​Hamulce obręczowe powracają z zaświatów w nowym Colnago C68 Rim Brake

Colnago stale powiększa swoją kolekcję rowerów C68. Zaczęło się od C68 Road (z hamulcami tarczowymi), potem był C68 Allroad, a następnie C68 Gravel. Teraz Colnago, które w 2013 roku było jednym z pierwszych producentów rowerów oferujących hamulce tarczowe w swoich rowerach szosowych z modelem C59, zatoczyło pełne koło i wprowadziło na rynek ramę Colnago C68 Rim Brake.

Pod innymi względami nowy rower jest taki sam jak C68 Road z hamulcami tarczowymi: ta sama konstrukcja, ta sama geometria i ten sam ręcznie składany, wyprodukowany we Włoszech modułowy zestaw ram. Samo Colnago opisuje wprowadzenie na rynek roweru z hamulcem szczękowym w 2024 roku jako "niekonwencjonalne", gdy nawet takie firmy jak Pinarello przeszły całkowicie na hamulce tarczowe w najnowszej aktualizacji Dogma F. 

Colnago twierdzi jednak, że wprowadziło na rynek rower dla zagorzałych miłośników hamulców obręczowych. Mówi, że obecnie prawie niemożliwe jest znalezienie nowoczesnej ramy z hamulcami obręczowymi i chce być dla nich z opcją hamulca obręczowego w swoim najbardziej prestiżowym rowerze. W redakcji odebraliśmy to tłumaczenie jednak jako odrobinę naciągane. Bardziej prawdopodobna jest hipoteza, że bardziej chodzi o to by team UAE zbliżył się do limitu wagowego narzuconego przez UCI przygotowując się na Vuelte, a nie ze to dobroci dla fanów hebli na obręcz.

Co więc zrobiło Colnago, aby dostosować ramę C68 do nowych/starych hamulców? Po pierwsze, zmodyfikowano widelec, który będzie obsługiwał zaciski hamulcowe z bezpośrednim mocowaniem. Następnie wprowadzono duże zmiany w seatstay'ach, aby również mogły one pomieścić zaciski z bezpośrednim mocowaniem. 

Wreszcie, w miejsce obudów sztywnej osi hamulca tarczowego C68 pojawiły się nowe tytanowe haki na szybkozamykacze. Colnago twierdzi, że metal jest obojętny i nie ma ryzyka korozji między hakami a karbonową ramą.

Colnago nie spodziewa się sprzedaży C68 Rim Brake w dużych ilościach i twierdzi, że jego modułowa metoda budowy stosowana w rowerach z serii C jest kluczem do umożliwienia mu dostosowywania ram i zarządzania naprawdę małymi partiami produkcyjnymi.

Chociaż Colnago postawiło na tradycyjne hamulce, nie dotyczy to grup osprzętu, ponieważ rama jest kompatybilna tylko z grupami elektronicznymi. Nowoczesny standardowy suport T47 jest również przenoszony z tarczowego C68.

Pamiętaj, że tylko Shimano oferuje teraz opcję hamulca obręczowego w najwyższej specyfikacji, więc Twoje marzenie o takiej ramie może zostać zniweczone, jeśli nie jesteś fanem Dura-Ace.

Jeśli chcesz dopasowanej włoskiej grupy osprzętu, będziesz musiał zadowolić się ostatnią generacją Super Record EPS Campagnolo. Zawsze jest też poprzednia iteracja SRAM Red. Wszystko nowsze od któregokolwiek z wymienionych oferuje tylko hamulce tarczowe.

Colnago podaje masę niepomalowanej ramy na 925 g dla C68 z hamulcem tarczowym w rozmiarze 485. Nie jest jasne, czy rower z hamulcem obręczowym dorówna lub poprawi ten wynik, ale bez obciążenia hamulcami tarczowymi uważamy, że waga kompletnego roweru może zmniejszyć się o kilka gramów w stosunku do swojego rywala z hamulcem tarczowym.

Colnago C68 Rim Brake jest dostępny tylko jako frameset, obejmujący ramę, widelec, sztycę podsiodłową i stery. Jego cena wynosi 6 299,99 GBP / 7 750 USD / 6 930 EUR, z rabatem do 6 750 EUR dla Włochów.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl