​Nomad 3D: nowa generacja siodeł drukowanych w 3D

Nomad 3D wynosi koncepcję technologicznego wypełnienia Repente na wyższy poziom, wprowadzając wyściełanie drukowane w 3D o jednorodnej powierzchni, które łączy wydajność technologii addytywnej z funkcjonalnością i estetyką krytego siodła, wykorzystując maksymalnie możliwości druku 3D bez wad siodeł z odsłoniętą strukturą kratownicową. 

Różna gęstość dla optymalnego komfortu 

Jednym z najważniejszych aspektów projektowania wysokowydajnego siodła jest zarządzanie obciążeniami i naciskami, które kumulują się podczas długich przejazdów lub zawodów. Nomad 3D został opracowany, aby oferować skalibrowane i zróżnicowane wsparcie, zdolne zapobiegać bólowi i dyskomfortowi nawet po wielu godzinach w siodle. Gęstość wypełnienia została dostosowana do różnych stref nacisku. Pod kośćmi kulszowymi materiał jest bardziej sztywny, aby zapewnić stabilność i wsparcie strukturalne. W obszarach tkanek miękkich gęstość jest zmniejszona, aby zapewnić większą elastyczność i poprawić rozkład obciążenia. Zidentyfikowano trzy obszary, z których każdy odpowiada różnym morfologiom i gęstościom wewnętrznej struktury 3D. 

Szczególną uwagę poświęcono centralnemu kanałowi anatomicznemu, zaprojektowanemu w celu skutecznego odciążenia okolicy krocza. Tutaj połączenie konstrukcyjnej wnęki i cieńszej siatki 3D minimalizuje ucisk na nerwy i naczynia krwionośne, zapewniając wygodniejszą jazdę bez drętwienia, nawet na długich lub technicznie wymagających trasach. 

TPU: elastyczny i zachowujący kształt 

Wypełnienie Nomad 3D wykonano z TPU, wysokowydajnego materiału. Zachowuje ono aktywną i stałą sprężystość w czasie. Siodło reaguje, dostosowuje się, wspiera. TPU reaguje w kontrolowany sposób, dostosowując się do nacisku wywieranego przez ciężar rowerzysty bez zapadania się lub utraty kształtu. Oznacza to, że podparcie pozostaje stałe nawet podczas intensywnego wysiłku lub długotrwałego przebywania w pozycji aerodynamicznej. Rezultatem jest uczucie aktywnego wsparcia, które przekłada się na większą efektywność i mniejsze zmęczenie mięśni. 

Funkcjonalność i trwałość 

W przeciwieństwie do siodeł 3D pierwszej generacji, Nomad 3D nie odsłania struktury plastra miodu. Gładka i jednorodna powierzchnia sprawia, że siodło jest bardziej zwarte i odporne oraz nie utrudnia ruchów rowerzysty. Zamknięta struktura wypełnienia zmniejsza również ryzyko uszkodzeń od uderzeń, otarć lub przypadkowych zaczepień oraz nie powoduje przyspieszonego zużycia wnętrza spodenek. 

Design z dbałością o szczegóły 

Podobnie jak w modelu bazowym Nomad FC, anatomiczne tylne ukształtowanie Close Fit – charakterystyczny znak rozpoznawczy siodeł Repente – zmniejsza nacisk na kości kulszowe, jednocześnie utrzymując wysokie wsparcie tylnej części w porównaniu z częścią centralną, która jest również odciążona dzięki kanałowi anatomicznemu. Aby wyeliminować ryzyko otarć wewnętrznej strony uda, zastosowano projekt Ergo Shape, opracowany przez Repente w celu ergonomicznego ukształtowania bocznego profilu siodła. 

RLS: wymienne szyny i skorupa 

Skorupa i szyna z jednokierunkowego włókna węglowego są niezależne i mogą być wymieniane oddzielnie. Ta cecha ułatwia konserwację produktu, a w przypadku uszkodzenia redukuje koszty oraz ilość odpadów. 

„Świeci” w słońcu 

Pod względem estetycznym Nomad 3D zachowuje stonowany i czysty profil, zgodny z gustem osób preferujących elegancki i minimalistyczny wygląd. Perłowobiały kolor dodaje nutę wyrafinowania: w świetle siodło odsłania wewnętrzny wzór kratownicy, tworząc unikalny i charakterystyczny efekt wizualny dla estetyki roweru.

Specyfikacja

Wyściółka: 3D TPU ·        
SKorupa: UD carbon ·         
Szyny: UD carbon ·         
Wymiary: 260 x 142 mm ·         
Waga: 180 g ·         
Kształt: płaski ·         
Cena: 349 euro

Więcej szczegółów znajdziecie na stronie producenta.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl