​Cannondale wprowadza Lab71 jako hi-end wśród swoich rowerów

Odpowiednik marki S-Works odchudzi o gramy swoje high-endowe ramy. Cannondale zaprezentował Lab71, submarkę premium dla swoich rowerów z najwyższej półki.

W grudniu można było zauważyć napis "Lab71" na rurze podsiodłowej jeszcze niewydanego Cannondale SuperSix Evo. BYły spekulacje, że może to być nowa, najwyższa klasa karbonu, odpowiednik znaku S-Works Specializeda lub coś podobnego do ProjectOne Treka. Teraz Cannondale ujawnił więcej szczegółów na temat Lab71 i choć nie potwierdził jeszcze dokładnie, które rowery zostaną zostaną oznaczone jako Lab71, spodziewajcie się, że nowy SuperSix odegra tu kluczową rolę.

Cannondale twierdzi, że Lab71 nawiązuje do 1971 roku, czyli roku założenia firmy. Producent opisuje Lab71 jako "najlepszy z najlepszych" ze swoich rowerów, ale na tym etapie ujawniła niewiele wartych uwagi szczegółów.

Jak możemy przeczytać na stronie producenta:

Najlepszy z najlepszych. N-ty stopień. LAB71 to oddział z jednym prostym mandatem: tworzyć maszyny marzeń. Najlżejsze. Najszybsze. Najbardziej oszałamiające, na i poza rowerem. Każdy szczegół przemyślany. Każdy komponent przeanalizowany. Każdy materiał zoptymalizowany. To są rowery, których można pożądać, ale co ważniejsze, na których można jeździć. Rowery, które przyciągają i inspirują. Rowery, które przekraczają granice oczekiwań. Rowery, które pozwalają na nowo wyobrazić sobie, co jest możliwe.

Lista rowerów zatwierdzonych przez UCI na rok 2023 pokazuje, że istnieją trzy poziomy ram dla nowego SuperSix Evo. Prawdopodobnie najwyższy poziom - i według wszelkiego prawdopodobieństwa najlżejszy - Cannondale SuperSix 4 Hi-Mod to wersja Lab71. Dzieje się tak, ponieważ Cannondale obiecuje, że rowery Lab71 będą wyposażone w "najnowocześniejsze materiały i procesy, połączone z oszałamiającymi wykończeniami i wyselekcjonowanym wyborem najlepszych dostępnych komponentów". W skrócie, rowery te będą miały lepsze ramy i części, a nie tylko krzykliwe malowanie. Nie wiadomo jeszcze, czy najwyższej klasy rama Hi-Mod będzie dostępna tylko jako rower Lab71.

Cannondale twierdzi, że modele Lab71 będą dostępne w premierowej linii rowerów szosowych, gravelowych, górskich i elektrycznych od 1 marca. Z pewnością niebawem pojawi się SuperSix, ponieważ rower ten jest już używany przez ekipy Cannondale w pierwszych wyścigach sezonu WorldTour. Cannondale nie podał cen, ale przypuszczamy, że rowery Lab71 będą kosztować więcej niż najdroższe obecnie rowery tej marki. Może jednak nas czymś zaskoczy?

Choć wiadomość ta pojawia się w kontekście przewidywanego spadku cen niektórych rowerów w 2023 roku z powodu nadwyżki zapasów, nie jest rzadkością, że marki tworzą submarkę premium dla flagowych rowerów. Na papierze jest to próba Cannondale'a, by wywyższyć swoje rowery z najwyższej półki w podobny sposób, jak w przypadku rowerów Specialized noszących nazwę S-Works. Podobnie Canyon wprowadził oznaczenie CFR halo w 2020 roku.

Na więcej szczegółów musimy jeszcze poczekać.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl