Rowery elektryczne RIESE MULLER - nowości w ofercie

Większości naszych czytelników marka RIESE MULLER z pewnością nie jest znana. Raczej nie spotkacie jej na żadnym z popularnych wyścigów e-MTB. Rzadkością są także na polskich ulicach. Dlaczego? Posłużę się porównaniem. W ilu najpopularniejszych zestawieniach sprzętu audio zobaczycie takie nazwy jak McIntosh, Mark Lewinson, Chord czy Naim? Raczej w bardzo niewielu. Prędzej zobaczycie takie nazwy jak Denon, Yamaha, Sony, Marantz itd.
Tym jest właśnie marka Riese Muller w świecie rowerów - Hi-Endem.

Design bardzo charakterystyczny i typowy dla tego producenta. Szczególnie w morzu wielu rowerów łudząco do siebie podobnych. Te można rozpoznać z daleka. Ich ewolucja następuje dość powoli, jednak jedno pozostaje niezmienne - każda rama cechuje się niezwykłą sztywnością. Nieporównywalną z dosłownie żadnym rowerem innej marki. Taki był cel i choć okupiony został zwiększoną wagą rowerów, jest powodem do dumy niemieckiej firmy.

Oferta to przede wszystkim rowery trekkingowe, transportowe i MTB. Rodzynkiem w ofercie jest składak Birdy, jako jedyny nieelektryczny rower. W 2006 roku zdobył on nagrodę za design IF product Design Award. Lista nagród jakie zdobyły produkty marki Riese Muller jest dość długa.

Ciekawostką jest fakt, że każdy z modeli oferowanych rowerów możemy zamówić nie tylko w kilku wariantach. Mamy także możliwość wyboru różnych komponentów, przez co zamówiony rower może być jedyny w swoim rodzaju.

Na rok 2023 znajdziemy kilka nowości. Zdecydowana większość modeli została w niezmienionej formie, jednak pojawiło się kilka ciekawostek.

RIESE MULLER Load4 75

riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny, load4 75

Nowością jest system  Bosch Smart. Oferowany jest z bateriami 545 lub 725 Wh oraz silnikami Bosch Cargo i Performance Speed. Do wyboru są także wyświetlacze Intuvia 100 i Kiox 300. Zaoferowano także także kilka rodzajów przestrzeni ładunkowej. Może być ona wykorzystana jako przestrzeń do przewozu towarów. Po dokupieniu fotelików i pokrywy przeciwdeszczowej także dzieci. Rowery cargo cieszą się na rynku coraz większą popularnością. Nie tylko w przypadku firm transportowych i dowozu na tzw. "Ostatnia milę". Są także wybierane przez rodziców. Można aktywnie spędzić czas ze swoimi pociechami lub zawozić je do przedszkola. Nowością jest IDIT BOX i Utility Box. Pierwsza z nich to funkcjonalna skrzynia IDIT, która oferuje zamykaną przestrzeń o objętości 175 litrów. Dwuczęściowe wieko, utrzymywane jest pewnie przez sprężynujące zawiasy, co ułatwia otwieranie i zamykanie skrzyni. Szczeliny wentylacyjne, oświetlenie wewnętrzne i zmywalna wkładka higieniczna dopełniają reszty funkcjonalności. Dodatkowo można skorzystać z systemu MOLLE do mocowania akcesoriów. Druga zamykana skrzynia wykonana jest z odpornego na warunki atmosferyczne polipropylenu. Posiada ona strukturę plastra miodu i pojemność 270 litrów. Materiał jest niezwykle wytrzymały i składa się w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu. Profil ochronny krawędzi z uszczelnieniem zapobiega przenikaniu wody, a gazowe sprężyny ułatwiają otwieranie i zamykanie skrzyni. Rower możemy także wyposażyć w system ABS w wersji 2.0. Bazowa cena tego roweru wynosi 7199 euro.

riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny
riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny
riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny
riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny
riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny

RIESE MULLER Packster 70

riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny, packster 70

Po roku nieobecności w ofercie firmy pojawił się nowy rower elektryczny Packster 70. Oferowany jest w czterech wersjach podstawowych, z których każda może być prawie dowolnie modyfikowana. We wszystkich wariantach zastosowano silnik Bosch Cargo Line Cruise. Oprócz nowej konstrukcji R-M oferuje teraz Packstera także w wersji full suspension. Skrzynia transportowa oferuje teraz o wiele więcej możliwości. Zacznijmy od przewozu osób. Troje dzieci lub jedna osoba o wzroście do 165 cm zmieszczą się w skrzyni z EPP. Produkowana jest ona bez szkodliwych substancji i w 100 % nadaje się do recyklingu. Zadbano o ich bezpieczeństwo. Foteliki dziecięce wyposażone są w 5-punktowe pasy bezpieczeństwa. Ochrona przed uderzeniami bocznymi zapewnia wysokie bezpieczeństwo w ruchu miejskim, a środkowa barierka służy jako uchwyt. Opcjonalne akcesoria, takie jak czterosezonowy kaptur czy plandeka, są produkowane w sposób przyjazny dla środowiska. Foteliki dziecięce zaś są wykonane w 100% z tkaniny pochodzącej z recyklingu. Możesz więc beztrosko zabrać ze sobą swoje dzieci.

packster
riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny, packster riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny, packster
riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny, packster packster
riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny, packster packster

Zmiany na lepsze dotyczą także kwestii transportu rzeczy. Wersja podstawowa Packster 70 zawdzięcza to głębokiej podłodze oferującej przestrzeń ładunkową o pojemności do 240 litrów. Dzięki systemowi Cargo Carry, absorbująca wstrząsy i jednocześnie izolująca skrzynia EPP dopasowuje się do każdej potrzeby. Nieważne czy chodzi o płaską powierzchnię ładunkową, transport skrzyń Euronorm, czy miejsce do przewozu mniejszych przedmiotów. System Cargo Carry chroni towary dzięki elastycznym elementom wkładanym i szerokim możliwościom regulacji. Opcjonalnej pokrywa High Box Cover zapewnia możliwość transportu do pojemności ok. 375 litrów. Ceny zaczynają się od 7199 euro.

Całkowitą nowością jest koncept miejskiego roweru cargo Multitinker.

Wywodzi się on z modelu Tinker - jednego z najmniejszych rowerów w ofercie Riese-Muller. Bliżej mu było do "prawie" składaka niż do roweru transportowego.

riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny, multitinker

Multitinker staje się przez to idealnym zamiennikiem samochodu w mieście. Dwoje dzieci, zakupy lub wszelkiego rodzaju towary. Wszystko to można bezpiecznie i bez wysiłku przewieźć na miejskim rowerze elektrycznym. Szczególnie biorąc pod uwagę zastosowany mocny silnik Boscha Performance CX 4tej generacji. Nisko położony środek ciężkości zapewnia stabilne prowadzenie, a kompaktowa długość pozwala zaoszczędzić miejsce w garażu. 

multitinker, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny multitinker, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny

Na bagażniku Multitinkera można bezpiecznie zabrać dwójkę dzieci lub większego pasażera o wadze do 65 kg. Przy bocznych oparciach stopy pasażerów zawsze znajdą miejsce. Maluchy są przy tym dobrze chronione. Wszystko dzięki opcjonalnemu zestawowi z pałąkiem bezpieczeństwa, wygodnym siedziskiem i osłonami na szprychy.

multitinker, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny multitinker, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny

Kiedy nie przewozicie osób, tylna część umożliwia przymocowanie sporej wielkości torby transportowe o pojemności 84 litrów. Pozwalają one optymalnie wykorzystać przestrzeń ładunkową. Ich mocowanie jest pewne, ale można je łatwo i bez narzędzi zdjąć. Ceny od 5699 euro.

Największymi rowerami transportowymi zdolnymi do przewożenia największych ładunków są...

RIESE MULLER Transporter 65 i 85

riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny, transporter

Różnice pomiędzy nimi dotyczą tylko wielkości części ładunkowej. Nazwa mówi sama za siebie. Dzięki elastycznym rozwiązaniom transportowym można bezpiecznie przewieźć większe ładunki i towary. Rowery oferowane są z silnikiem Bosch Performance w wariancie Vario z piastą Enviolo i napędem pasowym. Nie wymaga on żadnej konserwacji. Dzięki elastycznym akcesoriom idealnie sprosta Twoim potrzebom. Niezależnie od tego, czy transportujesz duże skrzynie, czy małe przedmioty.

riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny, transporter

Różnice pomiędzy modelami dotyczą także dostępnych do nich akcesoriów. Większy z nich został zaprojektowany tylko jako rower cargo. Do dyspozycji mamy 3 rodzaje skrzyń lub otwartą platformę na przewóz towarów. 

transporter, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny transporter, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny
transporter, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny transporter, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny

Mniejszy ma pod tym względem możliwości wiele większe. Znajdziemy tu skrzynię na przewóz towarów, także z plandeką zapewniającą ochronę ładunku przed brudem i deszczem. Istnieje także możliwość przewożenia psa, dwoje dzieci oraz możliwość instancji daszku. Zapewnia on całoroczną ochronę przed wiatrem, deszczem, śniegiem i słońcem. Posiada również regulację wysokości w zależności od pozycji kierownicy. Dzięki spoilerowi zaś zapewnia również ochronę kierującego przed wiatrem i pogodą. W ciepłe, letnie dni dzieci są chronione przed upałem przez długą, zacienioną powierzchnię. Zwijane ściany boczne przy tym zapewniają przyjemne chłodzenie. Elastyczny schowek na suficie okapu zapewnia miejsce do przechowywania lekkich przedmiotów. 

transporter, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny transporter, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny
transporter, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny transporter, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny

Oba rowery można również zamówić w opcji Dual battery. Dostępne wówczas 1000 Wh pojemności, pozwoli na bardzo dalekie wyjazdy. Ceny? Transporter 65 od 5799 euro, a jego większy brat 85 od 5999 euro.

Kolejną nowością jest linia rowerów miejskich RIESE MULLER UBN.

ubn, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny

Występuje ona w dwóch rodzajach ram - męskiej UBN Five i damskiej UBN Seven. Ponadto każdy z nich oferowany jest w trzech wersjach bazowych wyposażenia: Touring, Silent i Singlespeed. Jako jedyne rowery w ofercie R-M nie są wyposażone w systemy napędowe Boscha. Rowery UBN wydają się być idealnymi rowerami miejskimi, także dzięki innowacyjnej obsłudze i licznym funkcjom łączności. W pełni sieciowy, UBN Five wyznacza nowe standardy w świecie e-bike'ów. 

ubn, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny

W przypadku tych rowerów zastosowano nowy system Fazua 60. Silnik i akumulator są ledwo zauważalne w ramie. Akumulator można łatwo wyjąć w celu ładowania poza rowerem. Można go także ładować bezpośrednio wewnątrz roweru. Pomimo całkowicie aluminiowej ramy wskazówka wagi zatrzymuje się na 19,5 kg.

Nigdy nie lubiłem przeładowania ilości urządzeń na kierownicy i UBN doskonale wpisuje się w ten trend. Odpowiedni tryb jazdy wybierasz za pomocą Ring Control. Hub LED umieszczony w górnej rurze pokazuje wybrany poziom i stan naładowania poprzez kolorowe diody. Jeśli używasz smartfona, na mostku umieszczono interfejs SP Connect. Ładowanie jest możliwe przez USB-C (etui na smartfon dostępne osobno).

ubn, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny ubn, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny

Trzeba wspomnieć również o nowym napędzie Fazua 60. Jest to znaczący krok do przodu w porównaniu z poprzednim systemem tej marki. Zwiększono moc silnika do 450 W przy 60 Nm momentu obrotowego i wadze 1,96 kg. To najlżejszy silnik elektryczny do roweru o takich parametrach. Zwiększono także pojemność baterii z 250 Wh do 430 Wh przy wadze zaledwie 2,3 kg. System jednak dalej pozostaje kompaktowy. W dalszym ciągu pozostaje możliwość wyjęcia baterii i jazda bez niej. Jednak silnik już pozostaje w ramie.

ubn, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny ubn, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny

Na uwagę zasługuje też koncentrator LED Fazua i sterowanie pierścieniem

ubn, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny ubn, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny

Hub LED. Wykorzystuje on kolorowe diody LED do informowania o wybranym trybie jazdy i aktualnym stanie ładowania. Posiada również opcję ładowania smartfona przez USB-C oraz Bluetooth. Dzięki temu można sparować smartfon z darmową aplikacją RX Connect i używać go jako wyświetlacza. Obsługa systemu odbywa się za pomocą Ring Control na kierownicy. To tutaj wybierane są tryby jazdy, aktywowany jest asystent pchania czy włączane są światła. Ceny zaczynają się od 4899 euro.

Ten rower można było już kupić w tym roku. Mowa o modelu Charger4, który w stosunku do poprzedniej wersji otrzymał system Bosch Smart. 

charger4, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny

Charger4 to komfortowy rower trekkingowy. Pozwala on pokonywać długie dystanse dzięki zastosowaniu baterii o pojemności 750 Wh. Za komfort jazdy odpowiada amortyzator powietrzny i regulacja kąta amortyzowanej sztycy. Dzięki temu pozycja siedząca może być dostosowana do Twoich potrzeb. System Smart pozwala na jazdę nawet bez wyświetlacza. A to dzięki pilotowi LED z najważniejszymi informacjami widocznymi na pierwszy rzut oka. Kolor diód wskazuje na wybrany tryb jazdy, podczas gdy ich ilość wskazuje na pozostały zasięg.

charger4, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny charger4, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny
charger4, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny charger4, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny

Zastosowano silnik Bosch Performance CX 4 generacji. Nie mogło być inaczej w takim rowerze. Optymalny dobór komponentów pozwala przejechać do 100 kilometrów. Można i więcej i to na jednym ładowaniu akumulatora. Na uwagę zasługuje konstrukcja regulowanego wspornika kierownicy. Pozwala ona poprowadzić wszystkie przewodu wzdłuż kierownicy. Póżniej biegną one wewnątrz ramy. Bardzo czyste, minimalistyczne i nowoczesne rozwiązanie. 

charger4, riesemuller, Riese muller, rowery elektryczne, rowery cargo, rowery transportowe, rower elektryczny

Cena za najtańszy wariant wynosi 5099 euro.

Dealerem marki RIESE MULLER o statusie EXPERIENCED STORE jest Activa z Rudy Śląskiej.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl