​Nowy Bolide F TT wyjedzie na szosę na Igrzyskach Olimpijskich - PARYŻ 2024

Kolarze INEOS Grenadiers będą rywalizować na flagowym rowerze do jazdy na czas, reprezentując swoje kraje.

Pinarello zaprezentowało najnowsze wcielenie swojego kultowego Bolide F TT, który, jak ma nadzieję, poprowadzi kolarzy INEOS Grenadiers do zwycięstwa na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu 2024 podczas reprezentowania swoich krajów w jeździe indywidualnej na czas. 

Michał Kwiatkowski (Polska), Magnus Sheffield (USA), panujący mistrz Europy w jeździe na czas Josh Tarling (Wielka Brytania) oraz byli mistrzowie świata w jeździe na czas Tobias Foss (Norwegia) i Filippo Ganna (Włochy) otrzymali karbonową wersję tego rewolucyjnego roweru w unikalnej kolorystyce, która łączy Luxter Red Gold i Luxter Blue, a na rurze podsiodłowej widnieją ich narodowości.

Bolide F TT wykorzystuje wiele z tych samych technologii, które zostały zastosowane w zaktualizowanych modelach Bolide F HR używanych w zawodach wytrzymałościowych przez włoski zespół torowy.

Przełomowy

Ta w pełni zaktualizowana konstrukcja osiągnęła redukcję CdA o 2,28% w porównaniu z poprzednim modelem Bolide F TT dzięki zastosowaniu następujących kluczowych funkcji:

Technologia AirStream - opracowana we współpracy z University of Adelaide i partnerem badawczo-rozwojowym w dziedzinie aerodynamiki NablaFlow, zainspirowana gruzełkami znajdującymi się na płetwach humbaków, unikalny wzór AeroNodes został zintegrowany z rurą podsiodłową i sztycą podsiodłową w celu zmniejszenia złożonych wirów generowanych przez ruchy nóg kolarzy w celu poprawy przepływu powietrza.

Sekcje AirFoil na suporcie i piastach kół są dłuższe i smuklejsze, aby zmniejszyć powierzchnię czołową. Te innowacje wykorzystują decyzję UCI o usunięciu zasady 3:1, a badania wykazały, że współczynniki kształtu 6:1, a nawet 8:1, działały znacznie lepiej niż pierwotny wzorzec 3:1.  

Wzmocniony chainstay i suport - pozwoliło to zwiększyć prześwit opony z 28 mm do 32 mm w porównaniu z poprzednim modelem, bez uszczerbku dla responsywności i sztywności. 

Wąskie widelce i seatstay'e - Ostatnie trendy w projektowaniu ram aero spowodowały przesunięcie w kierunku szerokich widelców i wsporników siodełka, aby spróbować zmniejszyć całkowity opór roweru i rowerzysty. Szeroko zakrojone badania w tej dziedzinie - które obejmowały ponad 2000 testów obliczeniowej dynamiki płynów (CFD) wykazały jednak, że najwęższe możliwe widelce i wsporniki siodełka minimalizują wagę ramy i zapewniają najszybsze ogólne wyniki w wielu sytuacjach związanych z prędkością wiatru i kątem odchylenia.  

Wspornik klapki chipa w widelcu - nowy widelec Bolide F TT jest wyposażony w tą samą klapkę widelca, który można znaleźć w nowym modelu DOGMA F. Pozwala ono na ukrycie chipu do pomiaru czasu na zawodach przed opływającym powietrzem i przyczynia się do redukcji oporu aerodynamicznego

Zoptymalizowana geometria kierownicy została osiągnięta w wyniku intensywnych testów CFD, aby zminimalizować całkowity opór kierowcy i roweru. Ponownie współpracowano z NablaFlow, aby przeprowadzić niezliczone symulacje przy użyciu ich oprogramowania AeroCloud - które działa na AWS, preferowanym rozwiązaniu chmurowym FIA i wielu zespołów F1 - w celu określenia najbardziej wydajnego projektu.  

Ulepszona integracja koszyka na bidon - badania CFD uwzględniły również optymalne rozmieszczenie koszyka na bidon i bidonu, uzyskując prostsze, bardziej niezawodne i aerodynamiczne rozwiązanie.

Sprawdzony i przetestowany

Bolide F TT ma taką samą geometrię i wymiary jak obecny Bolide F TT i jest dostępny w czterech standardowych rozmiarach ram, które zostały sprawdzone i zatwierdzone przez UCI. 

Prezes Pinarello Fausto Pinarello powiedział: "Nie ma większego etapu niż Igrzyska Olimpijskie, aby wprowadzić na rynek nowy rower i jesteśmy niezmiernie dumni z nowego Bolide F TT. To rower, który nadal przesuwa granice sportowej wydajności i zapewni naszym kolarzom najlepszą szansę na sukces w Paryżu".


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl