Bell Full 10 Spherical - Bezpieczeństwo i wentylacja przede wszystkim

Bell zaprezentował Full 10 Spherical mediom podczas Crankworx Whistler latem ubiegłego roku, a co bardziej spostrzegawczy widzowie mogli zauważyć, że sponsorowani przez firmę sportowcy nosili je podczas zeszłorocznych wydarzeń. Wczoraj Full 10 Spherical oficjalnie został wprowadzony na rynek i staje się on dostępny dla wszystkich.

Bell Full 10 Spherical jest następcą kasku Full 9 MTB i dzieli kluczowe technologie włączone do off-roadowego kasku motocyklowego Bell Moto 10 Spherical. Full 10 jest certyfikowany do użytku Downhill, BMX i e-Bike, a także jest idealny do slopestyle lub freeride.

Wewnątrz skorupy z włókna węglowego, znajdziesz główną funkcję bezpieczeństwa Full 10 -  Spherical Technology, wspomagany przez MIPS. Technologia Spherical pozwala wewnętrznej i zewnętrznej wyściółce EPS/EPP obracać się wokół siebie podczas zderzenia (jak kula i gniazdo), aby przekierować i zmniejszyć siły rotacyjne na mózg. Jeśli nie widziałeś kasku Bell Spherical z bliska, ukryto w nim całą technologię antyrotacyjną, więc nie widzisz typowej wyściółki MIPS przyklejonej do wnętrza; wnętrze wygląda jak kask bez technologii MIPS i jest w pełni wyściełane dla komfortu.

Kolejną kluczową cechą bezpieczeństwa są magnetyczne, wysuwane poduszki policzkowe Magnefusion, które można łatwo wyrwać z kasku, aby ułatwić ich usunięcie, gdy służby ratunkowe stwierdzą, że mogło dojść do urazu szyi. Mniej istotne, ale również wygodne, wnętrze Full 10 wykorzystuje antybakteryjną wyściółkę Ionic+ ze srebrną przędzą, która ogranicza gromadzenie się zapachów.

Wentylacja była głównym priorytetem przy projektowaniu Full 10, więc Bell zastosował swój nowy "Thermal Exchange Airflow System" (T.E.A.S.). Firma Bell doszła do wniosku, że dobra wentylacja nie polega na wycięciu największej ilości otworów wentylacyjnych w kasku, ale na umożliwieniu przepływu chłodnego powietrza z przodu i łatwej ucieczki ciepłego powietrza z tyłu. Bell przetestował tę koncepcję w swoim kasku Moto 10 i odniósł wielki sukces. Sprawdzono nawet, w jaki sposób powietrze opływające kask Full 10 pomaga w jego przepływie.

Ogromne tylne otwory wentylacyjne Full 10 są trudne do przeoczenia, ale z przodu i po bokach znajduje się wiele mniejszych otworów, które również zapewniają przepływ powietrza. W liczbach Bell może pochwalić się 3 portami wlotowymi, 5 otworami wylotowymi i 13 otworami na podbródku. Ponadto kanały wbudowane w wewnętrzną wyściółkę Spherical Technology również wspomagają wentylację, kierując powietrze nad czołem i przez górną część kasku.

Full 10 został zaprojektowany z portem gogli Panoramic i posiada daszek Bell's Flying Bridge. Sam daszek zawiera kanały wentylacyjne i oferuje niewielki zakres regulacji wysokości. Tuż nad nim znajduje się zintegrowany, odczepiany uchwyt na kamerę, a w zestawie znajduje się uchwyt GoPro. Full 10 jest wykończony tytanowymi D-ringami i magnetycznym zatrzaskiem, dzięki któremu pasek pod brodą jest schowany i nic nie lata podczas jazdy.

Bell nie starał się uczynić Full 10 najlżejszym kaskiem fullface na rynku, bardziej zależało im na włączeniu wszystkich możliwych funkcji bezpieczeństwa. Mimo to, ten karbonowy kask nie jest bardzo ciężki - rozmiar średni to 1000g.

Full 10 Spherical będzie sprzedawany w rozmiarach XS/S, M, L i XL/XXL, obejmujących głowy od 51-63 cm. Dostępne są trzy różne rozmiary skorup, a do każdego kasku dołączone są trzy zestawy wkładek policzkowych o różnej grubości. Bell będzie również sprzedawał osobno najcieńsze i najgrubsze dostępne wkładki (w sumie wyprodukowano pięć różnych zestawów), aby zapewnić dopasowanie do każdej głowy.

Dostępne są cztery wersje kolorystyczne - Matte Black, Arise Matte/Gloss Black, Arise Matte/Gloss White/Bali oraz edycja Gloss White/Black Fasthouse. Full 10 Spherical kosztuje 2 999,90 PLN i jest już dostępny w sprzedaży.

Z ciekawostek dodam, że w tym roku m.in. w tym kasku będzie jeździł Dawid Godziek, który jest ambasadorem marki Bell.

Dystrybutorem marki Bell w Polsce jest AMP Source.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl