Rene Herse Neo-Retro Nivex 11-to biegowa przerzutka przypominająca konstrukcje z lat 30-tych

Masz w garażu klasyka, którego remont ciągle odkładasz z powodu braku właściwych komponentów? Teraz już nie musisz, bo znaleźliśmy części dla Ciebie.

Założyciel firmy, René Herse, był nazywany "Magikiem z Levallois", od nazwy przedmieścia Paryża, gdzie znajdował się jego warsztat. Od 1938 roku tworzył innowacyjne komponenty i rowery, które wygrywały mistrzostwa krajowe i światowe. Jeżdżono na nich w wyprawach na całym świecie. Pasja i wizja René Herse'a nadal nas inspirują, gdy tworzymy wysokiej klasy opony i komponenty dla współczesnych kolarzy i zawodników.

W 1930 roku René Herse pracował w fabryce samolotów Breguet. Jego zadaniem było produkowanie części do prototypów samolotów. Pracował nad słynnym "Point d'Interrogation" (Znak zapytania), pierwszym samolotem, który przeleciał z Paryża do Nowego Jorku i pokonał Ocean Atlantycki. Dwadzieścia wcześniejszych prób zakończyło się niepowodzeniem, ale "Question Mark" odniósł sukces w epickim 37-godzinnym locie bez przerwy. René Herse przez całe życie cenił sobie medal, który otrzymał za pracę nad tym przełomowym samolotem.

Pierwsze komponenty René Herse

W 1938 roku René Herse opuścił firmę Breguet i rozpoczął produkcję części rowerowych, stosując technologię lotniczą do korb, hamulców, wsporników i pedałów. Herse pojawił się na scenie rowerowej podczas prestiżowego Concours de Machines, konkursu na najlepszy rower terenowy. Współpracując ze słynnym konstruktorem Narcisse, Herse zaprezentował najlżejszy rower w historii tego wydarzenia: W pełni wyposażona w błotniki, światła, bagażnik, a nawet pompkę, ta niesamowita maszyna ważyła zaledwie 7,94 kg - prawie 1 kg lżejsza od wszystkich innych rowerów na Concours. Po tej udanej prezentacji, Herse rozpoczął produkcję swoich komponentów.

A co się dzieje w firmie dzisiaj?

Na początku listopada Rene Herse rozpoczęła współpracę z OPEN Cycles. Tym razem wypuszczając nową przerzutkę, o której Jan Heine z Rene Herse Bicycles mówi, że jest "ostateczną przerzutką tylną". Jeśli szukasz idealnego doświadczenia analogowego, ta nowa przerzutka może być dla Ciebie.

Tylna przerzutka Nivex czerpie inspirację z lat 30-tych (przez niektórych uznawanego za ojca chrzestnego współczesnych równoległobocznych przerzutek tylnych), ale musiała zostać zaprojektowana od podstaw, aby obsłużyć współczesne kasety.

Dzięki zastosowaniu konstrukcji desmodromicznej, nowa linka przerzutki tylnej Nivex porusza przerzutką w obu kierunkach, zapewniając "błyskawiczną i spójną zmianę w całym zakresie biegów". Konstrukcja ta eliminuje potrzebę stosowania sprężyny powrotnej, co może oznaczać lżejsze działanie. Dźwignia kompensatora ma utrzymywać stałe napięcie łańcucha i zapobiegać jego uszkodzeniom.

Według Jana, Nivex został "przetestowany na dystansie 10.000 mil, w tym Paris-Brest-Paris, Oregon Outback i Unbound XL. To jest ostateczna wersja i w najbliższym czasie nie będzie zmieniana".

Nivex Shifter można dostać w wersji indeksowanej lub ciernej. Ponieważ przerzutka nie wykorzystuje sprężyny powrotnej, indeksowanie w przerzutce jest zaprojektowane tak, aby było bardziej miękkie. Na stronie internetowej producenta znajdziemy informację, że indeksowanie "służy jako przewodnik dla dźwigni, ale nie odbiera analogowego wyczucia". Dźwignia zmiany biegów została zaprojektowana tak, aby można ją było zamontować do standardowego gniazda na ramie.

Przerzutka i manetka zostały zaprojektowane tak, aby były trwałe i możliwe do odbudowy. Części są dostępne od momentu wprowadzenia na rynek. Nowa przerzutka tylna składa się z "ponad 50 części wykonanych na zamówienie". Zarówno przerzutka jak i manetka są wykonywane ręcznie w małych partiach.

Ważne, aby wiedzieć: 

Tylna przerzutka Nivex wymaga do zamontowania specjalnego mocowania pod chainstayem. Nie można jej zamontować do haków przerzutki jak wszystkie obecnie oferowane konstrukcje. Na stronie Rene Herse jest napisane, że Nivex może być zamontowany w rowerach nie posiadających mocowania przerzutki. ZWystarczy zamontować mocowanie przerzutki Nivex i prowadnicę kabli wystarczająco dużą dla dwóch kabli pod chainstayem.

Tanio nie jest

Jak za ręczną robotę cena detaliczna tylnej przerzutki Nivex nie jest niska i wynosi: 729$. Za dźwignię zmiany biegów Nivex trzeba wyłożyć kolejne 249$.
Nawet jeśli macie tą kasę, to obecna partia jest wyprzedana i trzeba poczekać na kolejny rzut.

Dane techniczne

Maks. rozmiar tylnej zębatki: 30 zębów
Pojemność: 35 zębów
Zoptymalizowana do następujących kaset:
- 9-11-biegowa: 12-28 do 11-30
- 6-8 biegów: 13-26 do 11-30
Użyj 10- lub 12-zębowych kółeczek, aby zoptymalizować długość i napięcie łańcucha
Waga: 176 g
Wyprodukowano w Seattle i na Tajwanie

Więcej informacji i części znajdziecie na stronie producenta.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl