5DEV znalazło receptę na problemy z dostawami w czasie pandemii

5DEV jest młodszym oddziałem rowerowym większej i bardziej uznanej firmy zajmującej się obróbką mechaniczną o nazwie 5th Axis. 5th Axis jest liderem w produkcji złożonych komponentów dla przemysłu lotniczego i medycznego.

Współzałożyciele 5th Axis/5DEV są rowerzystami, którzy uprawiają kolarstwo górskie od ponad 30 lat. Gdy podczas pandemii brakowało części zamiennych, a czas oczekiwania na nowe komponenty do rowerów był bardzo długi, postanowili zacząć budować własne produkty. Celem 5DEV było opracowanie korb, które mogą być wyprodukowane w krótkim czasie. Wykorzystując 5-osiowe maszyny CNC, firma jest zdolna wyprodukować produkt w ciągu kilku dni, a nie miesięcy czy lat, jak to wynosił czas oczekiwania na produkty w czasie pandemii, a i do tej pory dostępność wielu części pozostawia wiele do życzenia.

Wszystkie produkty oferowane przez 5DEV są projektowane i produkowane we własnym zakresie z aluminium lotniczego, przy użyciu opatentowanego systemu narzędziowego, wykorzystującego wydajne procesy i zarządzającego projektem i budową od początku do końca.

Zarówno korby Gravel, jak i korby Trail/Enduro wykonane są z aluminium 7075-7651. Są one zbudowane tak, aby były zarówno lekkie jak i mocne. Korby Trail/Enduro ważą według zapewnień 525g (z 30mm osią), natomiast korby Gravel ważą 491g z osią 29mm. 

Nie ma zbyt wielu kosmetycznych różnic pomiędzy tymi dwoma różnymi korbami. Jednak po bliższym przyjrzeniu się można dostrzec subtelne różnice pomiędzy korbami Trail/Enduro i Gravel. Korby Gravel mają nieco bardziej dopracowane narożniki i dodatkowe fazowanie na krawędzi ramienia idące dalej w górę od pedału w kierunku śruby ściągającej. Ponadto model gravelowy ma nieco mniej materiału wokół podstawy ramienia (przy śrubie ściągającej). Te kilka obszarów wyeliminowanego materiału jest źródłem 34g różnicy w wadze korb Gravel.

W obu przypadkach zastosowano śruby korbowe ze stali chromolibdenowej. Zarówno korby Trail/Enduro jak i Gravel objęte są 5-letnią gwarancją.

Specyfikacja techniczna

Q-Factor: 167mm Boost | 176 SuperBoost+
Szerokość suportu: 68 - 73 mm dla Boost | SuperBoost dostępny w wybranych rozmiarach
Średnice osi: 30mm i 29mm
Długości: 135mm, 145mm, 155mm, 160mm, 165mm, 170mm, 175mm 
Materiał: 7075-T651 Billet Aluminum
Śruby korby: Chromoly Steel 
Preloader: CNC'd 7075 Alloy 
Zębatka: Kompatybilna z SRAM 3-Bolt Direct Mount Chainring Interface
Waga: 525g (170mm długości 30mm osi)
Gwarancja: 5 lat 
Zawiera osprzęt do montażu zębatki
Dostępne kolory: Clear Raw Anno, Black
Wyprodukowano w San Diego, w Kalifornii
Cena: 499 USD (349$ za 135mm i 140mm)


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl