​Classified poszerza obręcze zestawów kół R36 i R50, aby pasowały do opon szutrowych

Zaktualizowane zestawy kołowe nadal obsługują wyłącznie system piast Powershift

Classified wprowadziło na rynek zaktualizowane karbonowe koła szosowe, R36 i R50, które współpracują wyłącznie z własnym układem napędowym Powershift w piaście. Koła mają zmodernizowane, szersze profile obręczy, z wychodzącymi obręczami R35 pogłębionymi o 1 mm, aby stworzyć R36. Obręcze R50 pozostają głębokie na 50 mm. Ceny nowych zestawów kołowych wynoszą 1500 euro za sztukę. Niezbędny system piast Powershift 142 mm należy dokupić osobno za 1299 euro.

Zaktualizowane profile obręczy

Classified starał się zmodernizować profile obręczy dla swojej najnowszej generacji zestawów kołowych.  R36 odnotował skok głębokości o 1 mm w porównaniu do poprzedniego R35, ale główne zmiany są widoczne wewnątrz. Wewnętrzna szerokość obręczy wynosi teraz 22,5 mm (wzrost z 19 mm), podczas gdy szerokość zewnętrzna wzrosła do 28,5 mm (wzrost z 27 mm). Classified twierdzi, że zmiany zostały wprowadzone w odpowiedzi na rosnącą popularność szerszych opon. Teraz, zamiast zalecać górną granicę opon 700x32c, nowe koła mogą obsługiwać gumę do 700x42c.

Daje to kołom większą wszechstronność na szosie, podczas gdy Classified zasugerował, że koła mogą być również używane z oponami szutrowymi w szybszych wyścigach szutrowych. Obręcze nadal mają haczykowatą konstrukcję, przystosowaną zarówno do opon bezdętkowych, jak i typu clincher. Każda z nich jest dostarczana z zamontowaną taśmą bezdętkową.

Brak możliwości wyboru standardowego wolnobiegu

Nic dziwnego, że zestawy kołowe Classified R36 i R50 są kompatybilne tylko z systemem piast Powershift 142 mm - o czym świadczy specjalna obudowa znajdująca się na pustej skorupie piasty tylnego koła. W nowych kołach 22 szprychy Pillar Wing z prostym naciągiem łączą obręcz z piastami (zmiana ze szprych DT Swiss Aerolite). Przednie koło ma standardową konstrukcję piasty z łożyskami ze stali nierdzewnej, biorąc pod uwagę, że system piasty Powershift znajduje się w tylnym kole. Pomimo nieco głębszej i szerszej konstrukcji obręczy, R36 waży około 1315 g, a R50 1415 g - tyle samo, co poprzednia generacja.

Obie te wartości podano bez zainstalowanej piasty Powershift - rowerzyści mogą spodziewać się, że doda ona około 475 g do tylnego koła, plus bezprzewodowy mechanizm zmiany przełożeń w rowerze (dedykowana inteligentna oś przelotowa, przycisk zmiany przełożeń, ramię reakcyjne i kaseta Classified).  Oczywiście system umożliwia usunięcie przedniej przerzutki i zastosowanie tarczy 1x (podczas gdy kaseta jest wymieniana), więc kara wagowa jest częściowo złagodzona. Nowe zestawy kołowe są już dostępne i były prezentowane na pokazie rowerów konsumenckich Velofollies w Kortrijk w Belgii. 

Oba zestawy kołowe R36 i R50 kosztują 1500 euro, bez systemu piast Powershift. Kosztuje on 1 299 euro, co daje łącznie 2 799 euro za całościową konwersję roweru. Firma twierdzi, że będzie kontynuować współpracę z zewnętrznymi markami kół - takimi jak FFWD i Hunt - w celu zintegrowania technologii piasty ze wspólnymi projektami.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl