Limitowana seria 1987 grupy sprzętowej Sram Eagle T-Type AXS na 38 rocznicę firmy
Nazwana „Kolekcją 1987”, limitowana grupa sprzętowa charakteryzuje się unikalnym zestawem komponentów z ekosystemu T-Type, w ekskluzywnym, polerowanym, srebrnym wykończeniu.
Poza przerzutką tylną, która jest specjalnie zaprojektowana dla Kolekcji 1987, nie wydaje mi się, aby grupa funkcjonalnie różniła się od standardowego osprzętu Eagle Transmission – z całą pewnością jest jednak przykuwająca wzrok.

Kolekcja 1987 Firma SRAM kieruje ten osprzęt do rowerzystów szukających możliwości upgradowania obecnej grupy lub tych składających swój wymarzony, unikatowy rower. SRAM Główną zaletą sprzedażową grupy (poza jej wyjątkowością) jest polerowane, aluminiowe wykończenie, które jest spójne we wszystkich komponentach.
Odchodząc od zazwyczaj stonowanych szarości i czerni ten osprzęt sprawi, że Twój rower będzie się wyróżniał na tle innych, ale jak się domyślacie nie jest tani. Cały komplet kosztuje 3800 euro i chociaż zawiera kilka atrakcyjnych dodatków i zapasowych części, takich jak ładowarka SRAM AXS na cztery baterie, dwie zębatki i zapasowa bateria AXS, jest to wciąż poważna suma pieniędzy. Ale przecież nie o to chodzi.
SRAM podkreśla, że jest to ściśle limitowana seria: „Jak znikną, to znikną”. Jednak co różni ją od standardowych komponentów SRAM Eagle Transmission, które można już kupić?
Przerzutka SRAM 1987 Eagle Transmission

Przerzutka z serii 1987 łączy ramię z przerzutki SRAM XX z lżejszym korpusem z przerzutki XX SL. Limitowane, srebrne wykończenie sprawia, że się wyróżnia i pokazuje innym rowerowym maniakom, że masz w swoim rowerze coś specjalnego. Nie podano konkretnie, co jeszcze uległo zmianie, ale jak możemy przeczytać:
Przez ostatnie dwa lata pracowaliśmy nad ciągłym ulepszaniem naszych przerzutek typu T, co zaowocowało szybszym i bardziej kontrolowanym przełączaniem biegów”, co sugeruje, że w środku mogą kryć się inne modyfikacje. W każdym razie SRAM opisuje ją jako „najbardziej zaktualizowaną, solidną i responsywną tylną przerzutkę.
A jeśli mam się pokusić o mała złośliwość, to dalej będzie dwukrotnie wolniejsza od najnowszego Shimano XTR.
Łańcuch SRAM 1987 Eagle Transmission Flattop

Łańcuch T-Type z Kolekcji 1987 bazuje na łańcuchu XX Eagle Transmission Flattop, wyposażony w wydrążone sworznie i powłokę Hard Chrome. Wygląda świetnie, także dzięki wycięciom w płytkach (jak w łańcuchu XX SL). Znalazło się też miejsce na subtelne detale z odręcznym podpisem założyciela SRAM, Stana Daya, oraz unikalny numer seryjny grupy.
Manetki SRAM 1987 AXS Pod Ultimate

Manetki SRAM 1987 AXS Pod Ultimate działają identycznie jak standardowe, z wymiennymi punktami dotyku i programowalnością, ale zawierają stylizowane srebrne obejmy, które idealnie współgrają z resztą grupy 1987.
Kaseta

O czym można powiedzieć, że jest kompletną nowością w grupie jest limitowana edycja srebrnej grupy MTB SRAM 1987 Eagle Transmission. Powstała na bazie już i tak lekkiej kasety XX SL, ale została poddana dodatkowej obróbce, dzięki czemu udało się zmniejszyć jej wagę o kolejne 25 gramów. Teraz waży tylko 325 g i ma 10-52 zęby X-Sync oraz możliwość zmiany biegów pod obciążeniem – ale nie na rowerze elektrycznym.
Części zapasowe

SRAM dołącza do kompletu 1987 nakładane zębatki 32T i 34T oraz narzędzie do ich usuwania (Threaded Chainring Removal Tool). Dołączona jest również ładowarka USB-C na cztery baterie. Może ona naładować do czterech baterii AXS w tym samym czasie, co przy użyciu czterech pojedynczych ładowarek AXS, jednak gdy ładujecie dwie lub jedną baterię ma działać szybciej. SRAM dołącza także dwie baterie AXS, dzięki czemu możesz mieć naładowaną zapasową, na wszelki wypadek.
Cena, brak opcji i limitowana dostępność
Główną koncepcją firmy SRAM dla nowej grupy 1987 Eagle Transmission jest to, że jest to ścisła edycja limitowana i jest dostępna tylko jako kompletny zestaw. Wyprodukowano jedynie 1987 kompletów. Są one indywidualnie numerowane i nie oferują żadnych opcji ani zamienników – po prostu otrzymujesz to, co opisałem powyżej, choć przynajmniej masz do wyboru dwie zębatki. Gdy jakakolwiek część się zużyje, będziesz musiał zamienić ją na zwykłe komponenty typu T. Jednak niewielka ilość nienumerowanych, srebrnych części będzie dostępna w celu rzeczywistego wsparcia gwarancyjnego. Pytanie kto ze szczęśliwców którzy ją kupią, będą w ogóle chcieli jej używać?
Kompletny osprzęt SRAM 1987 AXS będzie kosztować 3800 €. Jeśli się na niego zdecydujesz, to zrób to szybko - jest już w sprzedaży.

komentarze