POC Ventral Air- nietuzinkowy kask z chipem NFC.

POC od momentu wejścia na rynek rowerowy stara się podążać własnym torem wyznaczając kierunki rozwoju, nie bacząc przy tym na panujące trendy. Kaski z tym logo przez jednych uważane za delikatnie ujmując dziwny pomysł projektantów, przez innych za fantastyczną odmianę i nietuzinkowy design. Jedno jednak zgodnie przyznają wszyscy, swoim wyglądem przykuwają uwagę otoczenia. Przez kilka miesięcy męczyliśmy w naszej redakcji model POC Ventral Air NFC. Tradycyjnie w różnych warunkach pogodowych, zarówno podczas zwykłych coffee ride, jak i na trasach wyścigów szosowych.

Nasze sceptyczne nastawienie do designu kasku dość szybko wygasło. Mimo że odbiega on swoją bryłą i rozmiarem otworów wentylacyjnych od reszty stawki w peletonie, to potrafi się mimo wszystko podobać i przykuwa uwagę obserwatorów. Otworów wentylacyjnych doliczyliśmy się 21 zarówno wlotowch jak i wylotowych, objętość powietrza wpadająca pod kask jest tak duża, że deklasuje on wszystkie dotychczas testowane kaski w naszej redakcji. W upalne dni, mimo swojego czarnego koloru jest dobrym kompanem podczas jazdy w górach. Jeśli jednak szukacie kasku aero, czy nawet kompromisu wentylacji i szybkości, to poszukajcie raczej innego modelu.

Pudełko w którym otrzymaliśmy kask zdradza już na starcie jakość produktu. Solidne, dobrze spasowane opakowanie, pokrowiec, czytelna instrukcja to na powitanie dobra wizytówka. System dopasowania i zapinania kasku nie opiera się na innowacji, jednak jest w swoim minimaliźmie dopracowany do granic. Chcąc redukować wagę kasku projektanci postawili na system uchwytów paskami z tworzywa sztucznego, jednak newralgiczny punkt jakim jest pokrętło i uchwyt na potylicy pozostał w dużo szerszym rozmiarze. Można to docenić podczas regulacji dopasowania kasku  jazdąc rowerem. Całość dopełnia zapięcie klasyczną dwustronną"żabką" . Wyściółka widoczna na zdjęciu również w minimalnej formie potrafi jednak fantastycznie amortyzować i dawać ogromne poczucie wygody, z racji miękkiego i stosunkowo obszernego wypełnienia wewnątrz materiału.

Jak na stosunkowo obszerny kask w rozmiarze M nasz redakcyjny wyświetlił swoją wagę na poziomie 247g. Wynik średni w tym segmencie kasków, jednak mało odczuwalny nawet po kilku godzinach jazdy. Wisienką na torcie jest wspominany chip NFC. Z doświadczenia wiemy, że sporadycznie używany przez ratowników medycznych podczas zdarzeń drogowych, jednak w skrajnej sytuacji może bardzo pomóc w ocenie sytuacji, zagrożenia życia, oraz odszukać więcej danych dotyczących osoby poszkodowanej. Chip działa bez zarzutu, po uruchomieniu aplikacji na smartfonie istnieje możliwość zarówno odczytu danych, jak i wpisanie kolejnych ważnych informacji dotyczących właściciela kasku. W naszym teście towarzyszem kasku były również okulary POC ( o których wspomnimy też wkrótce). Wydaje się to być nierozerwalna para, ponieważ projektanci kasku pamiętali o kompatybilności zestawu i kształt zarówno dolnej krawędzi kasku, jak i okularów współgrają ze sobą nie ingerując w siebie nawzajem podczas użytkowania. Mało tego, dwa przednie otwory wlotu powietrza wyposażone zostały w specjalne taśmy naklejone wewnątrz w celu dużo lepszego trzymania ramion okularów gdy powędrują na kask. Mały, ale bardzo przydatny gadżet.

Jak wspominaliśmy wczesniej wentylacja kasku stoi na bardzo wysokim poziomie, w upalny dzień powyzej 30 st C nie ma efektu przegrzewania się, czy pocenia( chociaż to indywidualna sprawa każdego z nas). Producent wspomina o zwiększeniu odporności i sprężystości podczas uderzeń, za co w pewnej mierze odpowiada laminat pokrywający cały kask jako jednoczęściowy element. Nie ryzykowaliśmy jednak z próbą zderzeniową, dlatego tą kwestię pozostawimy w sferze zaufania do producenta. Widoczność w przód przy pochylonej sylwetce jest bardzo dobra. paski trzymają kask w ryzach pewnie i stabilnie. Naddatek paska powyżej zapięcia przytrzymywany jest bardzo elastyczną osłonką, co bardzo przypadło nam do gustu. Z minusów należy wymienić mimo wszystko słabą aerodynamikę i...więcej nie znaleźliśmy.

Ocena:

Waga -  +4

Design  -   5

Użyte materiały -   5

Bezpieczeństwo -   5

Cena -   4

Nie mamy informacji o oficjalnej dystrybucji na terenie Polski.  Strona producenta jest tutaj - https://www.pocsports.com/


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

  • Chiński wheelset

    Koła karbonowe są lżejsze niż aluminiowe i mogą być bardziej aerodynamiczne, co sprawi, że będziesz szybszy na rowerze w każdym terenie. Ponadto są...

    Więcej...

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl