​Dyrektor generalny Bosch eBike Systems wyjaśnia Koalicję na rzecz Bezpieczeństwa Rowerzystów

19 wiodących innowacyjnych firm z branży motoryzacyjnej, rowerowej i technologicznej założyło "Koalicję na rzecz bezpieczeństwa rowerzystów" [C4CS]. Celem sojuszu jest dążenie do rozwoju i ekspansji kompleksowego ekosystemu komunikacji pojazd-wszystko (V2X) w celu poprawy bezpieczeństwa rowerzystów. 

Claus Fleischer, dyrektor generalny Bosch eBike Systems, wyjaśnia, dlaczego firma była jednym z inicjatorów wraz z Audi of America i Spoke Safety. Inicjatorzy napisali w oświadczeniu wstępnym, że "technologia komunikacji V2X może stanowić kolejny ważny wkład w zmniejszenie liczby osób rannych w wypadkach w przyszłości, ponieważ może zapewnić rowerzystom cyfrową widoczność dla innych użytkowników dróg. Mając na uwadze te korzyści, chcemy zapewnić integrację rowerów i rowerów elektrycznych z przyszłym ekosystemem V2X. Nie może tego osiągnąć tylko jedna firma - wymaga to współpracy różnych interesariuszy z różnych branż".

Nowa Koalicja na rzecz Bezpieczeństwa Rowerzystów reprezentuje zobowiązanie do opracowania kompleksowego podejścia do bezpieczeństwa rowerzystów, skoncentrowanego na wdrażaniu technologii vehicle-to-everything. Członkami założycielami koalicji są: Motoryzacja - Audi, Cariad; Rower - Accell, AT-Zweirad, BMC, Bosch eBike Systems, Koninklijke Gazelle, Shimano, Trek Bicycle Corp.; Technologia V2X - Autotalks, Commsignia, Qualcomm, Spoke Safety; Telekomunikacja - Deutsche Telekom, TELUS. W skład Komitetu Doradczego Koalicji wejdą: ITS America, League of American Bicyclists, People for Bikes oraz The Governors Highway Safety Association.

Dlaczego w Ameryce Północnej?

Claus Fleischer z Bosch eBike Systems powiedział Bike Europe, dlaczego koalicja powstała w Ameryce Północnej, wiedząc, że temat ten jest jednym z najważniejszych w organizacjach branżowych w UE. 

"W ubiegłym roku amerykański Departament Transportu wystosował "wezwanie do działania" po wzroście liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych. V2X jest jednym ze sposobów na poprawę tej sytuacji. Wezwano wszystkie zainteresowane strony do wdrożenia V2X, a tym samym odblokowania obietnicy, że V2X może uczynić ruch drogowy bezpieczniejszym. C4CS ma być odpowiedzią branży na to "wezwanie do działania", szczególnie w Ameryce Północnej. Począwszy od Stanów Zjednoczonych i Kanady, inicjatywa będzie poszukiwać sposobów na wprowadzenie wspólnego podejścia przemysłowego do Europy i innych regionów, ponieważ bezpieczeństwo rowerzystów ma bardzo wysoki priorytet - wszędzie na świecie".

Podłącz wszystkie pojazdy, w tym rowery 

Członkowie koalicji uważają, że V2X przynosi korzyści w zakresie bezpieczeństwa, a także może zmniejszyć zatory komunikacyjne. Nowa koalicja jest zaangażowana we wdrażanie krytycznych elementów tej mapy drogowej w celu poprawy bezpieczeństwa rowerzystów i pozyskania innych zwolenników tej misji. Po co zakładać nową organizację branżową dla tak nadrzędnego tematu, który ostatecznie będzie ważny dla prawie wszystkich marek rowerów elektrycznych / rowerów? 

"Uczestnictwo jest otwarte dla wszystkich firm, a kilka firm z branży rowerowej jest już częścią inicjatywy" - wyjaśnia Claus Fleischer. "Tylko dzięki wspólnej pracy technologia V2X może zostać opracowana w sposób, który sprawi, że rowerzyści i e-rowerzyści będą cyfrowo widoczni dla innych użytkowników dróg, przyczyniając się tym samym do bezpieczniejszej jazdy na rowerze. Celem jest połączenie wszystkich pojazdów, w tym rowerów, tak aby korzyści w zakresie bezpieczeństwa były odczuwalne dla wszystkich".

Technologie V2X mogą zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów Jazda na rowerze może przynieść wiele korzyści środowiskowych, ekonomicznych i zdrowotnych, dlatego w ostatnich latach zyskała na popularności w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Wraz ze wzrostem liczby rowerzystów rośnie potrzeba bezpieczniejszego współdzielenia drogi przez rowerzystów i kierowców. Oprócz fizycznej infrastruktury umożliwiającej bezpieczniejszą jazdę na rowerze, terminowe alerty bezpieczeństwa - zasilane przez połączone technologie V2X - mogą pomóc w ograniczeniu liczby wypadków, zapewniając, że rowery "cyfrowo" widzą samochody, a samochody widzą rowery.

61 milionów połączonych urządzeń do 2030 roku Na podstawie wewnętrznych badań i publicznie dostępnych danych Audi szacuje, że do 2025 r. będzie 5,3 miliona pojazdów, stref roboczych, przejazdów kolejowych, rowerów i innych urządzeń, które będą mogły łączyć się za pomocą C-V2X. Do 2030 r. liczba ta może wzrosnąć do 61 milionów połączonych urządzeń, w tym aż 20 000 przejść dla pieszych, 60 000 stref szkolnych, 216 000 autobusów szkolnych i 45 milionów smartfonów. 

Aby uczynić ruch drogowy bezpieczniejszym i bardziej wydajnym dla wszystkich uczestników, Grupa Bosch zobowiązała się do zwiększenia swojego zaangażowania w technologie V2X poprzez dział Bosch eBike Systems, aby zapewnić również integrację rowerów z ekosystemem V2X.

"Pierwszym krokiem było podjęcie zobowiązania i pokazanie, że istnieje międzybranżowa wola i chęć integracji rowerów z ekosystemem V2X. Inicjatywa będzie teraz współpracować w celu zdefiniowania kamieni milowych, aby posunąć tę kwestię naprzód na arenie politycznej, przemysłowej i publicznej oraz opracować wstępne przypadki wdrożeń poprzez współpracę między uczestniczącymi firmami" - mówi Claus Fleischer.

Firmy zainteresowane dołączeniem do Koalicji mogą kontaktować się za pośrednictwem tego adresu e-mail: info@coalitionforcyclistsafety.org


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl