Gemini twierdzi że ​to najlżejsza na świecie kierownica XC. Serio?

Nowa kierownica marki z Barcelony waży mniej niż 100g w szerokości 740mm. To zdecydowanie bardzo dobry wynik, ale ze stwierdzeniem, że jest to najlżejsza kierownica do XC na świecie bym się wstrzymał. W 2009 roku podczas budowy mojego projektu najlżejszego fulla XC na świecie (udało się wtedy zrobić piąty wynik i pierwszy w Polsce), użyłem kierownicy Schmolke TLO o wadze 76g. Fakt - średnica była 25,4 mm a długość 56 cm. Czasy się zmieniły i teraz standardy są inne, ale i tak pokerowo powiedziałem sprawdzam, ale o tym później.

Gemini Wässat to według producenta najlżejsza na świecie kierownica cross-country, ważąca zaledwie 99g w szerokości 740mm. Kierownica jest wykonywana ręcznie w warsztacie Gemini w Barcelonie i może być wyprodukowana w dowolnej długości pomiędzy 680mm a 800mm. Gemini twierdzi, że deklarowana waga 99g nowej kierownicy cross country Wässat jest mierzona z tolerancją 2g. Wässat nie ma wzniosu, ma 5 stopniowy upsweep, 7 stopniowy back sweep i 31,8 mm średnicy. 

Firma Gemini twierdzi, że zaprojektowała tą kierownicę, aby dać rowerzystom, którzy preferują inne ułożenie kierownicy w swoich ustawieniach, czego nie może zapewnić model Pröpus, będący konstrukcją zintegrowaną z mostkiem. Owalna sekcja na kierownicy, którą Gemini nazywa GMN, ma dodać pionową absorpcję, jednocześnie przyczyniając się do poziomej sztywności. To według producenta skutkuje mniejszą ilością wibracji powodujących zmęczenie i bardziej czułym sterowaniem,.

W procesie konstrukcyjnym wykorzystywany jest wypełniacz, który zapewnia zwartość włókien węglowych z formą w celu uniknięcia jakichkolwiek wad. Według producenta oznacza to, że struktura kierownicy pozostaje taka sama na całej długości.

Wypełnienie kierownicy podczas formowania i ułożenie elementów składowych na arkuszu

Wässat jest dostępny w wersji "ultralekkiej" dla zawodników o wadze mniejszej niż 90 kg, natomiast kierownica Performance DC ma limit wagowy 120 kg. Gemini twierdzi, że jest to najlżejsza kierownica XC na świecie. No i tu jest czas na powiedzenie sprawdzam.

Kierownice Schmolke w większości przypadków robione są na zamówienie, podczas którego trzeba odpowiedzieć na kilka pytań typu - styl jazdy, waga zawodnika itd. Na tej podstawie produkowana jest kierownica, która będzie pasować jak garnitur od Armaniego. Jak widać na obrazku powyżej z menu wybrałem najdłuższą wersję dla najcięższego zawodnika (120kg). Nieco wyżej możemy zobaczyć zakres wagowy kierownic zatrzymuje się na 99g. Dlatego też przy limicie wagowym Gemini wynoszący, 90kg zawodnika, Schmolke jest w stanie dostarczyć lżejszy produkt.

Kierownica Wässat jest dostępna w wykończeniu błyszczącym lub matowym, przy czym Gemini twierdzi, że ta ostatnia warstwa dodaje 1,9 grama. W przeciwieństwie do niektórych lżejszych kierownic, Gemini umieściło swoje kalkomanie pod lakierem, aby chronić je przed zniszczeniem podczas użytkowania.

CECHY TECHNICZNE

  • Technologia sekcji GMN 
  • Materiał: Carbon Mitsubishi MR70 
  • Dostępne z różnymi opcjami szerokości do 800mm 
  • Średnica zacisku: 31,8 mm 
  • Upsweep: 5º 
  • Backsweep: 7º 
  • Waga: 99g (Lightweight); 130g (Performance)

Cena kierownicy wynosi 223,54 euro. I to jest dobry wynik, bo za Schmolke trzeba wyłożyć od 315 euro w górę.

Więcej szczegółów o tej i innych kierownicach tego producenta możecie zobaczyć na ich stronie.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl