​Tylna lampa BBB Signal Radar działa bez licznika

BBB Cycling wypuściło na rynek tylną lampę radarową Signal Radar. Wyceniona na 143,67 € zawiera głośnik, więc nie potrzebujesz osobnego urządzenia, które ostrzegałoby Cię o wykrytym pojeździe. Można jej także używać z komputerem rowerowym lub aplikacją BBB.

BBB deklaruje zasięg wykrywania do 190 metrów, ponadto może jednocześnie identyfikować do ośmiu pojazdów. 

"To nasza najbardziej zaawansowana tylna lampa do tej pory: mocna, inteligentna i stworzona, aby chronić rowerzystów w każdej sytuacji" – mówi Tjerk Bakker, starszy kierownik produktu w BBB. 

Wbudowany głośnik umożliwia korzystanie z Signal Radar bez licznika/aplikacji. Podobnie jak inne radary, BBB Signal Radar wykrywa nadjeżdżający pojazd, a tylne światło, które można zaprogramować tak, aby zmieniało swój wzór świecenia i migania w miarę zbliżania się pojazdu, zwraca uwagę kierowcy. 

Z Signal Radar widzisz prawie 200 metrów za sobą. Radar rozpoznaje do 8 różnych pojazdów w obrębie kąta 35°. Pojawiają się one także bezpośrednio na ekranie Twojej nawigacji (smartfon lub komputer rowerowy). Dzięki temu nic Cię już nie zaskoczy. Możesz również włączyć sygnał dźwiękowy.
Po wykryciu lampa tylna natychmiast ostrzega pojedynczym błyskiem. Następnie, w miarę zbliżania się obiektu, lampa przełącza się w tryb ciągłego migania, dzięki czemu jesteś maksymalnie widoczny dla nadjeżdżającego z tyłu ruchu.

W przypadku innych radarów potrzebujesz kolejnego urządzenia, które ostrzeże Cię podczas jazdy. Zazwyczaj jest to komputer rowerowy, choć można używać niektórych zegarków rowerowych, a marki zwykle mają aplikację na smartfona do swoich radarów, której można użyć jako urządzenia ostrzegawczego, jeśli chce się używać telefonu jako wyświetlacza na kierownicy. 

Podobnie jak inne radary, Signal Radar można połączyć z wybraną jednostką główną za pomocą ANT+ lub BLE. BBB współtworzyło aplikację telefoniczną do swojego radaru z firmą Cannondale, która współpracowała z Garminem przy radarze SmartSense 2 w swoim modelu Synapse. 

Maksymalna moc 80 lumenów w trybie migania powinna pomóc Ci zostać zauważonym. Pierwszą innowacją w BBB Signal Radar jest wbudowany głośnik, dzięki czemu może on działać bez jednostki głównej. Ma sześć trybów świetlnych, z trybem migania o maksymalnej mocy 80 lumenów. BBB podaje, że urządzenie waży 78 g i ma maksymalny czas pracy 14 godzin. 

Dzięki wskaźnikowi stanu baterii nie musisz się martwić, że Signal Radar nagle się wyłączy. Pięć diod LED (koloru białego) z boku lampy Signal Radar wyświetla w czasie rzeczywistym aktualny poziom naładowania. Szósta dioda LED (w kolorze zielonym) wskazuje, czy sygnał głośnika jest włączony, czy wyciszony.

Jak wspomniałem Signal Radar wyposażony jest w 6 różnych trybów świetlnych, w tym 2 tryby ciągłego świecenia (bez migania), 1 tryb „Tylko Radar” (gdzie światło tylne jest wyłączone) oraz 3 tryby migające. Unikalny Tryb Pelotonowy zaprojektowano tak, aby nie oślepiać jadących za Tobą rowerzystów, jednocześnie zapewniając Twoją doskonałą widoczność dla pozostałych uczestników ruchu.

W pełni naładowana bateria Signal Radar wystarcza nawet na 14 godzin pracy. Tryby migające są najbardziej energooszczędne, dzięki czemu zapewniają najdłuższy czas działania. Ładowanie urządzenia jak przystało przez port USB-C.

BBB Signal Radar jest wyceniony na 143,67 € – mniej niż konkurencja z Garmina czy Wahoo Trackr Radar, choć na rynku jest sporo konkurencyjnych rozwiązań, które można kupić za jeszcze mniejszą kasę. Jego cena jest porównywalna z MagicShine SeeMe 508 i Bryton Gardia R300L, z tym że oba te modele muszą być używane z jednostką główną, podobnie jak radary Garmina i Wahoo.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl