Pirelli prezentuje SCORPION XC RH: najszybszą oponę wyścigową MTB do XC
W 100% wyprodukowana we Włoszech, w zakładzie Pirelli w Mediolanie-Bollate z użyciem certyfikowanego kauczuku naturalnego FSC™* Wybrana przez sportowców zespołów partnerskich Pirelli, w tym przez Samuele Porro, który zdobył na niej srebrny medal na Mistrzostwach Świata w Maratonie MTB w Valais
SCORPION XC RH uzupełnia gamę opon XC Pirelli
Pirelli wprowadza na rynek oponę SCORPION XC RH do rowerów górskich, w 100% wyprodukowaną we Włoszech, w zakładzie w Mediolanie-Bollate z użyciem certyfikowanego kauczuku naturalnego FSC™. Opona uzupełnia gamę opon premium Cross Country Pirelli, dołączając do modeli RC i M, które niedawno trafiły na rynek.
Zaprojektowana dla nowoczesnych i widowiskowych zawodów XC, gdzie najwyższa prędkość jest równie kluczowa, co kontrola nad rowerem, nowa opona RH (Racing Hardpack) jest stworzona do wyścigów, w których priorytetem jest najwyższa wydajność toczenia. Zoptymalizowana do jazdy po przeważnie zwartym i twardym podłożu, oferuje niezawodną przyczepność i kontrolę podczas pokonywania zakrętów na mieszanych nawierzchniach.

Oznaczona słynną już etykietą „Prototype” od Pirelli, opona RH była już używana przez zespoły partnerskie firmy. Teamy Alpecin-Deceuninck, Trek Factory Racing-Pirelli XC, BMC Factory Racing oraz Klimatiza Orbea testowały ją w różnych ważnych zawodach, od Pucharu Świata w Les Gets po Mistrzostwa Świata w Valais i Crans-Montana. W Valais, Samuele Porro (Klimatiza Orbea) zaskakująco – zważywszy na bardzo krótki czas na testy – zdecydował się użyć opon SCORPION XC RH zarówno z przodu, jak i z tyłu podczas wyścigu XMC na Mistrzostwach Świata w Maratonie MTB 2025, ostatecznie zdobywając tytuł Wicemistrza Świata.
MIESZANKA RACE ORAZ SPECJALNY PROJEKT BIEŻNIKA
Sekret nowej opony SCORPION XC RH tkwi w projekcie bieżnika i co najważniejsze, w opracowanej na zamówienie recepturze mieszanki RACE XC. Połączenie innowacyjnej mieszanki i skierowanego na wyścigi wzoru bieżnika – niskiego w części centralnej z wyraźnymi klockami barkowymi – pozwala oponie osiągnąć rekordowy poziom wydajności toczenia, oferując zarówno wyjątkową prędkość, jak i precyzyjną kontrolę.
Bieżnik opony RH charakteryzuje się szeroką, zwartą centralną wstęgą z gęsto rozmieszczonymi, niskimi klockami, co zapewnia znakomitą wydajność toczenia, przy jednoczesnym tłumieniu wibracji i zachowaniu doskonałej przyczepności do podłoża. Agresywne klocki boczne, zapożyczone bezpośrednio z modelu SCORPION XC RC, zapewniają wyjątkową przyczepność w zakrętach, która jest częstym słabym punktem w ultra-szybkich oponach. Zróżnicowany profil bieżnika w strefach centralnej, przejściowej i barkowej maksymalizuje efektywność jazdy na wprost, dając jednocześnie rowerzystom pełne poczucie pewności podczas szybkich, technicznych zakrętów.

SCORPION XC RH wyposażony jest w nową mieszankę RACE XC, o recepturze specjalnie zoptymalizowanej dla modelu RH, aby sprostać kluczowym celom projektu: maksymalnej prędkości i precyzyjnej stabilności. Została ona starannie opracowana przez techników Pirelli pracujących nad mieszankami – od Motorsportu po Kolarstwo – łącząc ultra-szybkie właściwości toczenia z dobrą przyczepnością chemiczną (kluczową na zwartych nawierzchniach i w mieszanych warunkach wyścigowych), aby zapewnić doskonałe rezultaty nawet przy jazdzie na limicie. Mieszanka to najwyższy wyraz terenowej prędkości według Pirelli, stworzony z myślą o wyścigach Cross-Country, i obecnie stanowi najbardziej wydajną mieszankę w ofercie MTB tej firmy.
Wewnętrzne testy laboratoryjne wykazały, że nowy SCORPION XC RH jest najszybszym modelem w całej, produkowanej we Włoszech, gamie XC Pirelli i jest o ponad 40% szybszy niż stary model RC.
OSNOWY LITE ORAZ NOWA OSNOWA PROWALL
Podobnie jak modele SCORPION XC RC i M, nowe opony RH są dostępne z dwiema opcjami wysokowydajnych osnów: klasyczną LITE oraz zmodernizowaną ProWALL. Osnowa ProWALL cechuje się nowym układem włókna – nadal jest to nylon 120 TPI – z wzmocnionymi ścianami bocznymi dla maksymalnej ochrony i stabilności.
|
|
Nowe opony SCORPION XC RH są już dostępne w czołowych sklepach rowerowych oraz online, w rozmiarze 29x2.4, z grafiką w wersji standardowej i Team Edition.
Udział procentowy kauczuku naturalnego w całkowitej wadze opony wynosi około 17% dla wersji LITE i 20% dla wersji ProWALL. Kauczuk naturalny jest najważniejszym składnikiem produktu – licencja FSC™ N003618. Logo FSC™ gwarantuje, że kauczuk naturalny używany przez Pirelli pochodzi z lasów zarządzanych w odpowiedzialny sposób, chroniąc środowisko, bioróżnorodność, prawa pracowników i lokalne społeczności.

komentarze