​Rondo Ruut v2 Carbon Gravel Bike bije Specializeda na głowę

W tym tygodniu, podczas wewnętrznego spotkania z dystrybutorami, ujawniono całkowicie nowy rower gravelowy Rondo Ruut CF Gen 2.0 z unikalną ramą z przerwaną rurą podsiodłową. Wydawałoby się, że jest to całkowicie unikalny projekt ramy, dopóki nie zobaczyliśmy patentu Specializeda na ramę Angled Strut na początku tego tygodnia. Jednak gdy tamten jest wciąż tylko koncepcją, nowy Ruut Rondo jest już rowerem, którym można jeździć. I do tego prawdopodobnie będzie dostępny jeszcze w tym roku!

Podziękowania dla Przemka który nakręcił film i udostępnił go na swoim kanale YouTube Gravelowy x Velopoint. Z tego właśnie filmu pochodzą zrzuty ekranu, bo jak wiadomo żadnych oficjalnych zdjęć jeszcze nie ma.

Co już wiadomo

Rower jest prawdziwy, jeżdżący i nie jest to makieta na pokaz. To nowy rower gravelowy 2023 Rondo Ruut CF Gen2.0. Jego projekt był w fazie rozwoju od 2020 roku i jest bardziej komfortowy niż kiedykolwiek. Tylko nie jest jeszcze całkiem gotowy. Ale będzie niedługo o czym później.

Najbardziej oczywistą rzeczą jest ta przerwana konstrukcja rury podsiodłowej. Podobnie jak w przypadku patentu Specializeda, komfort rowerzysty był głównym czynnikiem decydującym o nowej konstrukcji. Jeśli chodzi o ten patent, Rondo nie jest zbytnio zaniepokojone, ponieważ ich rozwiązanie jest wcześniejsze od projektu Specializeda i nie pokrywa się z ich bardzo specyficznym, eliptycznym rozwiązaniem Angled Strut. A Rondo i tak prawie na pewno będzie pierwsze na rynku.

Rondo nie boi się również powiedzieć, że ich zdaniem to po prostu "wygląda fajnie". Przerwanie ciągłej rury od wspornika siodła w dół do suportu "pomaga ogromnie" najwyraźniej, ponieważ rama węglowa może zginać się więcej w pionie bez utraty sztywności bocznej lub ogólnego prowadzenia.

Nowy Ruut będzie o kilka gramów cięższy od wersji oryginalnej, ale podobno niewiele. Z informacji wynika, że był to bardziej świadomy wybór, aby nadać priorytet unikalnemu prostokątnemu kształtowi rur w ich najnowszej stylizacji. Nigdy nie było planu mieć absolutnie najlżejszego roweru, a powodem do zadowolenia jest osiągnięcie równowagi pomiędzy unikalną estetyką roweru gravelowego a konkurencyjną wagą ramy.

Nowy karbonowy Ruut będzie również wyposażony w napęd 1x - zwyczajnie nie ma gdzie zamontować przedniej przerzutki. Jednak wiele rowerów gravelowych od lat mają napęd 1x. W nowym rowerze zastosowano również w pełni wewnętrzne prowadzenie przewodów poprzez nowy, obrobiony w Rondo wspornik oraz poprzez coś, co wydaje się być sterami typu "flip chip", co wynika z oznaczenia "Vario Geo" na górnej pokrywie.

Podobno wewnętrzne prowadzenie jest dość elastyczne i wybacza błędy. Nowy Ruut będzie dostępny w kilku wersjach napędów 1x, kiedy zostanie wprowadzony na rynek pod koniec tego roku, z mechaniczną i elektroniczną zmianą przełożeń. Ten rower jest już wyposażony w mechaniczną przerzutkę tylną i mechaniczne hamulce tarczowe!

Podczas gdy Ruut od czasu swojego debiutu posiada jeden ogólny projekt dla wersji CF carbon, ST Steel, AL aluminium i TI titanium - ten nowy model karbonowy będzie jedynym, który posiada przerwaną rurę podsiodłową. Rowery ST, AL i TI również zostaną wkrótce zaktualizowane, ale z bardziej konwencjonalnymi konstrukcjami ram.

Poza nowym układem ramy, rower nadal ma charakterystyczny dla Rondo widelec TwinTip z możliwością zmiany geometrii przedniej osi, co pozwala na wybór pomiędzy rasową lub bardziej stabilną geometrią szutrową. Nowy widelec ma również dużą płetwę aerodynamiczną po stronie tarczowej, która ułatwia przepływ powietrza nad zaciskiem hamulca.

Widelec ma również tę samą pudełkowatą konstrukcję główki ramy, którą po raz pierwszy zobaczyliśmy w zeszłorocznych rowerach szutrowych Ratt all-road i Mylc adventure. Do tego dochodzą obniżone chainstay'e dla zwiększenia prześwitu opon, wspornik siodła 27,2 mm, gwintowany suport T47, hamulce tarczowe montowane na płasko, sztywne osie 12 mm, co najmniej dwa zestawy mocowań koszyka wewnątrz przedniego trójkąta, mocowania torby na górnej rurze, mocowania koszyka pod dolną rurą, być może zestaw mocowań tylnego bagażnika lub błotnika i to, co wydaje się być UDH dla kompatybilności z obecnymi i przyszłymi standardami przerzutek tylnych.

Kiedy nowy Rondo Ruut CF 2.0 będzie miał premierę i kiedy będzie dostępny?

Ten karbonowy rower gravelowy, który widzimy, to wciąż oficjalnie tylko działający prototyp, choć jest to w zasadzie projekt końcowy. Będzie gotowy do wejścia do regularnej produkcji na początku tego lata. Ponieważ jest to produkt z roku modelowego 2023, będzie dostępny dla konsumentów jeszcze w tym roku. Nie podano dokładnych dat ani oficjalnej premiery, ani rzeczywistej dostępności dla konsumentów. Należy przypuszczać, że prawdopodobnie poznamy wszystkie szczegóły techniczne nowego roweru gravelowego tego lata na targach Eurobike (lub wkrótce potem) i będzie on dostępny w sklepach rowerowych na przełomie lata i jesieni.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl