​Princeton Carbonworks tworzy bezdętkowe koła szosowe o masie poniżej 1000 g.

Zaprojektowane jako ultralekkie koło do podjazdów, nowy zestaw kół Princeton Carbon Alta 3532 jest pierwszym, w którym zastosowano nową konstrukcję i układ obręczy Evolution, dzięki czemu waga obręczy wynosi 348 g, a kompletnych zestawów kół do jazdy bezdętkowej zaledwie 950 g.

Dla przeciętnego rowerzysty, 1094g bezdętkowy zestaw kół z hamulcem tarczowym jest bardziej interesujący, a dalej pozostaje niezwykle lekki. Dzięki wielu opcjom piast i szprych, a nawet opcji hamulca obręczowego, każdy znajdzie coś dla siebie szukając lekkiego zestawu kół do roweru szosowego.

Jeśli chodzi o nowe technologie, Alta 3532 jest pierwszym zestawem kół w stajni PCW, który wykorzystuje naszą nową konstrukcję i układ obręczy EVOLUTION. Głębokość obręczy waha się pomiędzy 35 a 32 milimetrami, a waga obręczy wynosi 348 gramów niezależnie czy na oponę czy szytkę. Koła oferują lepszą równowagę naprężenia szprych i ostatecznie lepsze ogólne osiągi dzięki wykorzystaniu kształtu obręczy do zrównoważenia kąta nachylenia szprych: strome szprychy (strona napędowa na tylnym kole i strona tarczowa na przednim kole) są przymocowane do głębszej części obręczy, dzięki czemu są bardziej symetryczne w stosunku do szprych przeciwległych stron. 

Po raz pierwszy w historii zastosowano zmienny i asymetryczny przekrój poprzeczny, aby ułatwić zaczepienie szprych i stworzyć bardziej bezpośrednie połączenie szprych z obręczą; łoże nypla przegubowo zmienia się ze strony napędowej na nienapędową, aby lepiej dopasować kąt wejścia szprychy do obręczy. EVOLUTION jest z natury lżejszą konstrukcją dzięki usunięciu materiału z wewnętrznej strony krawędzi obręczy, optymalizacji kątów mocowania szprych i napięć, a ostatecznie stworzeniu bardziej wydajnego produktu końcowego.

Przykładowe deklarowane wagi zestawów kołowych to:

950g - piasty Tactic Racing TR01, szprychy CX-Ray, tubular
1094g - piasty Tactic Racing TR01, szprychy CX-Super, tarcza bezdętkowa
1157g - piasty Tactic Racing TR01, szprychy CX-Ray, tarcza bezdętkowa
1202g - piasty DT180, szprychy CX-Ray, tarcza bezdętkowa 

Oferowanych jest kilka wykończeń i grafik, niektóre z nich są za dopłatą. Topowa konstrukcja wykorzystuje piasty Tactic TRO1, które ważą zaledwie 215g para.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl