie tereny, oszczędzając energię akumulatora.

Trail - Przeznaczony na mieszane, techniczne szlaki, tryb zapewnia umiarkowane przyspieszenie rozruchu i silniejsze wspomaganie, umożliwiając rowerzystom skuteczne pokonywanie wyzwań terenowych.

Turbo - Zaprojektowany, aby pomóc w pokonywaniu stromych podjazdów, tryb Turbo zapewnia agresywne przyspieszenie rozruchu w połączeniu z maksymalnym wspomaganiem, umożliwiając rowerzystom pokonywanie trudnych przeszkód i terenu.

Boost - oferuje do 30 sekund momentu obrotowego 120 Nm i maksymalną moc wyjściową 1000 W, idealną do scenariuszy takich jak pokonywanie trudnych przeszkód i skomplikowanych podjazdów.

Lekkie akumulatory dla lekkiego silnika

Silnikowi towarzyszą dwa akumulatory litowo-jonowe. Flagowa bateria ma pojemność 800 Wh i deklarowaną wagę zaledwie 3,74 kg - to o 600 g mniej niż 750 Wh Bosch Powertube 750. Dostępna jest również lżejsza bateria 600 Wh o wadze 2,87 kg. Ponownie, jest to znacznie lżejsze niż porównywalne oferty Bosch, takie jak Powertube 625, który waży 3,5 kg. 

Amflow PL Carbon

W momencie premiery silnik Avinox jest dostępny wyłącznie w modelu Amflow PL Carbon.  Informacje o producencie Amflow są skąpe, a PL Carbon jest jedynym rowerem w jego ofercie.  Rama Amflow z włókna węglowego ma deklarowaną masę 2,27 kg (bez silnika i akumulatora), a pełne wersje zaczynają się od 19,2 kg. Mają 150 mm skoku tylnego zawieszenia, które jest dostarczane przez czteropunktowy układ zawieszenia.  Amflow PL Carbon jest kompatybilny zarówno z tylnymi kołami 29 cali, jak i 27,5 cala. Zmiana z jednego rozmiaru koła na inny odbywa się za pomocą flip-chipa. Tabele rozmiarów Amflow sugerują, że dostępne będą cztery rozmiary, od M do XXL. 

Specyfikacja, ceny i dostępność Amflow PL Carbon

Według strony internetowej Amflow, dostępne będą dwa modele - PL Carbon i PL Carbon Pro. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone, podobnie jak dostępność rowerów, ale wiemy, że obie wersje będą korzystać z zawieszenia Fox, napędów SRAM i hamulców Magura. 

Co dalej?

Dodane połączone funkcje obejmują bezpieczeństwo roweru, rejestrowanie i udostępnianie danych, regulację parametrów wspomagania i sprawdzanie statusu roweru w czasie rzeczywistym. System Avinox wykorzystuje standardową komunikację Bluetooth i dwa bezprzewodowe piloty do poruszania się po wszystkich funkcjach na wyciągnięcie ręki.

Jako niezależny początkujący producent rowerów inkubowany przez DJI, właśnie wprowadził na rynek karbonowy ebike allmountain ze skokiem 150/160 mm, który będzie dostępny jeszcze w tym roku w IV kwartale, zaczynając od około 7000 € i przy kompletnej wadze już od 19,2 kg w droższej specyfikacji. Sprawdź naszą osobną relację z Amflow PL Carbon tutaj. Przy tej wadze obecnie na rynku są rowery z mocą 250 W i bateriami ok 400 Wh.

Poza Amflow w momencie premiery, DJI potwierdza, że prowadzi rozmowy z innymi uznanymi producentami ebike'ów. A jeśli wrażenia z jazdy, moment obrotowy, moc i waga się potwierdzą, założymy się, że wielu producentów ebike'ów będzie skakać, aby umieścić silnik DJI AVinox w swoich ramach eMTB.

Będąc fanem marki DJI nie mogę się doczekać jazdy na rowerze z tym silnikiem...


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


Powiązane galerie

komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl