
Eurobike 2025 - podsumowanie targów
Wiodące targi branżowe na świecie potwierdzają swoją rolę jako międzynarodowej platformy dla rowerów i ekomobilności w wymagającym otoczeniu rynkowym – Cały rowerowy świat zgromadził się we Frankfurcie: 1500 wystawców, 31 270 odwiedzających branżowych i 30 420 fanów kolarstwa – Eurobike i Mobifuture: Od 2026 roku dwa równoległe formaty wydarzeń na terenie Messe Frankfurt
33. edycja ogółem i czwarty raz w metropolii nad Menem: Od 25 do 29 czerwca Eurobike ponownie otworzył swoje podwoje w Messe Frankfurt, potwierdzając swoją pozycję wiodącej światowej platformy dla branży rowerowej i ekomobilności. 31 270 odwiedzających branżowych (2024: 35 080) oraz dodatkowe 30 420 entuzjastów kolarstwa podczas weekendu festiwalowego (2024: 33 090) doświadczyło innowacji produktowych od 1500 międzynarodowych wystawców na powierzchni ponad 130 000 metrów kwadratowych w sześciu halach i rozległej strefie outdoorowej.
Dane rynkowe za pierwszy kwartał 2025 roku, ogłoszone przez niemiecki ZIV – Związek Przemysłu Rowerowego na początku targów, wskazują na lekki trend wzrostowy i dają powody do optymizmu, choć pełne ożywienie rynku jeszcze nie nastąpiło. Trwające wyzwania nie oszczędziły wiodących targów na świecie, które w tym roku musiały obejść się bez udziału niektórych kluczowych graczy branżowych. Zrekompensowała to silna międzynarodowa obecność wystawców, z których wielu prezentowało swoje produkty na europejskim rynku po raz pierwszy.
Od ultralekkich i aerodynamicznych rowerów szosowych z karbonu po komercyjne elektryczne rowery cargo, od nowych producentów układów napędowych po odzież z recyklingu plastiku – duch innowacyjności branży pozostaje tak silny jak zawsze.
Paul Walsh, dyrektor zarządzający nowo powstałej zjednoczonej europejskiej organizacji parasolowej CONEBI-CIE, założonej w pierwszym dniu targów, wyjaśnia: „Eurobike 2025 był potężną demonstracją witalności i kreatywności napędzającej europejski przemysł rowerowy. Nie pozostawił wątpliwości, że rowery są filarem europejskiego ekosystemu innowacji i kluczowym elementem jego konkurencyjności przemysłowej.”
Uwe Wöll, dyrektor zarządzający stowarzyszenia branżowego VSF Service GmbH, jest przekonany: „Przemysł rowerowy potrzebuje sceny, aby zaprezentować swoje osiągnięcia i zyskać widoczność publiczną. Ani wewnętrzne, ani zamknięte targi zamówień nie są w stanie tego zastąpić. Po raz kolejny w tym roku wiodące marki na Eurobike pokazały, jak to robić – poprzez silną obecność, innowacje i nowoczesne, cool prezentacje.”
Zdecydowana większość wystawców była bardzo zadowolona z jakości odwiedzających i prowadzonych rozmów, jak podsumowuje Bernhard Lange, dyrektor zarządzający niemieckiego importera Shimano, Paul Lange GmbH & Co. KG: „Eurobike 2025 był dla nas bardzo udanymi targami. Choć wielu znanych graczy nie wystawiało się w tym roku, wszyscy byli obecni jako odwiedzający. Jakość rozmów była niezmiennie pozytywna i pokazuje, że branża jako całość jest na bardzo obiecującej ścieżce.”
„Niezależnie od tego, czy jako wystawcy, czy jako odwiedzający, cała społeczność rowerowa i ekomobilności była obecna na Eurobike, wykorzystując platformę do nawiązywania kontaktów, inicjowania nowych biznesów i prowadzenia wartościowego dialogu” – zauważył Stefan Reisinger, dyrektor zarządzający organizatora targów fairnamic. „To podkreśla znaczenie Eurobike jako wiodącego międzynarodowego punktu spotkań branży, nawet w trudnych czasach.”
Podczas dni przeznaczonych wyłącznie dla branży frekwencja nieznacznie odbiegała od wysokiego poziomu z ubiegłego roku. Podobnie jak w przypadku liczby i profilu wystawców, spadek ten był przede wszystkim wynikiem mniejszej liczby ekspertów z Niemiec – co jest efektem nowo wprowadzonych targów stowarzyszeniowych i zamówień – podczas gdy frekwencja międzynarodowa utrzymała się na najwyższym poziomie. 53,7% odwiedzających (w porównaniu do 49,2% w 2024) pochodziło spoza Niemiec.
Obszary tematyczne i program ekspercki jako dodatkowe magnesy
Trendy produktowe prezentowano w dedykowanych specjalnych strefach tematycznie dostosowanych do konkretnych grup docelowych. Strefy Sports & Performance, Adventure, Handmade, Cargo i Start-up okazały się doskonałymi centrami społecznościowymi do pogłębionej wymiany na temat innowacji i trendów rozwojowych. Targom towarzyszyły liczne możliwości networkingowe, prestiżowa nagroda Eurobike Award z łącznie 37 wyróżnieniami oraz obszerny program konferencyjny na wielu scenach.
Pod hasłem „Hello Future. Shaping Active Mobility” profesjonaliści z branży zgromadzili się na 15 wydarzeniach eksperckich – z ponad 200 keynote’ami, prezentacjami i panelami dyskusyjnymi – aby zgłębić trendy w sektorze, infrastrukturze rowerowej i przyszłej mobilności.
Tor testowy, akcja i atrakcje targowe: Weekend festiwalowy celebrujący różnorodność rowerów
Miłośnicy kolarstwa i mobilności z bliska i daleka wykorzystali weekend festiwalowy Eurobike, aby zdobyć kompleksowy wgląd w najnowsze osiągnięcia i trendy w świecie rowerów. Dzięki 45 000 przejazdom testowym odkrywali nowe modele pojazdów, czerpali inspirację z prelekcji podróżniczych i z dużym entuzjazmem śledzili ekscytujące wyścigi i pokazy. Dzięki szerokiej gamie aktywności dla dzieci i rodziców tematyka rowerowa i mobilnościowa została przybliżona rodzinom.
Po raz pierwszy piątkowe popołudnie zostało włączone do festiwalu: miłośnicy kolarstwa otrzymali wcześniejszy dostęp do targów w przeddzień weekendu festiwalowego i mieli okazję doświadczyć branży rowerowej z bliska podczas takich wydarzeń jak trend lounge, ceremonia wręczenia nagród Bike Film Tour i festiwalowa impreza. Po wysokiej frekwencji w sobotę, w niedzielę Eurobike musiał dzielić fanów kolarstwa z odbywającymi się równolegle we Frankfurcie mistrzostwami Europy Ironman. Nowością w tym roku była również możliwość bezpośredniej sprzedaży produktów przez wystawców podczas weekendu targowego. Wiele stoisk marek, ale także specjalnie przygotowanych na festiwal stoisk detalicznych, oferowało ekskluzywne promocje targowe – od odzieży i akcesoriów po części rowerowe i kompletne rowery.
Mobifuture: Temat ekomobilności z własnym formatem wystawienniczym
Po raz kolejny w tym roku wystawcy z dziedziny ekomobilności skutecznie przyciągnęli uwagę zarówno odwiedzających branżowych, jak i festiwalowych. Specjalna wystawa w hali 8, pojazdy testowe i dedykowana konferencja przybliżyły możliwości przyszłych form mobilności.
Pod nazwą Mobifuture lekkie pojazdy elektryczne – od hulajnóg po mikrosamochody – od 2026 roku otrzymają własny dedykowany format targowy, odbywający się równolegle z Eurobike. Reorganizacja wzmacnia rynki wzrostowe Sport & Performance oraz ekomobilności. Oba wydarzenia będą odbywać się równolegle w tej samej lokalizacji w Messe Frankfurt, wykorzystując wspólne synergie. Ta zmiana pozwala Eurobike położyć większy nacisk na sportowy rdzeń – kolarstwo szosowe, gravel i e-mountain biking – podczas gdy producenci rowerów i e-rowerów wraz z dostawcami, komponentami, częściami i akcesoriami nadal będą stanowić serce targów. Jednocześnie Mobifuture przekształca się w wiodącą platformę dla mobilności miejskiej i połączonej, skierowaną do producentów i operatorów, administracji miejskich, decydentów politycznych i dostawców infrastruktury, oferując konkretne rozwiązania dla przyszłej mobilności miejskiej. W ten sposób powstaje przyszłościowa koncepcja dla dwóch dynamicznie rozwijających się branż.
34. edycja Eurobike i pierwsza edycja Mobifuture odbędą się w Messe Frankfurt w dniach 24–28 czerwca 2026 roku. Więcej informacji na stronie www.eurobike.com.
komentarze