​Selle Italia i nowa gama SLR: Ewolucja trwa

Model Selle Italia SLR - jedno z najbardziej ikonicznych siodeł ostatnich 25 lat, zostało zmodernizowane, aby pozostać punktem odniesienia zarówno dla profesjonalnych kolarzy, jak i miłośników wysokiej wydajności. Od 1999 roku do dziś SLR towarzyszyło pokoleniom sportowców, wyróżniając się wyścigowym duchem i charakterystycznym kształtem. Obecnie, w czwartej generacji, nowa gama SLR pozostaje wierna swoim legendarnym korzeniom, jednocześnie przyjmując nową wizję designu.  

Selle Italia wprowadza nową gamę SLR z okazji Maratona dles Dolomites.  

Wprowadzone w 1999 roku jako wąskie, ultralekkie siodełko wyścigowe, SLR od razu stało się wzorem dla profesjonalistów. Dzięki minimalistycznej, eleganckiej konstrukcji przez ponad dwie dekady uosabiało lekkość, wydajność i styl w kolarstwie zawodowym. Nawet w późniejszych wersjach z 2010 i 2018 roku zachowało swoją pierwotną ideę, pozostając wierne neutralnemu profilowi i charakterystycznemu odczuciu podczas jazdy.  

W ten sposób w 2025 roku narodziła się czwarta generacja SLR, którą Giuseppe Bigolin, prezes Selle Italia, określa jako „ewolucję, a nie rewolucję”.  

Nowa gama SLR: cechy charakterystyczne  

Wszystkie siodełka z nowej gamy SLR zachowują kształt, a co za tym idzie – typ siedziska, który uczynił ten model rozpoznawalnym na pierwszy rzut oka.  

Jedną z pierwszych nowości jest zmiana długości: 242 milimetry, czyli o 6 mm krócej niż poprzedni model, zbliżając się do limitu regulacji UCI. Decyzja o skróceniu siodełka idzie w parze z przeprojektowanym profilem pianki – teraz minimalnej i bardziej zwartej z tyłu, w obszarze, który – jak pokazuje analiza idmatch Pressure Map – jest rzadko używany i ma niewielki wpływ na komfort jazdy. Punkt podparcia (gdzie kontaktują się guzy kulszowe) pozostaje niezmieniony, a BRP (Biomechanical Reference Point) również znajduje się w tym samym miejscu co w poprzednich wersjach, zapewniając spójne odczucie i płynne przejście ze starszego modelu. Kolejną kluczową innowacją jest zmniejszona waga: wszystkie nowe wersje są lżejsze od poprzedników, oszczędzając cenne gramy i poprawiając responsywność oraz ogólną efektywność.  

Rama również została ulepszona, szczególnie w wersjach z szynami węglowymi, dzięki bardziej efektywnemu układowi włókien i przeprojektowanym kształtom, które poprawiają absorpcję wibracji bez utraty wytrzymałości. Odległość między BRP a przednim punktem mocowania szyny w korpusie zwiększono o 4 mm, aby zapewnić jeszcze większą swobodę regulacji. Wizualnie nowe SLR prezentuje elegancki, minimalistyczny, całkowicie czarny design, który idealnie komponuje się ze stylistyką nowoczesnych rowerów szosowych. Oznaczenia modelu i rozmiaru widnieją na pokrowcu w kolorze szarym.  

Pierwsze modele  

Gama SLR debiutuje w trzech wersjach, a kolejne warianty uzupełniające ofertę pojawią się we wrześniu:  

SLR 3D CARBON  

Waży zaledwie 137 gramów w rozmiarze S3, ustanawiając nowy standard lekkości jako najlżejsze siodełko drukowane w 3D na rynku. Ten nowy model z ramą węglową jest o 29 gramów lżejszy od poprzedniego SLR Boost 3D Kit Carbonio. Zachowuje klasyczny kształt SLR i jest wykonany w technologii Carbon DLS, która tworzy strefy amortyzacji o zróżnicowanej twardości.  

  • Wymiary: S 242 x 130 mm / L 242 x 145 mm  
  • Szyny: Węglowe   
  • Pianka: Drukowana 3D   
  • Waga: S 137 g / L 143 g   
  • Zastosowanie: Szosa   
  • Cena rekomendowana: 449,90 € / 409,99 £
SLR 3D ELITE  

Wersja SLR 3D Elite posiada lekką ramę ze stali szwedzkiej. W rozmiarze S3 jest o 28 gramów lżejsza od poprzedniego modelu SLR Boost 3D TI316. Dokładniej: model w rozmiarze S3 waży 172 g, a w L3 – 178 g. Pokrowiec został opracowany z wykorzystaniem technologii Carbon DLS. 

  • Wymiary: S 242 x 130 mm / L 242 x 145 mm  
  • Szyny: Lekka stal szwedzka Ø7 mm   
  • Pianka: Drukowana 3D   
  • Waga: S 172 g / L 178 g   
  • Zastosowanie: Szosa   
  • Cena rekomendowana: 359,90 € / 329,99 £ 
SLR CARBON  

Model z szynami węglowymi wyróżnia się ręcznie nakładaną pianką, nadającą siodełku artystyczny wygląd. Dostępny w trzech rozmiarach (z wycięciem lub bez), waży zaledwie 118 gramów w rozmiarze S3 – o 4 mniej niż poprzednia wersja.  

  • Wymiary: S 242 x 130 mm / L 242 x 145 mm  
  • Szyny: Węglowe   
  • Pianka: Ręcznie nakładana   
  • Waga: S3 118 g / L3 122 g / S1 135 g / L1 139 g   
  • Zastosowanie: Szosa   
  • Cena rekomendowana: 319,90 € / 289,99 £

Siodełka SLR 3D i SLR CARBON są dostępne na stronie [ www.selleitalia.com](https://www.selleitalia.com)  

Dystrybutorem Selle Italia w Polsce jest AMP Source.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl