​Brutalna wojna rabatowa o przetrwanie zmusza YT Industries do restrukturyzacji

Problemy finansowe nadal stanowią poważne wyzwanie dla branży, mimo że pojawiają się pierwsze oznaki ożywienia rynkowego. Dla YT Industries sytuacja stała się jednak nie do utrzymania, w związku z czym firma rozpoczęła postępowanie restrukturyzacyjne w ramach samodzielnego zarządzania zgodnie z niemieckim prawem, aby zabezpieczyć przyszłość firmy.

W oświadczeniu, które trafnie oddaje obecne problemy całej branży, YT Industries wyjaśnia powody tej decyzji: „Mimo silnego globalnego popytu i lojalnej bazy klientów, YT w ostatnich miesiącach zostało poważnie dotknięte przez ciągłą presję cenową w branży rowerowej, problemy z dostawcami oraz niepewność na rynku amerykańskim związaną z przepisami celnymi. 
Firma wyjaśniła, że została „zmuszona” do wszczęcia postępowania restrukturyzacyjnego w ramach samodzielnego zarządzania, ponieważ „w obecnej strukturze nie ma już dostępnych dodatkowych środków finansowych”.

YT Industries zostało założone w 2006 roku i odnosiło duże sukcesy jako międzynarodowa marka D2C w kategorii rowerów terenowych. Początkowo firma skupiała się na rowerach górskich (MTB), a później rozszerzyła portfolio o rowery gravelowe.  

Nowi partnerzy finansowi  

Markus Flossmann, założyciel i CEO YT Industries, przyznał, że „to nie jest łatwy krok dla YT, ale konieczny środek, aby aktywnie kształtować przyszłość marki”. Dodał: „Prowadzimy już rozmowy z potencjalnymi nowymi partnerami i jesteśmy pewni, że wkrótce wrócimy na właściwe tory”.

Flossmann poczynił duży krok naprzód, powierzając stanowisko profesjonalnego CEO po przejęciu firmy przez fundusz private equity Ardian w 2020 roku, kiedy to sam odsunął się od codziennych operacji. „Ale potem nadeszła COVID-19” – mówi Flossmann. „Na początku wydawało się, że to błogosławieństwo dla branży rowerowej, ale w rzeczywistości okazało się być idealnym sztormem. Łańcuchy dostaw załamały się. Ceny poszybowały w górę, a czasy realizacji zamówień eksplodowały. Rowery docierały z niemal rocznym opóźnieniem, a magazyny były przepełnione. Rezultat? Brutalna wojna rabatowa o przetrwanie. Podczas gdy klienci korzystali z okazji, małe marki, takie jak nasza, zostały postawione pod ścianą”.  

Zastałem trudną sytuację, gdy wróciłem    

Markus Flossmann wrócił do codziennego zarządzania rok temu i zastał sytuację, którą określił jako „trudną”. Mimo że rynek może się odbudowywać, wciąż brakuje niezbędnej stabilności zarówno w cenach, jak i dostawach.  

W trakcie restrukturyzacji w ramach samodzielnego zarządzania YT Industries pozostanie w pełni operacyjne, a działalność biznesowa będzie kontynuowana jak zwykle. Obsługa klienta i rozpatrywanie reklamacji również pozostaną bez zmian. Planowane jest nawet wprowadzenie nowych produktów w nadchodzących miesiącach. Obsługa klienta będzie dostępna mailowo w celu udzielenia dalszego wsparcia.  

W razie dodatkowych pytań YT Industries poinformowało, że obsługa klienta nadal jest dostępna poprzez e-mail, a amerykański oddział firmy nie jest objęty postępowaniem.

Rowery YT montowane w Polsce

W Polsce maszyny YT są montowane w firmie Polana Bike. W sprawie problemów matki YT Prezes Polana Bikes Tomasz Kowalski wydał oświadczenie.

Jak wielu z Państwa słyszało, nasz wieloletni klient YT Industries rozpoczął niedawno samodzielnie zarządzany proces restrukturyzacji zgodnie z prawem niemieckim. Ich dyrektor generalny otwarcie komunikował okoliczności – w tym presję makroekonomiczną, niedopasowania zapasów i zakłócenia związane z dostawcami – które doprowadziły do tej trudnej, ale ustrukturyzowanej i wspieranej prawnie drogi naprzód. 

Oczywiście niektórzy na rynku mogą się zastanawiać: czy ma to wpływ na rowery Polana? Odpowiedzmy jasno i z przekonaniem – tak nie jest.

Polana Bikes pozostaje w pełni operacyjna, stabilna finansowo i skoncentrowana. Kontynuujemy realizację każdego zobowiązania z taką samą precyzją, niezawodnością i uczciwością, które definiują naszą nazwę. I chociaż w komunikacji YT wspomniano o dostawcy jako o wyzwaniu, które wnosi wkład, chcemy z całym szacunkiem dać jasno do zrozumienia: to nie odnosi się do nas.

Nasze standardy wydajności i jakości pozostają dobrze znane, przejrzyste i cieszą się zaufaniem.

Wiemy, że w czasach zawirowań spekulacje rozprzestrzeniają się szybciej niż fakty. Ale fakty są proste: Polana Bikes jest niezależnie zarządzana, strategicznie rozsądna i rozwija się. Montujemy, wysyłamy, wprowadzamy innowacje – a przede wszystkim – wspieramy naszych klientów bez zakłóceń.

Jednocześnie nadal wspieramy YT Industries w ich procesie. Ze spokojem obserwujemy rozwój sytuacji i wierzymy w ich zdolność do wyjścia z kryzysu silniejszego i ponownie skoncentrowanego. YT jest kultową marką w naszej branży i z niecierpliwością czekamy na powrót do pełnej siły finansowej i operacyjnej.

o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl